2025.05.20. 12:34
Bővítik az M1-est, mutatunk minden határidőt és hogy hol számíthatunk elterelésre
Hamarosan kezdődnek a bővítési munkálatok az M1-esen. Megvan, hogy melyik szakaszt érintik és, hogy hány sávon tud majd haladni a forgalom.
Hamarosan kezdődik a főpálya bővítése az M1-es autópályán. Először a Bicskéig tartó szakaszon dolgoznak majd a szakemberek, a munkálatok során sávelhúzásokra kell számítani, valamint az autópálya feletti hidakat is átépítik.

Rajt előtt az M1-es bővítés
Érdemes figyelni az M1-es útlezárási és sávelhúzási információit. A szakemberek a Szárliget és a Harkályos pihenő közti 7 kilométeres szakaszon már kialakították a munkához szükséges „szerviz utat”. Ezzel is tehermentesítik az autópályát az útépítési forgalomtól és biztosítják, hogy az építés a lehető leggyorsabban haladjon.
Az M1 mintegy 78 km-en bővül, az M0 és Győr között 2x3 sávra, ezen felül oldalanként 1-1 intelligens leállósáv (ITS) is lesz, ami forgalmi helyzettől függően, baleset, csúcsforgalom vagy munkavégzések esetén nyitható lesz.
Bővítési határidők
A szerződéses határidők szerint az M1-es autópálya
- első bővítési üteme Bicskéig tart, mintegy 24 km hosszan, itt az elkészülés határideje 2028. augusztus 31.
- a második ütem a Concó pihenőig tart, itt a befejezési határidő 2029. augusztus 31.
A 2×3 forgalmi sáv, valamint ITS-sáv kialakítás az M1-en, az M0 és a 107-es km-nél lévő M19 csomópont között lesz. De a Concó pihenő és az M19 csomópont között rész bővítése majd csak 2029. után, egy későbbi ütemben indul. Az M19 csomópontjától az országhatárig 2×2 forgalmi sávot alakít ki az MKIF Zrt., szintén ITS-sávval.

Két sáv mindig lesz
Az M1 bővítésének előkészítési munkálatai már 2024 őszén elindultak, idén pedig a pálya tényleges bővítését is elkezdi az MKIF Zrt. Az előkészítő munkálatok, mint a próbacölöpözés, védett növények áttelepítése, bozót és cserjeirtás, tűzszerészeti átvizsgálások, régészeti feltárások a főpálya forgalmát eddig nem érintették.
A kiszélesített, kibővített M1-es autópálya a legtöbb helyen nem fér el a hidak alatt, ezért azokat át kell építeni, vagy el kell bontani és a helyükre újat kell építeni. Ezeknél a főpályát érintő munkáknál a belső sávokban dolgoznak majd és sávelhúzással a külső- és a leállósávra terelik a forgalmat. A főpálya tényleges bővítési munkái is elindulnak idén, több ütemben. Ezekről időben és előre tájékoztat majd az MKIF Zrt., amint az ütemezés elfogadásra kerül. De a bővítés alatt a 2*2 sávon történő közlekedést mindvégig biztosított lesz.
Az M1 bővítése, része annak a 10 éves fejlesztési időszaknak, amely során 2025 és 2034 között az M1, M7, M3 bővül 299 km hosszan és épül 279 km hosszan új gyorsforgalmi út is.