Három sávos sztráda

2025.05.20. 12:34

Bővítik az M1-est, mutatunk minden határidőt és hogy hol számíthatunk elterelésre

Hamarosan kezdődnek a bővítési munkálatok az M1-esen. Megvan, hogy melyik szakaszt érintik és, hogy hány sávon tud majd haladni a forgalom.

Hamarosan kezdődik a főpálya bővítése az M1-es autópályán. Először a Bicskéig tartó szakaszon dolgoznak majd a szakemberek, a munkálatok során sávelhúzásokra kell számítani, valamint az autópálya feletti hidakat is átépítik.

Hamarosan kezdődik az M1-es autópálya fővonalának bővítése. Az első ún. „szerviz-út”, Szárliget és a Harkályos pihenő közti 7 kilométeres szakaszon már elkészült.
Hamarosan kezdődik az M1-es autópálya fővonalának bővítése. Az első ún. „szerviz-út”, Szárliget és a Harkályos pihenő közti 7 kilométeres szakaszon már elkészült.

Rajt előtt az M1-es bővítés

Érdemes figyelni az M1-es útlezárási és sávelhúzási információit. A szakemberek a Szárliget és a Harkályos pihenő közti 7 kilométeres szakaszon már kialakították a munkához szükséges „szerviz utat”. Ezzel is tehermentesítik az autópályát az útépítési forgalomtól és biztosítják, hogy az építés a lehető leggyorsabban haladjon.

Az M1 mintegy 78 km-en bővül, az M0 és Győr között 2x3 sávra, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ITS) is lesz, ami forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitható lesz.

Bővítési határidők

A szerződéses határidők szerint az M1-es autópálya

  •  első bővítési üteme Bicskéig tart, mintegy 24 km hosszan, itt az elkészülés határideje 2028. augusztus 31.
  •  a második ütem a Concó pihenőig tart, itt a befejezési határidő 2029. augusztus 31.

A 2×3 forgalmi sáv, valamint ITS-sáv kialakítás az M1-en, az M0 és a 107-es km-nél lévő M19 csomópont között lesz. De a Concó pihenő és az M19 csomópont között rész bővítése majd csak 2029. után, egy későbbi ütemben indul. Az M19 csomópontjától az országhatárig 2×2 forgalmi sávot alakít ki az MKIF Zrt., szintén ITS-sávval.

Az eddigi előkészítő munkák nem érintették a fővonalat, de hamarosan kezdődik a bővítés, valamint sztrádát keresztező hidak átépítése.

Két sáv mindig lesz

Az M1 bővítésének előkészítési munkálatai már 2024 őszén elindultak, idén pedig a pálya tényleges bővítését is elkezdi az MKIF Zrt. Az előkészítő munkálatok, mint a próbacölöpözés, védett növények áttelepítése, bozót és cserjeirtás, tűzszerészeti átvizsgálások, régészeti feltárások a főpálya forgalmát eddig nem érintették.

A kiszélesített, kibővített M1-es autópálya a legtöbb helyen nem fér el a hidak alatt, ezért azokat át kell építeni, vagy el kell bontani és a helyükre újat kell építeni. Ezeknél a főpályát érintő munkáknál a belső sávokban dolgoznak majd és sávelhúzással a külső- és a leállósávra terelik a forgalmat. A főpálya tényleges bővítési munkái is elindulnak idén, több ütemben. Ezekről időben és előre tájékoztat majd az MKIF Zrt., amint az ütemezés elfogadásra kerül. De a bővítés alatt a 2*2 sávon történő közlekedést mindvégig biztosított lesz.

Az M1 bővítése, része annak a 10 éves fejlesztési időszaknak, amely során 2025 és 2034 között az M1, M7, M3 bővül 299 km hosszan és épül 279 km hosszan új gyorsforgalmi út is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában