Ország-világ

2017.04.27. 12:42

Lázár szerint elfogadhatatlan a fejlesztési minisztérium hozzáállása

Azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium Lázár János szerint, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják.

munkatársunktól

Komoly vita alakult ki a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett dízel és elektromos üzemű villamosvonal ügyében Lázár János kancelláriaminiszter és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium között. Lázár szerint a beruházás költségei az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái miatt duplázódtak meg. A vonatokat szállító Stadler szerint ugyanakkor csak 16 százalékkal drágul a tramtrain, a fejlesztési minisztérium szerint pedig a közbeszerzés szabályos volt.


Azért nem készítette elő megfelelően a tramtrainberuházást a fejlesztési minisztérium Lázár János szerint, mert úgy volt vele: Lázár miatt így is, úgy is megcsinálják - mondta szerdán a Délmagyarországnak adott exkluzív interjújában a Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki egyébként Hódmezővásárhely és Makó térségének országgyűlési képviselője. Az már biztosnak tűnik: ha lesz is tramtrain, legalább másfél évet csúszik az átadása.

 

Fotó: Karnok Csaba

Fotó: Karnok Csaba


A Délmagyarnak Lázár azt mondta: a tramtrain Szeged ötlete volt, tőle vette át Vásárhely. Nyolcévnyi munka végén állt össze a megvalósíthatósági tanulmány Vásárhelyen, amely a teljes költséget 23,5 milliárd forintban határozta meg. Ez az az összeg, amelynél a beruházás biztosan megtérül. Ebből mára 48,5 milliárd forint lett, a járművek 10 milliárdról 16 milliárdra drágultak.


Lázár szerint az NFM közleményének az a legvérlázítóbb része, hogy ha nem fizeti ki az unió, majd kifizetheti az állam: „A projekt ugyan nem áll meg a saját lábán, de Lázár miatt megcsináljuk. Majd eladjuk Lázár nevével a költségvetésnek." A kancelláriaminiszter ezt nem tudja elfogadni.


Tíz kérdést tett fel Lázár János a beruházással kapcsolatban a fejlesztési minisztériumnak. Arra a kérdésre, hogy ez egy kormányon belüli konfliktus-e, így válaszolt: "A fejlesztési minisztérium nem ért velem egyet. Az összegre feltett kérdésemre azt mondják, a közbeszerzés szabályos volt. De ez nem válasz."


Lázár azt mondta: ilyen áron nem kell a tramtrain, mert nem presztízsberuházást szeretnének, hanem reálisat. "Át kell gondolni, újra kell tervezni. Ez egy-másfél éves késést jelenthet."


Lázár az interjú végén kijelentette: 

Létezik egy határ, amit nem lehet átlépni. Senkinek sem. Ha én nem léphetem át, akkor más se. Ezt tekinthetjük üzenetnek is, minden irányba.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában