Útátadás

2019.10.07. 16:19

Enyhült Likócsnál a reggeli csúcs, átadták az 1-es főút kétszer kétsávos szakaszát – fotók

Nettó 2,1 milliárd forintos beruházás készült el az elmúlt 15 hónapban Győr keleti kapujánál, az 1-es főútnál.

Laczó Balázs

Fotó: Meszaroa Matyas

Az elmúlt másfél év legnagyobb hazai forrásból készült útberuházásnak nevezte a hétfőn átadott utat Simon Róbert Balázs, az érintett Likócs országgyűlési képviselője. Régóta várták az autósok a készülő út átadását a likócsi körforgalom és az Ipar út között az 1-es főúton, ahol az Audi és az Ipari park miatt különösen nagy a forgalom. Ehhez hozzáfűzte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. irodavezetője, Vizi Norbert azt is, hogy folytatása ez a 2012-es beruházásnak, s tudjuk, hogy az Audi-gyár körüli út elkészülte után a forgalom átrendeződött, s a reggeli csúcsban egyre jelentősebb torlódások alakultak ki.

Mi történt tehát ezen az egy kilométeren? A legfontosabb, hogy a meglévő 2-szer 1 sávos utat 2-szer 2-esre bővítettek 750 méter hosszan, s egy 2 plusz 1 sávos utat hoztak létre további 250 méteren a 122-es szelvény körül. A beruházás során közvetlen átjárási lehetőséget kapott az Ipari park felé eső Dohány utca, s most az Iparcsatorna felett direkt ágon megközelíthető, egyébként maga a Dohány utca is megújult, több mint fél kilométeren. A Tóth László utcánál elbontották és újra cserélték a felüljárót, egy másikat az 1-es főúton felújítottak, s 200 méteren meghosszabbították az 1-es főút gyorsítósávját. Végül egy új korforgalmat építettek, a Reptéri úton keresztül felhajtó ág vezet fel az 1-es főútra, a város felé.

Simon Róbert Balázs az elmúlt évek legnagyobb értékű útberuházásnak nevezte ezt a térségben, hasonló nagyságrendű fejlesztés a keleti elkerülő volt legutóbb. Emlékeztetett rá, hogy a most felújított útszakaszt eddig „érszűkületnek hívták”, mivel valóban, 2-szer 2 sávról 2-szer 1-esre szűkült az iparcsatorna feletti felüljárónál.

Radnóti Ákos alpolgármester hangsúlyozta, hogy az elmúlt években összesen 2 milliárd forintból újult a Szigethy út, a Szabolcska utca, az Ópusztaszeri, a gyirmóti Szent László, utca vagy az Újkapu utca,s s fejlesztéseken esett át Kismegyer és Ménfőcsanak is.

Kara Ákos országgyűlési képviselő azt hangsúlyozta, hogy ez az út egész Győr és térsége számára kulcsfontosságú, s a kormány tudatos programot hajt végre, amely elkezdődött Győrnél a nyugati útkapcsolattal, a Csorna felé haladó M85-ösön. Megújult a délnyugati vezető az M83-asnál, jött a keleti elkerülő, ami nem csak lakossági, hanem ipari fejlesztési célt is szolgált, akár a mostani beruházás.

Vizi Norbert a NIF képviseletében beszámolt arról, hogy a beruházás tavaly nyáron kezdődött és 15 hónap alatt készült el. Az előkészítési munka 2014-re nyúlik vissza, három éve született a környezetvédelmi engedély, s tavaly a kiviteli terv.

Elmondta azt is: a NIF-nél további 10 útberuházással kapcsolatos kiviteli szerződés van most folyamatban, 240 milliárd forint értékben. Ezek érintik az M15-ös, az M1-es autópályát, az M86-ost, az M85 folytatását, és a győri belső elkerülőt.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában