24 órás munkarend

2020.12.03. 06:37

M85 – Épül a IV. ütem és az alagút is a Bécsi-domb alatt Sopronnál

Látványosan halad az M85-ös gyorsforgalmi részeként a Bécsi-domb alatt épülő alagút kialakítása. A Sopron, kelet és Fertőrákos csomópont közötti szakasz munkálataival szintén jól haladnak, a Csorna és Sopron távot pedig a tervek szerint december 16-án átadják a forgalomnak.

Bódvai Ildikó

Fotó: GT/KA

Fotós: Tamas Griechisch

Mint azt korábban megírtuk, a tervek szerint december 16-án átadják a forgalomnak az M85-ös Csornától Sopron, kelet csomópontig megépült, 51,05 kilométer hosszú szakaszát. A további ütemek építése is gőzerővel folytatódik. Az autóút Sopron, kelet és fertőrákosi csomópont közötti, 6,4 kilométeres részén jelenleg a pályaszerkezet, vagyis az alapréteg, aszfalt alap-, kötő- és kopóréteg építése zajlik. A műtárgyak esetében a pályalemez építését végzik, de a Balfi útnak az autóút feletti átvezetése és forgalom alá helyezése kedden már elkezdődött.

Egy járat egy év alatt

A Pihenőkereszt, illetve a balfi csomópont térségében zajvédő falat emelnek. Novemberben folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett megkezdődött az alagútfejtés a déli, azaz a bal oldali járatban. Egy járat kialakítása előreláthatólag egy évig fog tartani – tájékoztatott a beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője, Kiss Boglárka.

Mivel a fertőrákosi csomópontig tartó szakasz előbb elkészül, minthogy az autóút elérné az országhatárt, gondoskodni kellett a forgalomnak a 84-es főútra történő visszakötéséről.

 

Csak ha a Mély út is kész

A Szent Mihály-temetőnél lévő körforgalom azonban nem bírná el a rázúduló forgalmat, az átépítése pedig nem oldható meg, ezért az autókat egy új nyomvonalra, a Mély útra terelik át. A csomópont átadása csak akkor lesz lehetséges – várhatóan 2021-ben –, amikor a Mély út is elkészül.

Nettó 44 milliárd

Az országhatárig tartó szakasz – a meglévő határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel –, valamint az északnyugati elkerülő út kivitelezése és a kiviteli tervek elkészítése nettó 44 milliárd forintba kerül. Itt 3,95 kilométer hosszú, 2x2 sávos gyorsforgalmi út létesül, illetve 725 méter hosszban 2x2 sávos ideiglenes visszakötés a 84-es számú főút jelenleg is négysávos szakaszára. A fel­adat része még ez utóbbi, mintegy két kilométeres rész felújítása, valamint a 3,6 kilométer hosszú, 2x1 sávos északnyugati elkerülő út, aminek az építését várhatóan 2022-ben kezdi meg az SDD Konzorcium. A szerződés szerinti befejezési határidő 2024. június 30.

Minisztériumi egyeztetés A folytatásról

Az autóút továbbépítéséről, a magyar–osztrák határon lévő közúti kapcsolatokról minisztériumi szinten folynak az egyeztetések – tette hozzá a NIF szóvivője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában