A repülősprotokollt követhetik a buszokon a tragédia hatására

A veronai tragédia után az érintett busztársaság vezetője bejelentette: mostantól olyan protokollt vezet be a járművein, amelyet a repülőkön is alkalmaznak. Elmondják, hol a vészkijárat, a poroltó és a biztonsági öv használatára is felhívják a figyelmet.

Kisalföld napilap

Mit szól ehhez a többi buszos társaság? Követik-e a példát? Eddig mit mondtak el az utasoknak, mire hívták fel a figyelmüket indulás előtt? Régióban dolgozó cégeket kerestünk meg ezzel. Mindnél azt mondták, jó és követendő az ötlet, akár ők is csinálhatják


A veronai tragikus autóbusz-balesetben leégett jármű kifogástalan állapotban indult útnak, a műszaki vizsgálatokat szigorúan betartották– a buszt üzemeltető Pizolit Busz Kft. vezetője,  Czakó Tibor közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz.


 A cégvezető a megrendítő történések hatására  elhatározta, hogy további biztonsági intézkedéseket vezet be a jövőben: „A mi buszaink ezentúl csak akkor indulnak el, ha pontosan az a protokoll fut le, ami a repülőkön: a vészkijáratok bemutatása, az üvegtörő kalapács helyének és használatának ismertetése, illetve felhívjuk a figyelmet a biztonsági övek használatára."


Mit szólnak ehhez a szakmabeliek? Van értelme egy ilyen  protokollnak?Követni fogják Czakó Tibor példáját?

Németh Rudolf, a mosonmagyaróvári  Mágia Tours utazási iroda vezetője szerint nincs akadálya annak, hogy az utasok több tájékoztatást kapjanak. „Egyetértek a kezdeményezéssel. Nálunk indulás előtt sok hasznos információ elhangzik, az adategyeztetéstől, a karfahasználattól az ülések behúzásán, az utaslistán keresztül a biztonsági öv használatáig, illetve a menetrendig. A jövőben ezt mi  is kiegészítjük további biztonsági információkkal" – mondta.

A mosonmagyaróvári Németh Rudolf egyetért a kezdeményezéssel, ami akár új fejezetet is nyithat az utastájékoztatásban. Fotó:  G. F.

A mosonmagyaróvári Németh Rudolf egyetért a kezdeményezéssel, ami akár új fejezetet is nyithat az utastájékoztatásban. Fotó:  G. F.

 Ludányi Péter, a győri Prof Busz Kft. ügyvezetője jó ötletnek tartja Czakó Tibor tervét, bár mint mondja, eddig ők alapvetésnek tekintették, hogy az ablakoknál található kalapácsokról tudják az utasok, miért vannak ott. De nem áll semmiből   egy-egy mondatban összefoglalni, hol vannak a kalapácsok, a poroltók.  A biztonsági övre eddig is felhívták a figyelmet; Ludányi Péter ha gyerekeket utaztat, nem is indul el úgy, hogy a kis utasok nincsenek bekötve. Felnőtteknél nehezebb ugyanezt elérni, mondja.   


Drahovszky Gábor társasutazásoknál vezeti a buszt, nemrég járt Párizsban, Olaszországban, márciusban indul újra egy hosszabb útra. „Mi is beszéltük a kollégáimmal ennek a szörnyű balesetnek az okán, hogy bizonyos dolgokon változtatni kell. Azt hiszem, márciusig a sofőrök között ennek kialakul a közös gyakorlata, én akkor indulok és el fogom mondani az utasoknak,  mit hol  találnak, mit kell tenniüegy esetleges balesetnél. Eddig – bevallom – arra, amit a tábla is jól láthatón jelzett a buszon, mint a poroltó, a kalapács vagy a vészkijárat, nem hívtuk fel külön a figyelmet, igaz, a rutinosabb idegenvezetők  sok fontos tudnivalót elmondtak, amikor kikanyarodtunk a Hősök teréről. Az előírás az, hogy a  biztonsági öv bekötéséről tájékoztatást adjunk, ezt meg is tettem mindig, az más kérdés, hogy utána nem tudok mit csinálni, ha az utasok többsége – általában hatvan-hetven százaléka – nem köti be magát. A francia rendőrök ezt például rendszeresen ellenőrzik."


  Kalmár Ferenc, a győri telephelyű Zonnen-Busz Kft. ügyvezetője szintén jónak tartja Czakó Tibor kezdeményezését, mivel a buszvezetőknek és tulajdonosoknak van akkora felelősségük, mint a pilótának és a légitársaságnak. „A poroltóra eddig nem hívtuk fel a figyelmet. Ha életet menthet, akkor támogatom, hogy a repülőgépek protokollját vegyük át. A biztonsági övek bekötésére – amint az előírás is – mindig felhívjuk a figyelmet. A kalapács használatát, a vészkijárat kioldását rövidebb belföldi kirándulásokon eddig nem is erőltettük, hosszabb utaknál igen.  Nagyon sok múlik az utasokon is, akik közül sokan például előszeretettel járkálnak menet közben, s míg a repülőn van személyzet is, nálunk csak a sofőr ül ott, aki a vezetésre figyel. Jó esetben  idegenvezető segíti a munkáját. Akkor lehetne a kétfajta közlekedést egyenlő módon kezelni, ha a busz utasai ugyanolyan komolyan vennék a sofőrt, mint a repülőn ülők a pilótát."

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!