Szolgáltatás

2025.03.27. 17:41

Miért nem nyithat újra a harmadik fiók Mosonmagyaróváron? - Válaszolt a Posta

Tapasztalataink szerint a Mosonmagyaróvár 1-es és 2-es posta,  illetve a négy MPL csomagautomata maximálisan kiszolgálja a mosonmagyaróvári ügyfelek igényeit – válaszolta érdeklődésünkre a Magyar Posta Zrt. azon kérdésünkre, hogy miért nem nyithat meg a magyaróvári fiók. A napokban tartott a mosonmagyaróvári városvezetés sajtótájékoztatót arról, hogy hiába terveztek 40 milliót a költségvetésben e célra, végül a posta nem járult hozzá az újranyitáshoz.

2022 végén határozatlan időre bezárt a mosonmagyaróvári 3-as posta. A Mosonmagyaróvári Polgári Kerekasztal Egyesület választási programjába is felvette a kérdéses posta újranyitását. Hogy mire sikerült az ügyben jutni, arról Szabó Miklós polgármester és Balázs Endre alpolgármester kedden délelőtt tartott sajtótájékoztatót a Hőnel Béla építész tervei alapján épített postapalotánál. Ők akkor arról beszéltek, hogy az előzetes egyeztetések nyomán arra számítottak, április elsején kinyithatja a kapuit a posta a magyaróvári belvárosban, ehhez a város negyven millió forintot különített el az idei költségvetésében. Ám végül azt a választ kapták: "törvényileg nem indokolt az újranyitás".

Posta a magyaróvári belvárosban: egyelőre nem fogad ügyfeleket
Posta a magyaróvári belvárosban: egyelőre nem fogad ügyfeleket
Fotó: Kerekes István

A posta szerint csökkent a forgalom

Kérdéseinket a témában eljuttattuk a Magyar Posta Zrt. Társasági Kommunikációs Osztályára, választ most kaptunk.

"Általános tapasztalatunk, hogy az elmúlt években a digitalizáció elterjedésével az ország egész területén jelentősen csökkent a hagyományos postai szolgáltatások iránti kereslet. Különösen igaz ez a nagyobb városokra, így Mosonmagyaróvárra is, ahol az elmúlt 3 évben 26 százalékos csökkenést tapasztaltunk a hagyományos postai szolgáltatások igénybevételét illetően."

Több alternatíva a szolgáltatásokra

Arról is írnak, hogy a megváltozott ügyfélszokásokat figyelembe véve a hálózat racionalizálásával a Magyar Posta az elmúlt időszakban számos olyan, a 21. századi ügyféligényekhez alkalmazkodó fejlesztést valósított meg, melynek eredményeként a lakosság részére több alternatíva is kínálkozik a postai szolgáltatások elérhetőségére. Ezek között emelik ki az iCsekk szolgáltatást, mellyel a csekkek már mobiltelefonon is befizethetők, csomagfeladásra és átvételre pedig választhatóak MPL csomagautomatáik, amelyek Mosonmagyaróvár négy pontján is elérhetőek. 

Végezetül kiemelik, hogy tapasztalataik szerint a Mosonmagyaróvár 1-es és 2-es posta,  illetve a négy MPL csomagautomata maximálisan kiszolgálja a mosonmagyaróvári ügyfelek igényeit. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában