A SZERETET JÓSÁGOS

„Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram!” (Zsoltárok könyve 139,4)

TAPASZTALAT

Egy februári napsütéses vasárnapon elhatároztuk, hogy kirándulni megyünk a Tihanyi-félszigetre. Már többször megtettünk egy két óra hossza alatt megjárható körutat, de most egy nagyobb kirándulásra készültünk a gejzírkúpokhoz, az Aranyházhoz. A kőzeten található sárga zuzmók miatt lett ez a különös neve ennek a sziklaalakulatnak. A térképen megnéztük az utat, de azt nem tudtuk pontosan kiszámolni, hogy hogyan érünk vissza az autóhoz. Nagyon szép volt a kirándulás, gyönyörű a kilátás. Mégis újra és újra megfordult a gondolataimban, mivel már a naplementét láttuk a hegyről, hogy lehet, hogy sötétben, az erdőben, sáros úton kell visszajutnunk az autóhoz. Hogy fog ez sikerülni? Amikor említettem férjemnek, akkor azt mondta, hogy nem lesz ebből probléma, mert arra megyünk vissza, amerre ismerjük az utat. Így hát elhessegettem ezt a gondolatot, nem foglalkoztam vele, bár tudtuk, hogy ez az út sem lesz egyszerű. Az ösvénynek az Aranyházhoz vezető második szakasza kihalt volt, fön t mégis találkoztunk egy idősebb házaspárral. Nemcsak köszöntünk egymásnak, ahogy a „jó turisták” szoktak, de szóba is elegyedtünk. A férfi elmondott egy-két érdekességet, és mutatott egy másik helyet, ahol szebb a kilátás. Ahogy beszélgettünk, a férjem, Attila megemlítette, hogy hol áll az autónk. A férfi erre aggódva azt mondta, hogy sötét lesz, mire mi vissza fogunk érni, és legnagyobb meglepetésemre magától így szólt: „A mi autónk itt áll pár száz méterre a hegy tövében a vendéglő mellett. Mi visszavisszük magukat az autójukhoz, ha gondolják, úgyis arrafelé megyünk haza. Kis gondolkodás után elfogadtuk a felajánlást. Személy szerint úgy éreztem, hogy a jó Isten küldte őket a ki nem mondott imámra. Ő, aki sokkal jobban fel tudta mérni a helyzetet, mint mi. Mint az autóban kiderült, ez a házaspár budapesti volt, a férfi már nyugdíjas, hivatásos túravezető, vagy tíz nem jártak erre, bár régen kedvelt kirándulóhelyük volt, ma reggel a felesége javaslatára i de jöttek. Úgy éltem meg ezt az esetet, hogy a jó Isten Budapestről küldött Tihanyba értünk egy hivatásos túravezetőt, hogy segítsen.
Zsuzsa néni

Vannak ki nem mondott vágyaink, gondolataink, amelyeket senkivel nem osztunk meg, egyedül csak mi tudunk róluk. Isten ezeket is ismeri, s amennyiben javunkat szolgálják, szívesen teljesíti. Örömét leli abban, hogy figyelmességével ajándékozzon meg bennünket. Mi magunk is meglepődünk, amikor válaszol titkos kéréseinkre, sóhajainkra. Egyedül Istennek van hatalma a gondolatainkban olvasni, mivel egyedül Ő az a Személy az egész világmindenségben, aki soha nem él vissza ezzel az ismerettel. Tiszteletben tartja a mi belső világunk titkait. Ismeri szükségleteinket és arra vágyik, hogy tudatosan is osszuk meg vele örömeinket, gondjainkat, félelmeinket, hiányainkat, gazdagságunkat. Lelke érintkezni akar a te lelkeddel. Még akkor is, ha Őt az embernek „Csak titkon érző lelke ohajtva sejt” (Berzsenyi Dániel: Fohászkodás, részlet). Azt szeretné, ha bizalmasa lennél. Ha megnyitod szívedet, Jézus is betekintést enged az Ő világába. Gondolatokat közöl számodra, amelyek csak n eked szólnak. Így olyan összeköttetésbe kerülsz szerető Megváltóddal, ami mindennél gazdagabbá tesz. Élj ezzel a kiváltsággal!

Szerető barátod: Attila bácsi

„Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és fekvésemre ügyelsz, minden utamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó, immár egészen érted azt Uram! Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem tartod kezedet. Csodálatos előttem [e] tudás, magasságos, nem érthetem azt.