Kisalföld logö

2019. 05. 24. péntek - Eszter, Eliza Még több cikk.

Világelső a győri Audi

Ingolstadt - A válság ellenére történetének legjobb évét zárta az Audi AG. Jelentette be kedden Ingolstadtban Rupert Stadler, a cég elnöke. A Kisalföld Németországban megtudta, a győri Audi immár a világ legnagyobb motorgyára, tavalyi teljesítményével megelőzte az addigi rekordert, a Toyota Kamingóban levő gyárát.


A válság szó sokszor elhangzott kedden Ingolstadtban, az Audi AG éves sajtótájékoztatóján. Rubert Stadler nem hagyott kétséget abban, hogy 2009 törésvonal lesz, s a válság ural mindent, a mondatok többsége azonban úgy kezdődött, hogy a válság ellenére. Vagyis a válság ellenére az Audi tavaly történetének legjobb évét produkálta. Árbevétele 1,7%-kal, 34 milliárd euróra nőtt, miközben az autógyártás átlépte a lélektani milliós határt. Tavaly egymillióháromezernégyszáz Audit gyártottak, 4,1%-kal többet, mint a korábbi esztendőben. Annak tükrében, hogy tavaly a világ autógyártása 5,8%-kal visszaesett, az Audi 4,1%-os növekedése igencsak figyelemre méltó. Miként az is, hogy az ingolstadti cég autóeladásai az USA-t leszámítva szinte mindenhol növekedtek. Kelet-európa plusz 18%-t, Kína plusz 17%-t, Franciaország pedig plusz 7%-t produkált. Nyugat-európában összességében 2,5%-os növekedést könyvelhetett el a négykarikás márka. Az egyesült államokban 6,1%-kal adtak el kevesebb Audit, mint 2007-ben.

Új TT-modell Győrből

Egy hete a Genfi nemzetközi autószalonon mutatták be, tegnap pedig Ingolstadban is kiállították a TT sportautók új modelljét, a TT RS-t. A TT autók legsportosabb modelljét Győrben készítik öt hengeres motorral, amely 4,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres sebességre. A TT RS 340 LE-s és nyártól kezdik árusítani a világban.
A világból Ingolstadtba érkezett 500 újságírót legalább annyira érdekelte a mi lesz, mint a mi volt kérdésre adott válasz. Rupert Stadler prognózisa szerint az idén 15–20%-kal zsugorodik a világ autógyártása, ezen belül az Audi 10%-os csökkenésre számít. A cég vezetői bejelentették, hogy állandó munkatársaiknak Németországban 2011-ig garantálják a munkahelyeket. Ingolstadtban és Neckarsulmban húsvétig rövidített munkarendben dolgoznak. Arra a kérdésre, hogy az Audi gyáraiban tervez-e további leállásokat, azt a választ kaptuk, konkrét lépésekről még nem döntöttek, az üzemi tanácsokkal folyamatosan egyeztetnek az esetleges további lépésekről.

Ami pedig Győrt illeti, két rekordot is elkönyvelhet az Audi, amely tavaly 1,9 millió gyártott motorral átvette a világelsőséget a Toyotától és az autógyártásban is csúcs született. A3 Cabrioletből és TT-ből 60 ezer darab készült. A vállalat adózás előtti nyeresége 535 millió euró, 0,7%-kal több, mint korábban. Thomas Faustmann a győri Audi ügyvezető igazgatója kérdésünkre elmondta, az a fő cél, hogy 5800 munkatársuk munkahelyét megőrizzék. Azt azonban nem zárta ki, hogy idén a februárihoz hasonló újabb leállások lesznek. Ami már biztos, hogy augusztusban három hétre leáll az Audi, ekkor tartják a nyári szünetet.

– Az Audi márka 10 százalékos csökkenésével számolunk, most az a feladat, hogy ehhez alkalmazkodjunk. – fogalmazott Thomas Faustmann, aki egyértelművé tette, hogy nincs napirenden a létszámleépítés a határozatlan idejű szerződéssel rendelkező dolgozók körében.



Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyurcsány Moszkvában - magyar-orosz vegyesvállalat alakul

A Déli Áramlat gázvezeték magyarországi szakaszát megépítő magyar-orosz projekt társaság… Tovább olvasom