Helyi gazdaság

2015.10.12. 12:45

Így spórolhat a dízelbotrány miatt - Hogyan érdemes VW-t venni?

Már most jelentősen olcsóbban kaphatunk Volkswageneket, ráadásul az áresés még jelentősebb lehet. És az ön VW-je vagy Audija érintett?

kisalfold.hu


Ha a szeptemberi használtautó adatokat nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy míg az összes használt autót tekintve az árak 2,8 százalékkal nőttek, addig a Volkswagen VW dízelei 0,2 százalékkal csökkentek, vagyis a különbség más használtautókhoz képest 3 százalék. Ez azt jelenti, hogy egy 3 millió forintos VW-n most közel 100 ezer forintot spórolhatunk más márkájú, hasonló árú gépkocsihoz képest - írja a Pénzcentrum.


Nem véletlenül csökkentek már most az árak, és az is borítékolható, hogy további áresést kell elkönyvelnie a dízeles VW tulajdonosoknak. A menettulajdonságok ugyanis romolhatnak az alkatrészcsere után és a motor szoftvercseréje után (igaz, az autó továbbra is hibátlanul működik).


A teljesítményromlás, illetve a szervízeléssel járó macera miatt sokan mielőbb megszabadulnának Volkswagenjüktől, és ez bizony lenyomhatja az árakat - olvasható a cikkben.

 

 Autóklub: várniuk kell az érintett autótulajdonosoknak


Egyelőre várniuk kell a dízelbotrányban érintett autómárkák tulajdonosainak - mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn. Hangsúlyozta, lényegében ezt a választ kapták azok az autótulajdonosok is, akik személyesen keresték meg az érintett magyarországi forgalmazókat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy valamilyen kártérítés jár-e majd a gépkocsik tulajdonosainak - közölte. Kovács Kázmér kitért arra, hogy a nitrogén-oxid kibocsátás mérésére alkalmas műszert Magyarországon a műszaki vizsgáknál nem használnak.


Hozzátette azt is, hogy a Magyarországon nagy szériában forgalmazott gépkocsiknál nem a hazai közlekedési hatóság mérései alapján állítják ki a típusbizonyítványt. A környezetre káros, ha a nitrogén-oxid kibocsátás nagyobb a megengedettnél, de hogy egy autótulajdonos számára ez jár-e kézzelfogható hátránnyal, azt még nem tudni - fogalmazott az ügyvéd. A lehetséges hátrányok között említette, hogy a gépkocsik környezetvédelmi besorolásának jelentősége lehet a dugódíjnál vagy a szmogriadónál. A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok, Kovács Kázmér ezzel kapcsolatban azt mondta, ezek segítségével csak annyi derül ki, hogy egy jármű érintett lehet-e.


Akit az esetlegesen alacsonyabb teljesítmény és az (egyszeri) szervízeléssel járó macera nem zavar, annak bizony megérheti most beruháznia egy használt Volkswagenbe. Persze nem mindenkinek van meg a kellő fedezete az autóvásárláshoz, ilyenkor érdemes a bankoktól kölcsönt felvenni.


A Pénzcentrum szerint, ha hitelt veszünk fel az autónk kifizetéséhez, akkor most korábban nem látott alacsony kamatokkal számolhatunk. Ugyan új autóknál akár 7 százalék körül is alakulhat a kölcsönünk teljes hiteldíj mutató (THM), de még a használt autók esetében is 10 százalék körüli kamatokkal számolhatunk. 


Míg a válság előtt az autóhitelek voltak népszerűek, addig mára az autófinanszírozás szinte kivétel nélkül zárt végű pénzügyi lízinggel folyik.


A Pénzcentrum kiszámolta, hogy egy öt éves VW Passat, ami 3 millió forintba kerül, öt éves futamidő mellett mennyibe kerül nekünk havonta, ha 1,5 millió forintos önerővel vesszük meg az autót.


Ebben az esetben a legolcsóbb megoldást jelenleg a Budapest Bank ajánlja (31 642 forintos havi törlesztővel), de a többi pénzintézet ajánlata sem marad le tőlük sokkal, a legdrágább törlesztőrészlet is mindössze kétezer forinttal magasabb. A teljes táblázatot itt találja.

És az ön VW-je vagy Audija érintett? 


Nem rohanták meg a forgalmazót az Audi-, a VW-, a SEAT- és a  Skoda-tulajdonosok a dízelbotrány kirobbanása után.  Akit érint, ugyanakkor már ellenőrizheti az alvázszám alapján, hogy az autója – pontosabban a motorja –  érintett-e a dízelbotrányban. Mi is megnéztük a lekérdező- programot.    


A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok az Audi, a Volkswagen, a SEAT és a Skoda magyar nyelvű internetes oldalain – adta hírül a Volkswagen-konszern jármű- veit Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria. Mi is megnéztük: valóban így van, mind működik. 


Hivatalosan nem nyilatkoznak az ügyben, annyit azért több helyről megtudtunk, hogy a magyar ügyfelek Győr-Moson- Sopron megyében nem rohanták meg a forgalmazókat. Ebben nyilván szerepet játszik az is,  hogy   első pillanattól tisztázták: az autók biztonságát nem veszélyezteti a botrány.   Érdeklődő telefonok az elmúlt két hétben elvétve akadtak a márkaszervizekben, de tulajdonképpen mindenki erre a keresőprogramra és a folytatásra vár.  


Jellemző, hogy az érintett márkák tulajdonosai egyáltalán nem tudták eddig, hogy érintettek-e. Borkai Zsolt győri polgármester is azt válaszolta még csütörtökön:  nincs információja arról, hogy az önkormányzati Audi-flotta valamely járművénél problémás-e a motor.   


A VW német kormánynak küldött megoldási javaslatában szerepel, hogy a csalás a 2,0 literes, az 1,6-os és az 1,2-es dízelmotorokat érinti. Abból derül ki az is, hogy  a kétliteres motoroknál elég egy szoftverfrissítés, de az 1,6-os motoroknál más átalakításokra is szükség lesz, és csak 2016 szeptembere után lehet megjavítani őket.

 A tulajdonosoknak egyelőre nincs dolguk – akkor sem, ha az alvázszámuk alapján kiderül, hogy érintettek. A cégek veszik fel velük a kapcsolatot, a szükséges javítási munkákat pedig díjmentesen fogják elvégezni. Amerika kapcsán azért már felvetődött, hogy az autókat a Volkswagen visszahívja ugyan, de egyáltalán nem biztos, hogy a tulajdonosok vissza is viszik őket. Ez nyilván Európában és nálunk is kérdés lesz. S az is, hogy a zöldkártyák megújításakor ez miként hat majd.  

 

Az Audi honlapján mindenesetre azt írták, hogy a járművek többségénél valószínűleg egy szoftverfrissítés elegendő lesz.


A Seat.hu oldalon azt közölték,   elővigyázatosságból ideiglenesen felfüggesztették minden olyan  modell értékesítését és átadását, amely EA 189 dízelmotorral rendelkezik,   amíg a Volkswagen AG vizsgálata be nem fejeződik. Magyarországon jelenleg két ilyen autó van.


A Skoda honlapján olvasható információk szerint EA 189 motor a következő modellekbe, az alábbi gyártási időszakokban került: Fabia II (2009–2014), Roomster (2009–2015), Rapid (2011–2015), Yeti (2009–2015), Octavia II (2009–2013), Superb II (2009–2015).

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában