Biztonság

2025.03.26. 18:20

Hogyan lehetne csökkenteni a tragédiák számát a Veszprémi viaduktnál?

Veszprém ikonikus hídjához rengeteg tragikus baleset köthető. A veszprémi viadukt nem csak építészeti különlegesség.

Az 1937-ben átadott, 37 méter magas és 46 méteres nyílású vasbeton ívhíd akkoriban úttörő mérnöki alkotásnak számított. Mára nemcsak műemléki védelem alatt álló építészeti különlegesség a veszprémi viadukt, hanem egy olyan hely is, amely tragikus történeteket hordoz magában – írja testvérlapunk, a Veol.hu.

A veszprémi viadukt nem csak építészeti különlegesség.
A veszprémi viadukt nem csak építészeti különlegesség.
Forrás: veol.hu

Veszprémi viadukt

Az 1990-es évek végére és a 2000-es évek elejére a híd szomorú hírnevet szerzett, mivel többen is innen vetették magukat a mélybe. 1997-ben hét, 1998-ban hat öngyilkosságot jegyeztek fel a helyszínen, ami riasztó statisztika volt.

A város vezetése nem maradt tétlen. Felmérést készítettek arról, hogyan lehetne csökkenteni a tragédiák számát. Az emberek egy része védőkorlátot vagy hálót szeretett volna, de végül a közgyűlés egy másik megoldás mellett döntött: 103 előnevelt fát ültettek a viadukt alá a Séd-patak mentén, hogy tompítsák az esetleges zuhanások hatását és vizuális akadályként is szolgáljanak. Emellett térfigyelő kamerákat telepítettek, és pszichológiai prevenciós programokat is indítottak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában