Ország-világ

2017.03.30. 15:29

Sztártippek: Erdei Zsolt gyakorlatai a pluszkilók ellen

Lányok, asszonyok, akik bokszzsákot püfölnek - egyre több ilyen képet látunk. Igen, az ökölvívás ma már nemcsak a kiütésről szól, hanem egy roppant egészséges mozgásformát jelent. Ki tudna erről többet, mint Erdei Zsolt?

 

A rossz technikának sérülés lehet a vége


A siker borítékolt: az olimpiai sportágak közül az ökölvívás a második helyen áll a zsírégetés versenyében. Félórás edzés alatt egy dupla sajtburgert dolgozhatunk le – persze, fokozatos edzésnövelés után. Adódik a kérdés, hogyan fogjunk neki az edzésnek? Ebben nyújt segítséget amatőr és profi világbajnok ökölvívónk, Erdei Zsolt.


– A bunyóhoz úgy ne fogjunk hozzá, ha nem vagyunk tisztában a technikával, ugyanis könnyen sérülés lehet a vége. Mindenképpen kérjünk edzői segítséget. De valóban rendkívül jó zsírégető sportág, hiszen valamennyi izomcsoportot megmozgatja – fogalmazott a Madár becenevű olimpiai bronzérmesünk. – Edzői pályafutásom elején megkért egy ismerősöm: segítsek neki abban, hogy lefogyjon. Hetente ötször járt hozzám, s a kemény munkának, no meg az egészséges táplálkozásnak köszönhetően sikerült leadnia nyolc kilót egy hónap alatt. 

Minden hétre kell egy kis komiszság


Erdei vallja, nem kell ahhoz koplalni, hogy az ember fogyjon, csupán ügyelni az étrendre – de ebbe belefér egy kis bűnözés is. 


– Aktív pályafutásom csúcsidőszaka alatt minden héten volt egy kis komiszság, s mindig vasárnap. Akkor például csülökpörköltet ettem, ami fokozottan tilos egy élsportolónak, de ez nem befolyásolta a súlyomat, sőt, örömmámorban úszott ilyenkor a testem, s nagyobb kedvvel vágtam neki hétfőn az újabb kemény napnak – árulta el Erdei, aki szerint a legfontosabb a kitartás. – Lehet, hogy az elején unalmas és semmi kedvünk hozzá, de idővel mindig kifizetődik a kemény munka. Nincs annál jobb, amikor már saját magunkon érezzük a sikert.


Hasznos edzésterv minden területre 


A felülés a hasizmot veszi igénybe, a medicinlabda használata elég jelentősen megnehezíti a gyakorlatot. Ha a lábakat a magasban tartjuk, akkor a hasizom alsó része is intenzívebben dolgozik.


A fekvőtámasz szűken a tricepszet, széles támaszban a mellizmot erősíti. Küzdősportolóknál megszokott, hogy a tenyértámasz helyett az öklöt használják, ezzel felkészítik a kézfejet a nagyobb kihívásokra, és az alkar is másként dolgozik.


Az ütések imitálása a súlyzókkal szintén a küzdősportolók körében népszerű gyakorlat. Azon túl, hogy a karokat és a vállat erősíti, a gyorsaságot is fejleszti, plusz nagyobb ismétlésszámnál az állóképességet is növeli.


A tolódzkodás az egyik legnépszerűbb tricepszgyakorlat. Ezt a formáját a kezdők is csinálhatják, ha túl nehéznek találják a gyakorlatot, akkor behajlíthatják a lábukat, úgy egy kicsit könnyebb.


A rope workout egyre népszerűbb az edzőtermekben: rövid idő alatt nagyon magas pulzust csinál.


A bunyósok örök szerelme, az ugrálókötelezés. Aki ezt bírja, kibír minden kihívást. Érdemes kipróbálni.

A zsámolyra ugrálás szintén jó keringésfokozó gyakorlat, plusz erősíti a comb- és farizmot, valamint az alsó lábszár izmait is megfelelően megedzi. 

A fekvőtámaszt, a rope workoutot, a zsámolyra ugrálást és a tolódzkodást is bátran ajánlja bárkinek Erdei Zsolt. 

Madár a táplálkozására is odafigyel. Főként glutén- és laktózmentes termékeket fogyaszt.


A lágy mozdulatok sem idegenek tőle


A lágy jóga és a kemény ökölvívás megfér egymás mellett. Ezt most már tökéletesen tudja az olimpiai bronzérmes, profi világbajnok Erdei Zsolt is, aki az egészséges életmód, valamint párja, Réka unszolására kezdett el pár évvel ezelőtt a sportággal foglalkozni. „A gyakorlatok rugalmasabbá teszik az izomzatot, ami a bunyóban nagyon hasznos" – mondta Madár.


Cikkünket a kéthetente csütörtökön megjelenő Szabadidő magazinban találják.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában