2015.11.18. 07:50
Egyre többet költünk zenére az interneten
Az online értékesítés egyre nagyobb szerepet játszik a zeneiparban. Legnépszerűbb a Spotify, de az Apple Musicot is már több millióan használják.
Megjelent a YouTube Music zenei alkalmazása Android és iOS operációs rendszerre, a lépéssel a Google alaposan átformálhatja a zeneipart - írja a Világgazdaság.
Az újság szerdai cikke szerint az online értékesítés egyre nagyobb szerepet játszik a zeneiparban, tavaly a szektor amerikai bevételeinek már közel kétharmadát a különböző digitális csatornák adták az Amerikai Lemezkiadók Szövetségének (RIAA) adatai szerint.
A különböző letöltési és folyamatos online kapcsolat melletti (streaming) zenevásárlást kínáló szolgáltatóktól 4,51 milliárd dollár értékben vásároltak számokat az amerikai felhasználók.
Az elmúlt években számos online zenei szolgáltatás jelent meg a piacon, átformálva az egész szektor üzleti modelljét. A legismertebb és máig a legnépszerűbb a Spotify a maga 75 milliós felhasználói táborával, de az Apple Musicot is már több millióan használják, és idővel meg is előzheti riválisát.
Ugyanakkor a YouTube az egymilliárd körüli rendszeres felhasználójára építve még náluk is gyorsabban növelheti előfizetőinek a számát, így könnyen előfordulhat, hogy rövid idő alatt letarolja a piacot - írja az újság.