Ország-világ

2018.02.23. 08:00

Besokalltak az autósok kátyúktól az M1-esen

Utazott mostanság az M1-esen Budapestre? S onnan vissza Győr-Moson-Sopron megyébe? Ha igen, sok újat nem tudunk mondani önnek, pontosabban azért próbálunk.

Sudár Ágnes

A 80-as sebességkorlátozó táblákat és akátyúkat sem mutatjuk be, de egy szakembert megkértünk arra, mondja már el, ő hogyan lavíroz a gödrökközött. S persze a Magyar Közút szóvivőjét is megkérdeztük: hol és mikor lesz megoldás? 


A győri motorosok alapítója, Gömbi foglalkozása okán (autómentő) nap mint nap felhajt a sztrádára, így ha valaki, ő tudja, milyen két, illetve négy keréken az M1-esen közlekedni. 


A motorosszezon nagyjából egy hónap múlva kezdődik, de Gömbiben élénken él még az utolsó „kalandja" az egyik nem várt kátyúval. A motorra szerelt rádiója is lezuhant a vázról, akkorát zökkent a kátyúban, de legalább meg tudta fogni a motorját. A legnagyobb veszély egyébként – s ez az első jótanács –, ha a motoros hirtelen elrántja a kormányt. Ha ezt teszi, szinte biztos, hogy eldől a motorral együtt. 


Gömbi is látja, hogy a kamionok a jelenlegi helyzetet úgy oldják meg, hogy a leállósáv feléig behajtanak. „Aki nem tudja, miért teszik, azt gondolja, hogy csak el akarják őt engedni. Pedig nem erről van szó, egyszerűen a kátyúk mellett akarnak menni a kamionok. Ez szabálytalan és veszélyes is."


Nem megoldás a szlalomozva lavírozás – erre is felhívja a figyelmet Gömbi, akit Ausztriában a rendőr el is kapott akkor, amikor a csatornafedeleket akarta ugyanígy kikerülni; egy alsóbbrendű úton persze. 


„A sebességkorlátozás a sztrádán semmire sem jó, üzenem az illetékeseknek. Le kell zárni a rossz szakaszt és meg kell csinálni – minél előbb" – összegzi a végkövetkeztetését. 


Jöjjön akkor a Magyar Közút Nonprofit Zrt. válasza, a szóvivőt szembesítettük a helyzettel, ami nyilván számára sem volt újdonság. Válaszának elején összefoglalta, hogy „az M1-es autópálya az ország legforgalmasabb útja" (...), „a fővároshoz közel több helyen is 100 százalék feletti kapacitással üzemel (...), a nagyarányú ka-

mionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsul (...), ezért is fordulnak elő a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában". 


Az autósokat a folytatás érdekli: „Társaságunk kiemelten foglalkozik az M1-es autópálya burkolatának karbantartásával. (...) Folyamatosan végezzük a szükséges javításokat, az időjárási körülményeket is figyelembe véve, az évszaknak megfelelően elsősorban hideg aszfalt felhasználásával, illetve helyszíni újrahasznosító gépet és technológiát alkalmaztunk. A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a terveztetést, az építkezés előreláthatóan 2021–2022 körül indulhat el. 


A fejlesztési projekt elindulásáig mi is tervezünk nagyobb volumenű beavatkozást még az idén. Várhatóan mintegy 14 kilométernyi szakaszon tudunk komolyabb felújítást elvégezni külső vállalkozók bevonásával a leginkább felújításra szoruló sávokon. A felújításokban érintett területek 2,5 kilométeres szakasza Biatorbágy, 11,75 kilométeres része pedig a Herceghalom–Bicske vonalat érinti. Szeretnénk a projektet még idén tavasszal elindítani, hogy nyárra le tudjanak vonulni a kivitelezők a pályáról, a munkálatok várhatóan több hónapot vesznek majd igénybe."

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában