Kisalföld Krajcár

2021.07.23. 13:27

Menütervezés és nyaralás

Szakértőnk, Fa Kinga pénzügyi tanácsadó maga is családanya, pontosan tudja, hogy amikor végre a küszöbön a nyaralás, nem az a leghőbb vágyunk, hogy a bepakolás mellett a menüt is megtervezzük. Pedig, ahogy mondja, hálásak leszünk magunknak, amikor hazaértünk, ha azokra a napokra legalább részben tudatosan készültünk. Emellett lényegesen kisebb eséllyel fogunk túlköltekezni. Menütervezési alternatívák következnek.

kisalfold.hu

Pretty little girl eating an ice cream outdoors

Forrás: Shutterstock

Fotó: Maryna Pleshkun

– Egyáltalán nem vagyok az all inclusive ellátás ellen, sőt, kifejezetten javasolni szoktam azoknak, akik tudják, hogy sokat lesznek a szállodában, mert elsősorban pihenni mennek – mondja Kinga.

– Mivel ilyenkor kevés étkezést kellene a szálláson kívül megoldani, felesleges a menütervezéssel bajlódni. A félpanziónál már más a helyzet, mert itt csak reggelit és – általában – vacsorát adnak, az ebédről és a köztes étkezésekről nekünk kell gondoskodni. Ehhez már meg kell határozni egy keretet, amiből megvesszük a fagyit, a sört, a gyümölcsöt vagy a többi finomságot. Arra azért érdemes figyelni, hogy a nyaralóövezetben drágábbak a boltok, ezért ha belefér, jobban járunk, ha néhány tartós élelmiszert otthonról viszünk. Ha a szálláson csak reggeli van, akkor a következő szintre lép a menütervezés. Ez esetben legalább azt kell végiggondolni, hány étkezést kell megoldani a szálláson kívül, és erre mekkora a keret. Kérdés az is, meg tudjuk-e oldani a főzést. Ha utóbbira nincs lehetőség, egyszerű ételekkel készülhetünk az első pár napra. Például a húsok mellé csomagolhatunk dinnyét, zöldségeket vagy megtölthetünk wrap lepényeket zöldségekkel, sonkával, sajttal vagy lazaccal, tonhallal és persze néha szendvicsekkel is kiválthatunk egy éttermezést.

Apartman vagy nyaralóbérlés esetén minden étkezésről nekünk kell gondoskodnunk. Lehetünk egy kicsit lazábbak, mint a hétköznapokon, de azt feltétlenül gondjuk át, hány étkezés fér bele a büdzsébe „házon kívül”. Az utazás alatti étkezésre megfelelőek az imént említett csomagolt finomságok. Legalább ennyire fontos, hogy a folyadékfogyasztással – és a nassolnivalókkal is – számoljunk. Viszonylag reális számokat kapunk, ha csekkoljuk a helyi éttermek étlapját, utánanézünk, milyen boltok vannak a környéken. Természetesen a nyaralás a kikapcsolódásról, a feltöltődésről szól, ezért nem kell foggal-körömmel ragaszkodni a tervekhez.

Ha már szóba került a nyaralás, egy kicsit beszéljünk arról is, amikor a gyerekek nincsenek otthon. Ilyenkor jönnek a megúszós ételek, vagyis azok, amelyekkel nincs különösebb gond, gyorsan össze lehet őket dobni, és persze ezeken a napokon végre a saját kedvünkben is járhatunk.

(További ötletek szerzőnk penzugyiterkep.hu weboldalán.)