Jelen és jövő

2024.12.13. 18:15

Évet zárt az Audi – Jövőre már az Audi Q3 utódmodelljét gyártják a Cupra Terramar mellett Győrben – fotók

Az Audi Hungaria igazgatóságának tagjai csütörtökön a Pipacs rendezvényteremben tartott évzáró sajtórendezvényén összegezte a vállalat 2024-es évét. Az Audi Hungaria járműgyára 1998 óta működik, idén elérték a 2 millió 222 ezer 222 -es darabszámot, még úgy is, hogy a Cupra Terramar bevezetésére fókuszáltak teljes kihasználtság és kapacitás mellett.

Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának új elnöke 10 hónapja él Győrben, úgy érzi 57 évesen megtalálta második otthonát. – Az Audi AG legnagyobb termelési hálózaton kívüli termelő telephelyéért vállalhatok itt felelősséget. Az idei évben ismét nem kis kihívásokkal találtuk szembe magunkat, de egy a cél, hogy a vállalat jövőképességét biztosítsuk. Sajátságos helyzetben vagyunk olyan keretfeltételek mellett, amelyek folyamatosan változnak és új versenytársak jelennek meg a világpiacon. Olyan befolyásoló tényezők vannak, mint a digitalizáció, automatizálás technika, valamint a transzformáció, az átállás az elektromos hajtásokra. Utóbbi a legfontosabb a világ legnagyobb motorgyáraként, amelyek most is vagyunk és leszünk a jövőben. A munkatársakat más területekre kell átirányítani, új folyamatokat kell elsajátítani. Szilárd meggyőződésünk, hogy erre, ezzel a csapattal felkészülünk, rugalmasan tudunk reagálni – emelte ki beszédében.

Audi Hungaria évet zárt a vállalat
Audi Hungaria – az igazgatóság tagjai csütörtökön a Pipacs rendezvényteremben tartott évzáró sajtórendezvényén összegezték a vállalat 2024-es évét.
Fotó: Audi Hungaria

Michael Breme elmondta, nagyon jó megrendelésállományuk van a járműgyárban, a Cupra testvérmárkát is Győrben tudják gyártani különleges műszaki lehetőségek között, komoly szinergiákat megmozgatva. Említést tett arról is, hogy jövőre már az Audi Q3 utódmodelljét gyártják Győrben a Cupra Terramar mellett.

A motorgyárban bizonyos mértékben függünk az európai, ezen belül is a német autóipar jelenlegi helyzetétől, viszont rugalmasak vagyunk a belsőégésű és az elektromos motorok közötti számarányok tekintetében. A munkatársakat rugalmasan át tudjuk helyezni, így gyorsan és hatékonyan reagálunk a kereslet változásaira. A stratégiai folyamat átdolgozása a feladatunk, hogy operatív szintre ültessük át a Next level stratégiánkat 

– fűzte hozzá. 

Az elnök bízik benne, hogy a 2024-es évet is magas termelési számokkal zárják.

Audi Hungaria – az Audi A5, Q5, S5 és RS 3 modellekben is győri szív dobog

Peter Will, motorgyártásért felelős igazgatósági tag szeptemberben kezdte meg a munkát Győrben, korábban a motorgyár tervezésért felel, amit most a gyakorlatban is meg kell valósítania. – Idén el kellett búcsúznunk a 10 hengeres ikonikus motorjáról. Azonban remek alternatívákat találtunk az öt hengeres és az elektromos motorjaink terén. Büszkék lehetünk, hogy az Audi A5, Q5, S5 és RS 3 modellekben is győri szív dobog. Csúcsteljesítményű hajtásokat kínálunk szerte a világban. 45 millió erőforrást gyártottunk le, 2018 óta 600 ezer elektromos motor gördült le a győri gyártósorokról –fejtette ki.

A jövő nálunk már nem csak a PPE körül forog, hanem a Meb eco új e-hajtás teljes gyártása is Győrben történik majd. Az ehhez szükséges gépek már megékeztek, 2000 munkatárs képzése megtörtént, hogy mindez gördülékenyen működjön is 

– tette hozzá Peter Will.

Intenzív év van mögöttünk, és még nincs vége – fogalmazott az eseményen Les Zoltán járműgyártásért felelős igazgatósági tag.
Fotó: Audi Hungaria

– Intenzív év van mögöttünk, és még nincs vége – fogalmazott Les Zoltán járműgyártásért felelős igazgatósági tag. – A járműgyár teljes kihasználtsággal működött egész évben, úgy látjuk a tavalyi számokhoz hasonló eredményt tudnak hozni. 1998 óta működik az Audi Hungaria járműgyára, idén elértük a 2 millió 222 ezer 222 -es darabszámot, még úgy is, hogy a Cupra Terramar bevezetésére fókuszáltunk teljes kihasználtság és kapacitás mellett – hangsúlyozta. 

Les Zoltán kiemelte, hogy a szeptemberben elkezdődött Cupra szériagyártása biztosítja a következő években a három műszakos termelést. Nélküle maximum két műszakban tudnának járműveket gyártani. 3710 Terramart gyártottak le eddig és az első magyar tulajdonos is átvette autóját. 

A szerszámgyárban idén 12 ezer alkatrész készült csak a Lamborghininek. Ezen a területen jó, de megtorpanó számokról tudnak beszámolni az év végét követően a présüzem bővítése mellett.

  • Cupra Terramar 
  • Új optimalizáló és hatékonyságnövelő projekt 
  • A vállalati tevékenység kiterjesztése 

Achim Grewe júliusban érkezett a vállalathoz, mint pénzügyi igazgató. – Mindenki jól tudja, hogy az autóiparban így a Volkswagen konszernen és az Audin belül is komoly kihívások vannak. Fegyelmezetten kell kezelni a költségeket, a stratégiai versenyképességet tartani kell. Új optimalizáló és hatékonyságnövelő projektet indítottuk, amely az egész vállalaton átível majd. Cél, a vállalati tevékenység kiterjesztése a termelésen túl, ezért is alapítottuk meg az Audi Hungaria Ahead Kft.-t, ahol az SCC szolgáltatási tevékenységünket fogtuk össze. Itt 1200 munkatársat foglalkoztatunk – mondta el hozzátéve, hogy jövőre dolgozniuk kell a munkaköltségeken, ugyanis a bérköltségek jelentősen megemelkedtek.

Az igazgatósági tagok közül Németh Kinga szólalt fel utolsóként,akik a személyügyekért felel. – 2024 a változás éve volt, melynek első két hónapja volt talán a legkeményebb a bértárgyalások miatt. Mégis olyan két éves bérmegállapodást tudtunk aláírni amely biztosítja a versenyképességünket és a termelést. Ezt az együttműködést azóta is folyamatosan ápoljuk, hogy a változó világban is a jövő biztonságát garantálni tudjuk. A jövő évet az együttműködés és a kollaboráció jegyében tervezzük – zárta gondolatait.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában