Nyolcmillióból kap új autót a mosonmagyaróvári polgármester

Nyolcmillióból vesz új polgármesteri autót a város. Erről is döntött a képviselő-testület.

Méhes Ákos

Több kérdést is intézett a polgármesterhez napirend előtt Kovács Tamás (MSZP) a képviselő-testület csütörtöki ülésén. Kovács – utalva a Kisalföldben megjelent írásokra – a helyi mentőállomás hibái miatt egy vizsgálóbizottság felállítását javasolta, hogy kiderítsék, ki a felelős a hanyag munkáért, illetve annak átvételéért.

A képviselő ugyancsak a lapunkban megjelent írásra hivatkozva a betelepülők nagy számára hívta fel a figyelmet. A helyzet kezelésére javasolta az adócsoport megerősítését és átfogó idegenrendészeti ellenőrzést.

Kovács Tamás egy napirendi pont, a költségvetés módosítása miatt is szólt. Az új polgármesteri autó vásárlása kapcsán vetette fel, hogy jusson ekkora összeg az év végén a hátrányos helyzetűek és nagycsaládosok támogatására is.

A mentők voltak a megrendelők

Árvay István polgármester kifejtette: a mentőállomás kivitelezésénél nem az önkormányzat, hanem az Országos Mentőszolgálat volt a megrendelő. „A szervezet azóta is perben, haragban áll a kivitelezővel a hanyag munka miatt" – fogalmazott a polgármester.

Program a munkaerő helyben tartására

A belső migrációról Árvay István elmondta: sajnos az ide érkezők közül sokan Ausztriában dolgoznak, így nem enyhítik Mosonmagyaróvár munkaerőhiányát.

A város fejlődése érdekében a munkaerőt helyben kell tartani. Ezért programot dolgoz ki az önkormányzat. Legális munkásszállók építésével, bérlakás-, illetve kedvezményes telekvásárlási programmal orvosolnák a helyzetet. Hozzátette: sajnos az ide érkezők között van egy szűkebb réteg, akik nem tudják elfogadni az együttélés szabályait. Velük szemben szigorúan fellépnek, hiszen a városnak nem célja, hogy a számuk tovább növekedjen.

A számok szerint is érdemes cserélni

A polgármesteri autó cseréjéről [namelink name="Árvay István"] kijelentette: a helyi rendelet szerint a polgármestert megilleti egy középkategóriás autó. Ezzel szeretne most élni és szeretné maga kiválasztani a járművet.
A képviselők a napirendek sorában tárgyalták az idei költségvetési előirányzat átcsoportosítását. Ennek egyik jogcíme volt a város által megvásárolandó személygépkocsi.

A város a hivatali gépjárművekre még 2011 januárjában kötött flottakezelési keretszerződést, negyvennyolc hónapra. Ez többek között a polgármesteri autót, a Skoda Octavia 1,6 i Clevert is tartalmazza. A kocsi jelentős karbantartásra szorul. Használata a szerviz szerint jelen állapotában nem biztonságos. A kocsi futásteljesítménye közel 170 ezer kilométer.

Az előterjesztés szerint mindezek miatt szükséges egy biztonságos, középkategóriájú gépjárművet biztosítani a városvezetési feladatok ellátására. A jelenleg használt polgármesteri kocsi bérleti díja bruttó havi 203.021 forint, ami így évente közel 2,5 milliót tesz ki, ráadásul az autó nem kerül át a város tulajdonába. A hivatal szakemberei szerint gazdaságosabb a vásárlás, mint egy újabb bérleti szerződés megkötése. Várhatóan egy középkategóriájú autó beszerzésének összes költsége 8 millió forint körüli. A pénzt átcsoportosítással biztosítják a pályázati önrész keretéből. Ez a keret 50 millió forint, amiből eddig közel 21,5 milliót kötöttek le.

Az új polgármesteri autó vásárlását két tartózkodás mellett szavazta meg a képviselő-testület.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!