Jegyzet

2015.07.03. 10:55

Kampányfilm

Hatásos a kampányfilm, a fejemben maradt, hogy újraélesztéskor a mellkast a Stayin’ Alive ritmusára kell nyomni.

Cséfalvay Attila

Még hónapokkal ezelőtt a moziban láttam az „üvegtigrises" Csokit (Csuja Imrét) az újraélesztés szabályairól magyarázni, már-már túl laza stílusban, gondolom, főként fiataloknak. Kicsit morbidnak tűnt egy komoly témáról így beszélni, de el kell ismerjem, hatásos volt, kétségkívül a fejemben maradt, hogy újraélesztéskor a mellkast a Stayin’ Alive című örökzöld Bee Gees-dal ritmusára kell nyomni, s az sem baj, ha törik a borda, a túlélő így is hálás lesz.

Ugyanilyen hatásos az a nemrégiben elkészült svéd kampányfilm, mely arra hívja fel a figyelmet, mekkora ökörség ittasan vízbe menni. Ott rövid a meleg nyári időszak, nagy ünnep, ha felmelegszik a tó vagy folyó, s sokan alkoholt isznak, mielőtt a vízbe indulnak. Tavaly 137 svéd fulladt vízbe, ötből három ivott előtte. Szóval a kisfilmben a háromszoros világbajnok svéd férfi(!) szinkronúszócsapat tagjai – főként negyvenes családapák – piálnak az öltözőben, fogy a feles, a sör, közben mérik az alkoholszintet, a csapat felét már be sem engedik a vízbe. A többieket is búvárok vigyázzák a medencében, a koreográfiák botrányosak, van, aki elsüllyed, van, aki a talpát nyomja a másik arcába a rosszul sikerült figura részeként.

Hatásos, ahogy az a gyorshajtásos kampányfilm is, amiben a Balaton felé tartó két motoros közül az egyik éppen kisodródva az erdőbe repül, amikor megállítják a képet. Észnél lenni – ez az üzenet. Ha csak „sokkolva" ér célt, úgy is jó.

Címkék#jegyzet

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!