Kék hírek

2014.12.02. 12:59

M85 kétszer egy sávon?

Országhatár–Sopron–Pereszteg, illetve Csorna és Vitnyéd között csak kétszer egysávos lesz az M85-ös gyorsforgalmi út – legalábbis a Magyar Közlönyben megjelentek alapján. Információink szerint a nyomvonaltervezés végig kétszer két sávval számolt, az országhatártól egészen Győrig.

Gosztonyi Miklós



Nincs ember a megyében, aki ne örült volna annak a bejelentésnek, amelyet Lázár János közölt a Kisalfölddel szeptember 5-én Fertődön: „Kormányzati célkitűzés, hogy Sopront 2018-ra gyorsforgalmi úttal becsatlakoztassuk az M1-es autópályához, beleértve a Sopron és az országhatár közötti szakaszt is. Ennek már megvannak a pénzügyi feltételei." A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette, cél az is, hogy az ország valamennyi megyei jogú városát gyorsforgalmi úttal kössék össze az autópályákkal. Egy hónapra rá Sopronban Lázár János megismételte: „2018-ig megépül a határig a négysávos autóút."

Ha az M85-ös egyes részei valóban csak kétszer egysávosak lesznek, félő, hogy nem fogják orvosolni azokat a gondokat, amelyeket az adott térségek megnövekedett járműközlekedése okoz. Fotó: Magasi

Ha az M85-ös egyes részei valóban csak kétszer egysávosak lesznek, félő, hogy nem fogják orvosolni azokat a gondokat, amelyeket az adott térségek megnövekedett járműközlekedése okoz. Fotó: Magasi
A Magyar Közlöny legutóbbi, november 26-i számában ugyanakkor a „Nemzeti költségvetésből megvalósítani tervezett projektek" listáján az olvasható, hogy az országhatár–Sopron–Pereszteg között – és Csorna–Vitnyéd között – kétszer egysávos lesz az M85-ös gyorsforgalmi főút. Információink szerint viszont az M85-ös tavaly kezdődött tervezési munkája során az országhatártól egészen Győrig kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal számoltak. (Úgy tudjuk, a Baranya megyeiek ennél rosszabbul jártak: nem hosszabbítják meg a 67-es főutat az országhatárig, s az autópályát sem építik tovább Pécstől Szentlőrincen és Szigetváron át az országhatárig.)

Több mint csalódás
Ha az M85-ös nevezett részei valóban csak kétszer egysávosak lesznek, a csalódáson túl félő, hogy gyakorlatilag nem fogják orvosolni azokat a gondokat, amelyeket az adott térségek megnövekedett jármű-közlekedése okoz. Mint azt a Kisalföld többször is felvetette, a Sopron és Győr közötti 85-ös főút helyzete az évről évre növekvő forgalom miatt katasztrofális. A „halálútként" is emlegetett főúton haladó járművek száma az utóbbi években jelentősen megnőtt, a mind nagyobb számú ausztriai munkavállaló ingázása pedig tovább fokozza a határ közelében a nehézségeket.
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!