gazdaság

2021.07.31. 09:53

Pörög az e-kereskedelem a pandémia után is

A GKI kimutatása szerint 2020-ban a tizenöt legnagyobb hazai e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 380 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 41 százalékát jelenti. A sikeresen kézbesített rendelések száma megközelítette a 11,5 milliót. A felfutás idén is folytatódik.

Barki Andrea

Az elemzésben megállapították, hogy miközben a gazdaság és a kereskedelem több ágazata is szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet digitális szintlépésre késztette az országot. Ebben a rendkívül változó és előre nem tervezhető piaci-társadalmi környezetben rekordmértékű, 45 százalékos forgalomnövekedést ért el az online kiskereskedelem. A szektor alig tizenkét hónap alatt legalább három évet ugrott előre a fejlődésben. Az elemzésekből megtudhatjuk, hogy a bezárások kezdetén a vásárlók először a megszokott, jól ismert kereskedőket keresték az online térben is, így azok tudtak sikeresek lenni, akik már jól működő, bejáratott webáruházzal rendelkeztek, valamint képesek voltak gyorsan, hatékonyan átszervezni a folyamatokat.

 

Az online forgalom növekedése azonban nem állt le. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a csomagküldő és internetes, valamint a bolti kiskereskedelem forgalma növekedett. A csomagküldő és internetes kereskedelem a KSH adatai szerint idén januárban 29,5, februárban 28,6, márciusban 63,1, áprilisban 9,1, májusban 16,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző évi azonos hónap forgalma.

– Érezhetően nőtt az interneten és telefonon érdeklődők száma a pandémia kezdete óta, mert az emberek próbálják minimalizálni a személyes találkozások számát, illetve otthonuk kényelméből könnyedén elintézhetik a vásárlások nagy részét. A szerkezetépítéshez szükséges építőanyagok többségénél nincs szükség arra, hogy a vásárló személyesen ellátogasson üzletünkbe. Vannak azonban termékek, például a cserép, a csempék, a járólapok, térkövek, homlokzati színvakolatok, fugázóanyagok, falburkolatok, amelyeknek a színe nem azonos a monitoron látottakkal, hiszen minden képernyő színbeállítása eltérő. Ezeknél az építőanyagoknál minden esetben javasoljuk vevőinknek, hogy személyesen jöjjenek be, nézzék meg és itt válasszák ki a leginkább tetsző terméket. A cég iránt is nő a bizalom a személyes találkozáskor, hiszen láthatják a telephelyünket, irodaépületünket. Ezt követően jön az interneten a böngészés, aztán ahol a leggyorsabb, legegyszerűbb a vásárlás, ott rendelnek. Azt tapasztaltuk, hogy az üzletbe látogatók száma minimálisan csökkent az online vásárlások növekedése miatt. Valószínűleg a pandémia után is változatlan népszerűségnek örvend majd az online vásárlás, mert gyors, kényelmes, otthonról elintézhető – tudtuk meg Laskovics Ildikótól, az Elágazás Kft. Építőanyag- és Fürdőszobaszalon marketingmenedzserétől.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában