2025.03.12. 15:30
Új módszertani központ az egyetemen
A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kara megalapította a Kárpát-medencei Brunszvik Teréz Módszertani Központot, amely a pedagógiai innovációk előmozdítását és a szakmai együttműködés erősítését tűzte ki célul.
A Kárpát-medencei Brunszvik Teréz Módszertani Központ a Köznevelésért Felelős Államtitkárság és az Oktatási Hivatal támogatásával páratlan szakmai fórumot kínál pedagógusok, kutatók és oktatási szakemberek számára. A program résztvevői közösen dolgozhatnak ki új módszertanokat, oszthatják meg tapasztalataikat és hozzájárulhatnak a pedagógiai gyakorlat megújításához.

Módszertani Központ az oktatásért
A központ hat műhelyben biztosít lehetőséget a szakmai együttműködésre, különböző nevelési és oktatási területekre fókuszálva. A Fenntarthatóság és környezetvédelem műhely a környezettudatos nevelést segíti, az Egészség és életmód műhely az egészséges életmód oktatására koncentrál. A Nemzeti nevelés, folklór műhely a magyar hagyományok és kultúra átadására helyezi a hangsúlyt, míg az EduCasus műhely az oktatási helyzetek elemzésével és esettanulmányokkal támogatja a pedagógusokat. A Múzeum- és művészetpedagógia műhely célja a művészetek és a múzeumpedagógia oktatásba való beépítése, a Játékpedagógia műhely pedig a játék alapú tanulás módszertanát kutatja.
Határon átívelő összefogás
A központ célja, hogy határokon átívelő szakmai közösséget építsen, amelyben már most is több határon túli magyar pedagógusszervezet részt vesz. A Szlovákiai és Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, valamint a vajdasági Brunszvik Teréz Magyar Óvodapedagógusok Egyesülete is csatlakozott, és számos szakképzési intézmény jelezte részvételi szándékát.
Brunszvik Jubileumi Emlékéve
A műhelyvezetők a közeljövőben egy részletes szakmai portfólióban fogalmazzák meg céljaikat, amelyet a Brunszvik Jubileumi Emlékév keretében, egy november végi mini konferencián mutatnak be. A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kara március végéig várja azok jelentkezését, akik szeretnének aktívan részt venni a közös műhelymunkákban és hozzájárulni a pedagógiai módszerek továbbfejlesztéséhez.