Kisalföld logö

2019. 03. 20. szerda - Klaudia -1°C | 10°C Még több cikk.

Digitálisan

Úgy néz ki, hogy a kényelemnek majdnem mindenhol megkérik az árát.
A digitalizáció leegyszerűsíti az életet, és mindenkinek könnyebb, ha az ember az interneten keresztül intézi az ügyes-bajos dolgait. Azt hihetnénk, hogy ez automatikusan azzal is jár, hogy a kevésbé „emberigényes" elektronikus szolgáltatások olcsóbbak is, hiszen a cél az (lenne), hogy minél gördülékenyebben menjenek a dolgok. Ezzel szemben mégis úgy néz ki, hogy a kényelemnek majdnem mindenhol megkérik az árát, még akkor is, ha ezzel nemcsak a kedves vásárló vagy ügyfél spórol időt és energiát. 
 
Drágábban parkolunk például, ha telefonon fizetünk a parkolásért, még annál is drágábban, amennyibe az ehhez szükséges két SMS kerül. Holott a telefonos fizetés azt jelenti, hogy kevesebb parkolóautomata kell – jóval kisebb karbantartási és nyomtatási költséggel –, és valószínűleg nagyobb a fizetési hajlandóság is, ha nem kell automatához gyalogolni, apróért kotorásznia az autósnak.
 
Pluszdíjat számolnak fel azért, ha nem besétálunk valamelyik kulturális intézmény – zenekar, színház – jegypénztárába, hanem a neten vásároljuk meg a jegyet, pedig nem nehéz kitalálni, mennyivel drágább hosszú távon egy vagy több alkalmazott fizetése, iroda fenntartása. Igaz, a rendszer fenntartása pénzbe kerül, de valószínűleg még mindig nem annyiba, mint a legdrágábbnak tartott „élő erő". 
 
Vannak persze jó példák is; a vonatjegy például olcsóbb, ha nem a pénztárnál kérjük, hanem automatánál nyomtatjuk ki, s még olcsóbb, ha csak a telefonunk kijelzőjén mutatjuk be az ellenőrnek.
 
Az én elképzelésem szerint egy szép, új világban nem feláras, hanem olcsóbb lesz egyszerűbben, digitálisan intézni az ügyeinket, ami mindenkinek olcsóbb és kényelmesebb.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áramlik az élet

A csendes hétköznapok után valami megmozdult. Áramlik az élet. Tovább olvasom