Kisalföld logö

2019. 02. 23. szombat - Alfréd -6°C | 2°C Még több cikk.

33 kilométert korszerűsítettek a 86-os főúton

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár jelenlétében lezajlott ünnepélyes átadással zárultak a 86. számú főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti 33 kilométeres szakaszának korszerűsítési munkálatai.

14 óra 45 perc

Csütörtökön délelőtt adták át ünnepélyesen a 86-os főút Csorna és
Mosonmagyaróvár közti, felújított szakaszát.

A 33 kilométeres szakaszon hidakat újítottak fel, forgalomcsillapító szigeteket alakítottak ki, megerősítettéka burkolatot. Az átadón Völner Pál államtitkár elmondta: a 86-os főút felújítása folytatódik.

Rövidesen Zala megyében adnak át egy 37 kilométeres szakaszt és folyamatban van a Vát és Szombathely köztirekonstrukció. Előkészítés alatt áll a csornai elkerülő út, valamint a Csorna-Szeleste szakasz megépítése.

33 kilométert korszerűsítettek a 86-os főúton - fotók: Cs. Kovács Attila.

- A 2014-től induló uniós költségvetési ciklusban nem kizárólag a gyorsforgalmi utak megerősítését, fejlesztését kívánjuk végigvinni, hanem a meglévő hálózatra is egyre nagyobb figyelmet fordítunk.

Jövőre tervezzük bevezetni az elektronikus útdíjrendszert, amely a használatarányos útdíjfizetés révén részben enyhítheti a nyolcvanhatos főút forgalmát is.

Másrészt a többletbevételek forrásokat jelenthetnek az útügyi ágazatnak-fogalmazott az államtitkár.

Az ünnepésgen Gyopáros Alpár országgyűlési képviselő az utat használók, a térségben élők nevében köszönte meg a rekonstrukciót és kérte, továbbra is legyenek hasonló nagyságú útépítési, felújítási munkálatok a körzetben.

11 óra 9 perc

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában megvalósuló felújítást az tette szükségessé, hogy az út teherbírása már nem felelt meg a forgalmi igényeknek.

A kétszer egy sávos főúton a meglévő burkolatot erősítették meg úgy, hogy az a 11,5 tonnás tengelyterhelésű forgalom elviselésére is alkalmas legyen.

A korszerűsítés során kiszélesítették az utat, megerősítették az aszfaltburkolatot. Bősárkány és Jánossomorja lakott területének kezdeténél és végénél forgalomcsillapító szigetek épültek.

A beruházás részeként egyebek mellett összesen hét csomópontot és két műtárgyat – a Rábca és a Hanság-főcsatorna felett átívelő hidakat – újítottak fel.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: "a fejlesztésnek köszönhetően gyorsabb és biztonságosabb lesz a nagy forgalmú 86. számú főút Csorna és Mosonmagyaróvár között, jelentősen javul a régió közlekedési helyzete."

"A szakpolitikai kormányzat kiemelten kezeli az erősen túlterhelt 86-os út, az M86 fejlesztését. A végéhez közeledik a 37 kilométeres Zala megyei szakasz kivitelezése.

Folyamatban van a Szombathely-Vát szakasz építése. Zajlik a Csorna és Szeleste közötti szakasz és a Csorna elkerülő előkészítése. A következő években e beruházásoknak megvalósításával jelentősen enyhül a főút menti települések forgalmi terhelése" – hangsúlyozta Völner Pál.

A beruházó NIF Zrt. a kivitelező Teerag-Asdag Építőipari és Kereskedelmi Kft.-t pályázaton választotta ki. A kivitelezés szerződéses összege nettó 1,94 milliárd forint volt.

A projekt az Új Széchenyi Terv részeként, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával valósult meg.

Olvasóink írták

  • 15. Alex64 2012. július 23. 08:53
    „Mosonudvarról Mosonmagyaróvárra haladva Mosonudvar elhagyása után a sávban sikerült egy "jó kis" bukkanót betenni. Célja számomra ismeretlen. De biztos van hisz nem korrigálták. Ez a most átadott útból csak egy hiba. Az alig elkészült út másik új (régi) hibája már most megáll rajta a víz a nyomvonalon. Ez pedig a vályúsodás csalhatatlan jele. Tehát az elvégzett munka megítélése csak nézőpont kérdése. Tőlünk nyugatra alsórendű utak is tartósabb minőségben készülnek hosszú távra (nagyon hosszúra). Van nálunk rengeteg ennél sokkal rosszabb út ez azoknál sokkal jobb rövid távra (nagyon rövid távra)”
  • 14. Ambar 2012. július 22. 12:22
    „Jó dolog hogy elkészült egy szakasz ennyi idő után,természetes dolog.Ünnepelni meg kirakat a javából néhány kiemelt politikus fényezése !Ennek a munkának mindennaposnak kellene lenni annyira rosszak az utak. A magas benzinár adót itt viszont kellene látni és nem lenyúlni!”
  • 13. Goldman 2012. július 20. 15:11
    „12. kroly: akkor nem csak én érzem annak...”
  • 12. kroly 2012. július 20. 13:56
    „Valoban nagyon ráfért a felújjitás a Csorna-Óvár szakaszra,mert szinte némely helyen súrolta a járhatattlanság szintjét.Borzasztó teherforgalom terheli nap mint nap.Sajnálom hogy csak enyire tudták felújjitani pedig gondolom a pénz meg volt rá,csak hát sok ember sok zseb gazdagodott rajta,és végül olyan kivitelezök dolgoztak a felujjitáson akik tapasztalatlanok vagy ennyi maradt kivitelezésre.Volt képük pikniket tartani az állam pénzéböl mikor ök már egyszer lefölözték azt.Nem politika miatt kritizálom a munkát ,én csak használoja vagyok naponta.Sajnálom hogy ilyen munkáért még fizettek is.olyan mint a hullámvasut.Kicsit jobban utánna nézhetnének hova szorják a pénzt.”
  • 11. greenie 2012. július 20. 11:51
    „Elnézést, előző hozzászólásomból kimaradt a "miniszterelnöke" szó. A helyes kérdés így hangzik: Ki volt akkor Magyarország miniszterelnöke? Csak hogy nehogy ezért kössön valaki bele a hozzászólásomba.”
  • 10. greenie 2012. július 20. 11:40
    „Csak a rend kedvéért egy tény az Új Széchenyi Terv hivatalos oldaláról (www.nfu.hu):
    Támogatási döntési időpontja: 2008.09.02

    Ennek alapján kérdezem Tisztelt Völner és Gyopáros uraktól, hogy a köszönet nyilvánításból nem hagytak ki néhány embert? Pl: Ki volt akkor Magyarország (nem merem leírni a Magyar Köztársaságot, mert az már alaptörvény ellenes)
    Ki volt akkor a közlekedésért felelős miniszter? Ki volt akkor a fejlesztési forrásokért felelős miniszter? Ki volt akkor Csorna és Mosonmagyaróvár települések polgármestere? Országgyűlési képviselője? (Itt akár jelenlegi Köztársasági Elnök úrra is gondolok) Csak néhány ember, akik fontos szerepet játszottak abban, hogy ez a fejlesztés megvalósulhatott. És még lehetne sorolni.”
  • 9. Goldman 2012. július 20. 08:53
    „3. Tmoha: addig amíg a szlovénok nem adták át a pályát, magyar kamionok tömkelege taposta az ő főútjaikat sok-sok településen keresztül és nem volt súlykorlátozás és nem volt ilyen rossz az út, csak addig már nem láttál el.
    Hidd el a magyar kamionok is tapossák más országok főútjait és nem is kevesen.”
  • 8. Csajsziland 2012. július 20. 08:53
    „Megkérem a tisztelt pózoló urakat, hogy autózzanak már egy kicsit a méregdrága autóikkal mondjuk Kóny és Győr között, vagy Csorna-Beled szakaszon.... Jó utat kívánok! Remélem, úgy járnak, ahogy sokan, a kátyú hurkásra veri a gumit, eldeformálja a felnit, és féltik a tyúkszaros életüket az előzgetők miatt. Minden bokorban ott fog ülni a traffipax, mondjuk ez nyilván nem érinti őket...”
  • 7. agoston1754@freemail.hu 2012. július 20. 08:34
    „Nem értem!
    Az "paraszt vakítás" hogy átadtak 33km hosszú utat? Meg az "kirakat"??????

    Igy azok gondolkodnak akik évekig NEM CSINÁLTAK SEMMIT CSAK A PÉNZT TETTÉK NOKIA-S DOBOZOKBÓL ZSEBRE!

    Az ilyen híreket teljesen normálisnak kellene felfogni.”
  • 6. ATXadmin 2012. július 20. 06:26
    „paraszt vakítás újabb példája !!és hogyan ne oldjunk meg problémát......................”
  • 5. amorta 2012. július 19. 20:34
    „Gratula! Ez nagyon fontos útszakasz, és mikor lesz végre valami a Győr és Sopron közötti "mellékútvonalon"? Ez a következő évezred zenéje??”
  • 4. blaze 2012. július 19. 18:54
    „Csornától Répcelakig teljesen szét van gyúrva az út, de had ünnepeljenek az urak! A csornai elkerülőről meg a vasúti átjárórónál levő áldatlan állpotokról beszéljünk ne is beszéljünk...”
  • 3. Tmoha 2012. július 19. 18:09
    „Kinek? A külföldi kamionoknak, amelyek a magas osztrák autópályadíjat rajtunk áthaladva spórolják meg? Ha ezen az úton autózom, ugyanúgy kamionok között kell araszolni, ha le nem tolnak az útról, mert a sebességkorlátozást nem tartják be, például Mosonudvarnál, de még lehetne sorolni a példákat. Az úthibák meg hamarosan újra előjönnek a nagy terhelés miatt, mert az alap nem változott.”
  • 2. Goldman 2012. július 19. 16:51
    „Milyen felújított nemzetközi főút az, amelyről részben ki vannak tiltva a kamionok, hogy a másik főutakat tapossák szét?
    Megsúgom: s*ar. Már látni vélem a nyomvályúkat és ez nem vicc.
    "Jövőre tervezzük bevezetni az elektronikus útdíjrendszert, amely a használatarányos útdíjfizetés révén részben enyhítheti a nyolcvanhatos főút forgalmát is."
    Hogyan akarják enyhíteni? Ez vicc, ugye? Két pont között a legrövidebb út az egyenes. Marha lenne bárki kerülni csak azért, hogy részben enyhítse a forgalmat.
    A két híd meg maradt olyan keskeny amilyen volt.
    Zavart egy társaság.”
  • 1. Megakrieger 2012. július 19. 15:51
    „szép legyen ám a kirakat!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mecséren szinte minden felnőtt aláírt

A Mosoni-Duna-parti község lakóinak szívügye a folyó vizének és élővilágának épsége, lakosainak több… Tovább olvasom