1 hajónak lesz hely

2022.12.01. 08:20

Ha minden rendben megy, májusra lehet Győrben kikötő

Folynak a tárgyalások a vízügy, a győri önkormányzat és az illetékes kormányhivatal hajózási főosztálya között a Dunakapu téri kikötőről.

Gyurina Zsolt

A hatalmas Twin City Liner a győri Dunakapu térnél. A katamarán faránál lenne a kikötő. Fotó: Zvezdovics Zoltán Csaba/Facebook

Két hete megírtuk, hogy üzempróbán járt Győrben az osztrák Twin City Liner gyorskatamaránja. A hétmillió euróból gyártott, 250 férőhelyes hajó a tervek szerint összeköthetné Győrt Béccsel, Pozsonnyal, Budapesttel. A rendszeres hajójáratok indulásához még egy kikötő hiányzik a győri belvárosban. 

Érdeklődésünkre a Mahart PassNave Kft. arról tájékoztatta lapunkat, hogy a kikötő létrejöttéhez az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóságnak, Győr önkormányzatának és a Budapesti Kormányhivatal Országos Közúti és Hajózási Hatósági Főosztályának hozzájárulása és engedélye szükséges. A tárgyalások most is tartanak, a hozzájárulások birtokában lehet engedélyeztetni a terveket, majd utána kezdődhet a kikötő létesítése. Amennyiben minden rendben, úgy a kikötő már 2023 májusára elkészülhet és fogadhat hajókat. A kikötő egy hajó fogadására lesz alkalmas. 

A fejlesztést a nyáron átadott Győr–Gönyű zsilip teszi lehetővé, ezáltal ugyanis hajózhatóvá vált Győr. Több szállodahajós társaság már jelezte, hogy ha a feltételek adottak, szerepeltetnék turisztikai kínálatukban a győri belváros és Pannonhalma látnivalóit. 

A bécsi Twin City Liner társaság, amely nemrég végzett üzempróbát a zsilipnél, szintén érdeklődik a győri kikötési lehetőség iránt. 

Mindent összevetve prognosztizálható a megyeszékhelynek és vonzáskörzetének turisztikai fellendülése. A Mahart bízik a fejlesztés sikerében, ami mind a belföldi, mind a nemzetközi hajózás szempontjából mérföldkőnek számít. 

Spányik Gábor, a Mahart PassNave ügyvezetője korábban azt nyilatkozta, hogy folytatják kikötőkorszerűsítési és -bővítési beruházásaikat, 2023-ban hármat adnak át a győri és komáromi szakaszon, a beruházásra 150 millió forintot költenek. A Bécs–Győr úthoz az üzempróba során 4,5 óra kellett, ebből a zsilipelés a Mosoni-Duna torkolati műtárgyánál 40 perc volt. 

Vonzó a térség

A Magyar Turisztikai Ügynökség legfrissebb, két hete kiadott adatai szerint a Győr–Pannonhalma turisztikai térségben október végéig 81.158 vendégéjszaka-előfoglalást vettek igénybe, ezek 48 százaléka származik belföldiektől. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában