2025.06.23. 07:20
Itt van Győr újabb büszkesége - Kihívásokon teli időszakon van túl az Audi
A Kisalföld is meghívást kapott az új Audi Q3 modelljének világpremierjére. Ingolstadtba repültünk, hogy ott legyünk a nagy leleplezésnél. Az Audi Hungaria legújabb zászlóshajójának sorozatgyártása heteken belül elkezdődik, de akkora rá az az érdeklődés, hogy Győr teljes kapacitása mellett jövőre Németországban is gyártani fogják. Megtudtuk, hogyan készül Győrben az Audi Q3.
Ahogyan minden autóipari vállalatnál, így Győrben is fel kellett készíteni a járműgyár termelési rendszerét az új modell érkezésére. Les Zoltánt, az Audi Hungaria járműgyártásáért felelős igazgatósági tagját kérdeztük az ingolstadti világpremieren arról, milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és hogyan fogadták az új feladatokat a munkatársak. - A termelési rendszer átalakítása mindig attól függ, hogy az új mennyiben hasonlít az elődjére. Az új Audi Q3 tekintetében a legnagyobb átalakítást a karosszériagyárban kellett alkalmazni, hiszen ott az összes lemez különbözik a második generációtól. Minden egyes robotot és segédeszközt át kellett alakítani. Ezen túlmenően a szereldében végeztünk átalakításokat, bizonyos munkahelyeken új időbeosztást kellett kialakítani, illetve új eszközöket is telepítettünk - sorolta Les Zoltán, aki szerint azért is jelentett számukra ez kifejezetten nagy kihívást az elmúlt két évben, mert mindezt egy teljesen leterhelt termelési rendszerben kellett megvalósítaniuk.

Full gázon megy az új Audi Q3 előgyártása Győrben
Hetente 15 műszakban termeltek minimum. Szombat reggel leállt a járműgyári termelés, majd szétszedték a gépeket, míg vasárnap összerakták, hogy hétfőn újra minden a megszokott rend szerint folytatódhasson. Az összes munkatárs full gázon dolgozott.
- Mivel tavaly volt a Cupra Terramar termelésbeindítása, így a kollégáknak nem volt idegen egy új modell felfutása. Az alapképzettségük és kompetenciájuk által a tapasztalataikkal kiegészítve viszonylag gyorsan megtanulják egy új jármű beintegrálását. Úgy vélem örömmel fogadták az Audi Q3 harmadik generációját, nem mellesleg ez biztosítja a jövőt - emelte ki.
Számok tekintetében még nem tudják megmondani éves szinten mennyit fognak az új modellből gyártani, azonban az a terv, hogy a közel 185 ezres kapacitást tekintve a kétharmad Q3 marad, míg az egyharmad részt a Cupra Terramar teszi ki Győrben. - Minimum olyan darabszámra számítunk, mint a jelenlegi modell esetében - fűzte hozzá Les Zoltán.
Így készül az új Audi Q3 Győrben
Fotók: Audi AGNem először osztják meg a termelést a nagy igény miatt
A termelésmegosztás sem új keletű a négykarikás vállalatnál, ugyanis 2019-ben és 2020-ban az Audi A3 (80 ezer darab) esetében Győr mellett másik telephelyen is készült. Sőt, az Audi TT-nél a karosszéria és a lakkozás a kezdetben Ingolstadtban történt, majd az Audi Hungariánál szerelték össze és kapta meg végleges formáját. Az új Audi Q3 esetében azoknál a járműveknél, amik már nem férnek be a győri járműgyár kapacitásába, a lakkozás és a végső összeszerelés történik Németországban. Azonban ezekhez a modellekhez is Győrben készülnek a kasznik. A motorok a legtöbb szintén az Audi Hungariánál készülnek, de például a plug in hibrid gyártása más telephelyen zajlik.