Nem gödrök ezek, valóságos szakadékok

Néhol arasznyi mély kátyúk, máshol egymást sűrűn érő gödrök tarkítják az utat Halászi és Lipót között. Ezt elégelte meg a kisbodaki Bernáth Mónika, aki aláírásgyűjtéssel szeretné felhívni a figyelmet a problémára. Az elszánt fiatal hölggyel együtt jártuk be a kérdéses útszakaszt.

Mészely Réka

Négy hónapja fogant meg a gondolat, és döntése most ért be: a 31 éves Bernáth Mónika megelégelte, hogy kátyúk között kell szlalomoznia naponta a Halászi–Püski közti szakaszon, gyakran a Dunaremete–Lipót útvonalon is, és valamit lépnie kell a helyzet orvoslására. Kitalálta, aláírást fog gyűjteni, hogy ezzel hívja fel az illetékesek figyelmét a mielőbbi megoldásra.

Tűrhetetlen a rossz út


– Szeretnék petíciót indítani a Halászi–Lipót közti útszakasz mielőbbi javítására. A Face-


book-bejegyzésemet – melyhez számos felvételt mellékeltem a néhol jelentős mélységű és hosszúságú kátyúkról – már közel kétszázan osztották meg, és nagyon sokan írtak nekem a témában. Főleg nyáron, és azon belül hétvégén hatalmas a forgalom a termálfalu irányába. Nemcsak a püskiek, kisbodakiak, dunaremeteiek és a lipótiak értenek vele egyet, hogy már tűrhetetlen a rossz út, de például már budapestiek is jelezték, hogy csatlakoznának az aláírásgyűjtéshez – magyarázza az egyébként pincérként dolgozó nő, akivel együtt ülünk autóba, hogy szemügyre vegyük a Halászi és Püski közti út állapotát.


Ugyan Mónika bevallása szerint minden kátyút ismer, félti az autóját. A futóművet gyakran kell beállítania, és felnijét is kíméli.

Elfér a gödörben


– Mindig óvatosan közlekedem ezen a szakaszon, hatvan fölött életveszélyes menni. Az egyébként hat-hét perces autóút megtétele most mintegy negyedóra. A vadonatúj autóm egy év után már zörgött, mi-


után erre naponta járok, akár többször is. Itt már nem gödrök vannak, hanem valóságos szakadékok – jegyzi meg, majd ennek demonstrálására „kényelmesen" elhelyezkedik az egyik valóban méretes kátyúban. Ez nemcsak hosszú, hanem mély is, telefonja alig magaslik a gödör fölé. Arrébb egy leszakadt autóalkatrész jelzi, hogy itt már valaki pórul járt.

 

Méretes. Bernáth Mónika elfér a kátyúban.

Méretes. Bernáth Mónika elfér a kátyúban.


Hivatalosan


– Évente kétszer tizenhárom ezer forintot fizetek ki gépjárműadóra. Mi lesz ezzel a pénzzel? – teszi fel a kérdést Mónika, aki már érdeklődött, hogyan tud hivatalosan aláírást gyűjteni. Ezt hamarosan elindítja, és bízik benne, sokan csatlakoznak a felhívásához.


– Már az aláírások birtokában keresem meg a Magyar Közutat. Nem egyszerű kátyúzást, hanem az út teljes újraaszfaltozását szeretném elérni. Ha szükséges, arra is hajlandó vagyok, hogy egy napig számláljam majd itt a forgalmat – osztotta meg elhatározását a fiatal nő, aki videofelvételt is készített az útról.

 

Mi is számoltunk


A Kisalföld még 2015 augusztusában számolt kátyúkat Lipót és Dunaremete között (erről „410 kátyú sorakozik 400 méteren" címmel írtunk). Akkor a legméretesebb gödör több mint öt méter volt.

Nincs tervben


„Kifizetné Püski az útjavítás egy részét" címmel pedig idén február 10-én írtunk arról, hogy a püskiek is megelégelték a főutcájuk kátyúit. Költségvetésükben négymillió forintot különítettek el az állami út javítására, hátha ez előmozdítaná az ügyet. De egyelőre úgy tűnik, erről le kell mondaniuk. Makai Jenő polgármester kifejtette: a közútkezelőtől azt a választ kapták, hogy a kérdéses szakasz aszfaltozása nem szerepel a rövid távú fejlesztések között.

Keressük a megye gödrét!


Tisztelt Olvasónk! Készítsen Ön is humoros, felháborító, megdöbbentő felvételeket az útjainkat csúfító tankcsapdákról! Küldje el a Kisalföld Online-ra (cím: [email protected])! Mi közzétesszük, s a legjobb felvételeket díjazzuk is.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!