Ország-világ

2014.10.20. 08:17

Május óta több mint kétmillióan hívták a 112-őt

A telefonálók alig több mint 400 ezer esetben kértek segítséget, 200 ezren csak felvilágosítást. Az összes telefonhívás 72 százaléka értékelhetetlen.

Több mint 2 millió 230 ezer hívást regisztráltak május 19. óta a 112-es európai segélyhívóra érkező bejelentések fogadására felállított miskolci és szombathelyi központban - írja a Népszabadság hétfői számában.

Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság ügyeleti főosztályvezetője a lapot arról tájékoztatta, hogy a telefonálók alig több mint 400 ezer esetben kértek segítséget.

További mintegy 200 ezer telefonáló hatósági ügyintézéssel kapcsolatos információt vagy más felvilágosítást kért, az összes telefonhívás 72 százaléka értékelhetetlen. Idetartoznak a mellétárcsázások, az unatkozó gyerekek próbálkozásai, a telefonbetyárok obszcén üzenetei, valamint azok a hívások, amelyeket a telefonokat árusító üzletek vásárlói indítanak, amikor kipróbálják az új készüléket - olvasható a Népszabadságban.

A lap írása szerint a rászorulók az eddiginél gyorsabban tudnak segítséget kérni, a beavatkozó szolgálatokat pedig a rendszer mentesíti a téves, a rosszindulatú, a felvilágosítást kérő hívásoktól, így koncentrálhatnak a feladatukra, a mentésre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában