Opel Signum: még innovatívabb

A Signum különleges dizájnjával, felszereltségével és technológiájával új osztályt nyitott.

Az Opel új kategóriát teremtett a Vectra új változatával 2003. márciusában. A Signum különleges, nyújtott karosszéria dizájnjával, nagyon flexibilis hátsó ülésmegoldásával, különleges felszereltségével és úttörő új technológiák alkalmazásával áttörte a hagyományos osztályhatárokat és egy teljesen új piacot nyitott. Nemrégiben újabb felszerelésekkel fokozták az innovatív üzleti autó korszerűségét.

Az Opel Signum stílusos megjelenés, kiváló vezetési dinamika és egyéni kényelem kombinációja a beltér különleges flexibilitásával. Az új Opel Signum eltéveszthetetlen karaterét már a speciálisan tervezett orrész is mutatja, de a kép az oldalsó nézettel, a kupolaformájú hátsó ablak lekerekített végével és a széles C oszloppal teljesedik ki.
Az új Opel Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két- illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Signum egy nagy luxusautó terét és komfortját nyújtja. Ha kívánják, a hátsó ülés utasai a két különálló hátsó ülést 130 milliméterrel hátrébb tudják tolni a maximális lábtér eléréséhez. A háttámla 28 fokos szögben dönthető, ezzel egy „business class” repülőgép ülés kényelmét nyújtva. A három hátsó ülést előre hajtva teljesen sima felületű rakteret kapunk. Ezzel a kialakítással a raktér kapacitása több, mint 1400 liter. Öt üléssel a raktér 480 literig növelhető a hátsó ülések helyzetétől függően.

A tárolómester

Azok, akik dolgozni, játszani akarnak hátul, egy italt vagy esetleg egy kis harapnivalót élvezni, örömmel fogják üdvözölni a „tárolómestert”. Ez a két szélső hátsó ülés közé van beépítve és két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hűtőszekrényt, szemétkosarat, elektromos csatlakozót, egy hordozható DVD lejátszó dokkolót és az audio rendszernek a hátsó üléseken ülők számára külön kialakított irányító rendszert tartalmaz. Mindezek az intelligens megoldások hasonlóak a korszerű repülőgépeken találhatókhoz – ugyanúgy, mint a kisebb tárgyak őrzésére kialakított fej feletti tárolók.

Az Opel Signum három új ECOTEC motorja közül az egyik az Opel első közvetlen befecskendezéses 2.2 literes benzinmotorja volt 155 LE teljesítménnyel, a másik a 2.0 literes turbófeltöltésű 175 LE-s motor, és a 3,0 literes V6 common-rail dízel 177 lóerővel. Ezek az erőforrások az Interaktív vezetési rendszerrel (Interactiv Driving System – IDS) együtt kiváló vezetési élményt nyújtanak. További újdonság az adaptív első lámpa bi-xenon fényszórókkal valamint az ortopédiailag optimalizált és légkondicionált első ülések amelyeket nyolcféleképpen lehet állítani. Ezek a csúcstechnológiát képviselő innovatív tulajdonságok – amelyek nagymértékben segítik a koncentrált, figyelmes vezetést – általában csak luxusautóban találhatók.

Fokozott dinamika, komfort és aktív biztonság

Munkába járáshoz vagy hétvégi családi kiránduláshoz jobb lágyan csillapítani a karosszéria mozgásait. A lágy futómű azonban tompítja az autó élénk reakcióit, elvesz a vezetés öröméből. Ha valamilyen nehéz menethelyzet – teljes terhelés, rossz út, gyors kanyarodás és sávváltás, erős fékezés – áll elő, könnyen eléri képessége határait a gyengén csillapított futómű. A konfliktus olyan régi, mint maga az autó, de egyre igényesebb megoldások léteznek rá, mint például az új Astra, Vectra és Signum bizonyítja.
A hálózatba kapcsolt IDSPlus futómű részét képező CDC (Continuous Damping Control) elektronikus lengéscsillapító-szabályozással a Vectrában és a Signumban is változó, a menethelyzethez, a terheléshez és az útállapothoz igazodó csillapítást honosít meg az Opel. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ráadásul sportos beállítást hívhat le az autós.
Az IDSPlus alapfelszerelésként jár a hathengeres 3.2 V6 ECOTEC és 3.0 V6 CDTI ECOTEC motorhoz, illetve megrendelhető a 2.0 Turbo ECOTEC és a 150 lóerős 1.9 CDTI ECOTEC-hez.

Az IDSPlus

A Vectra és a Signum igényes fronthajtása, modern MacPherson első futóműve és többlengőkaros hátsó felfüggesztése előtt új perspektívát nyit meg az új rendszer. Mivel immár nem szólistaként, hanem a CAN adatbusszal összekapcsolt rendszer tagjaként dolgozik az ESPPlus, a TCPlus, az ABS és a CDC, még jobban kiaknázhatjuk a menetdinamikai, komfort és biztonsági potenciált.”
A CDC elektronikus rendszer alapja a négy, mágnesszelep-vezérlésű lengéscsillapító, amelyek karakterisztikája fokozatmentesen, folyamatosan, néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodik a pillanatnyi útviszonyokhoz, járműmozgásokhoz és vezetési stílushoz. Három karosszéria- és két kerék-gyorsulásérzékelő adja a jeleket az elektronikának, amely figyeli például a menetsebességet és a gázpedál állását is. Ez egy valósidőben futó algoritmus lapján határozza meg az egyes kerekekhez szükséges csillapítást, majd vezérlő jeleket küld ki a lengéscsillapítók mágnesszelepéhez, amely az átfolyást, és ezáltal a karakterisztikát befolyásolja.

Minimális karosszéria-mozgás

Az algoritmus folyamatosan számítja a karosszéria és a kerekek mozgásának sebességét és irányát. A négy lengéscsillapítót úgy vezérli, hogy minimális legyen a karosszéria mozgása. Ehhez az alaptevékenységhez számos adaptív működés járul, amelyek érzékelik, és figyelembe veszik a különleges manővereket és útállapotokat. Erősen hullámos vagy laza talajon fékezéskor például csökkentik a kerékterhelések ingadozását, hogy jobb legyen az útfogás. A fékezési előrebukás és a gázadással járó felágaskodás csaknem teljesen megszűnik. Rossz úton akár öt százalékkal is megrövidülhet a féktávolság.
Ezt a jármű szabályozó rendszereinek következetes összekapcsolása (ICC, Integrated Chassis Control) teszi lehetővé. A CDC lengéscsillapító-szabályozás, az ESPPlus, az ABS, a TCPlus, valamint a motor és az automatikus váltómű elektronikája 500 kilobit sebességű adatbuszon keresztül kommunikál egymással, ami ötször olyan gyors, mint az ISDN (64 kbit/s).

Elektronikus lengéscsillapító-szabályozás

Különösen szoros a CDC és az ESPPlus kapcsolata. Ennek hatására javul a rákormányzási és a határhelyzeti viselkedés, új magaslatokra emelkedik a menettulajdonságok elektronikus felügyelete. A CDC figyeli a kormányszöget a perdületet, de kritikus helyzetben átengedi a lengéscsillapítók felügyeletét az ESP-nek. A hátsó csillapítók rövid idejű bekeményítése javítja a befordulási hajlamot, agilisabb lesz az autó. A határhelyzet megközelítésekor viszont oldalanként változó csillapítással lehet küzdeni az alul- és a túlkormányzottsággal szemben. A hatást „virtuális stabilizátorként” írhatjuk le találóan. Csak ezután, ha még mindig szükséges, avatkozik be egy vagy több kerék lefékezésével az ESPPlus. Így később válik szükségessé, és akkor is lágyabb a menetstabilizálás.

SportSwitch kapcsoló

A szabályozó rendszerek hálózatos struktúrájából már messze a határhelyzet elérése előtt is profitál azonban a Signum vezetője. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ugyanis egy szempillantás alatt változtathatja mindennapi hű munkatársát komoly sporteszközzé.
A szabad üzemmód-választás révén mindkét variáns sokkal következetesebben kihasználható. A valamennyi motorindításkor aktiválódó normál helyzetnek az a célja, hogy minimálisak legyenek a karosszéria gyorsulásai. Ilyenkor nyugodtan siklik az autó, hektikus billegés nélkül. A vezető úgy érzi, hogy tökéletesen uralja járművét.
A sport-üzemmód viszont a karosszéria maximális stabilitására törekszik. Ilyenkor a másik paraméterkészletre kapcsol át a csillapítási algoritmus. Egyidejűleg harapósabban reagál a motor a gázpedálra, az elektrohidraulikus szervokormány pedig közvetlenebb visszajelzéseket ad. Az automatikus váltómű magasabb fordulatszámokra csúsztatja el a kapcsolási pontokat.

Gyász
„Beteg teste elpihent már, de lelke még velünk jár. Mert nem hal meg, kit eltemetnek, csak az, kit elfelednek. Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesapánk, nagyapánk, apósunk és rokonunk, NAGY BÉLA életének 80. évében elhunyt. Hamvasztás utáni temetés 2019. szeptember 20-án, pénteken 15 órakor lesz a soproni evangélikus temetőben. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és fájdalmunkban velünk éreznek. Gyászoló család
„Egész életeden át szívesen dolgozva, szerényen éltél. Most bánatot ránk hagyva, csendesen elmentél. Örök álom zárta le drága szemed, Drága Édesanyánk, Isten Veled! Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Jó Édesanyánk, Testvérem, Nagymamánk, Dédnagymamánk, Anyósom, Üknagymamám, Rokonunk és Ismerősünk, ORBÁN IMRÉNÉ szül. Horváth Anna Kapuvár, Rába sori lakos életének 92. évében csendesen elhunyt. Temetése 2019. szeptember 20-án, pénteken 16.30 órakor kezdődik a kapuvári Szent Kereszt-temetőben. A lelki üdvéért aznap 7.30 órakor a Szent Anna-templomban emlékezünk meg. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Gyászoló család
„Elhagytad a házat, amit úgy szerettél, minket és mindent, amiért küzdöttél. Szorgalmas két kezed nem dolgozik többé, megpihent a szíved mindörökké. Nem leszel magányos, odafent már várnak, adj, Uram, örök nyugalmat édesanyánknak!” Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyánk, nagymamánk, anyósunk, sógornőm és rokonunk, NAGY TIBORNÉ Magyar Ilona szerető szíve életének 72. évében megszűnt dobogni. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. szeptember 20-án lesz 16 órakor a bödögei temetőben. Előtte engesztelő szentmise 15.15 órakor a helyi templomban. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
„Elmegy lassan a berek, az erdő El a nádas, a tél, a nyár. A hegy, a völgy, a nappal és az éjjel A szemem látta egész határ. Elmegy? Talán mégsem egészen, Meglátom tán az örök vízen, Hiszen a Szépség maga az Isten. S lelkemben ott lesz: hiszem, hiszem. (Fekete István) Szeretett hozzátartozónk elvesztésében megrendülten tudatjuk, hogy édesapánk, nagyapánk, NÉMETH JÁNOS született Celldömölkön, 1928-ban, volt GYÁÉV-dolgozó 2019. szeptember 15-én visszaadta lelkét Teremtőjének. Engesztelő szentmise 2019. szeptember 19-én 12.15 órakor a győr-szabadhegyi Szent Anna-templomban. Temetés 13 órakor a szabadhegyi temetőben. Gyászoló család
„Elmentem tőletek, nem tudtam búcsúzni. Nem volt idő arra, el kellett indulni. Szívetekben hagyom emlékem örökre, ha látni akartok, nézzetek az égre. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy BARCZA FERENCNÉ szül. Horváth Terézia Piroska szeretett feleség, édesanya, nagymama 63 éves korában váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása szeptember 18-án, szerdán 15 órakor lesz a fertőd-eszterházi temetőben. Gyászmise előtte, 14.30 órakor kezdődik a fertődi templomban. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára – egy szál virággal – elkísérik. A gyászoló család
„Ha majd alszom zúgó lomb alatt, ne zavarjátok édes álmomat. Boruljatok le halkan, csendesen, s gondoljátok, hogy nem fáj semmi sem. Ha majd rátértek ti is erre az útra, megyek elétek, találkozunk újra. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik szerették, hogy NÉMETH SÁNDOR veszkényi születésű, soproni lakos életének 76. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatására 2019. szeptember 20-án, pénteken 15 órakor a soproni Szent György-templomban kerül sor. Kérjük, kegyeletüket egy szál virággal róják le. Gyászoló felesége, gyermekei, unokái, menye és veje
„Hosszú volt az út, mely most véget ért, fáradt tested megpihenni tért. Végső utadra indulj megnyugodva, szeretetünk elkísér égi otthonodba. Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesanyám, nagymamám, dédmamám, anyósom és rokonunk, ÖZV. PÁPAI JENŐNÉ szül. Varga Anna, a döri Katalin Otthon lakója, volt bodonhelyi lakos életének 86. évében csendesen elhunyt. Temetése 2019. szeptember 19-én 15 órakor lesz a bodonhelyi temetőben. Engesztelő szentmise a temetés előtt, 14.15 órakor a helyi katolikus templomban. Külön köszönetet mondunk a döri Katalin Otthon dolgozóinak, valamint mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Küzdöttél, de már nem lehet, Csend ölel át és szeretet. Csak az hal meg kit elfelednek, Örökké él, kit igazán szeretnek. Mély fájdalommal tudatjuk, hogy Szeretett Édesanyánk, Anyósunk, Nagymamánk, Testvérem és Rokonunk, MÁTIS FERENCNÉ Bozzai Márta életének 69. évében hosszan tartó, súlyos betegségben elhunyt. Utolsó útjára 2019. szeptember 20-án, pénteken 13 órakor kísérjük a győrszentiváni új temetőben. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik ezen útján elkísérik, és fájdalmunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Nem bírtad hát tovább, tested megszökött, de lélekben itt maradtál szeretteid között. Ha meghalok, ne sírjatok, Isten hívott és rám hajolt. Ha emlegettek, én ott leszek, de fáj, ha látom könnyetek. Ha rám gondoltok, mosolyogjatok, mert én már Istenhez közel vagyok. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett nagynénénk és rokonunk, LOVAS ISTVÁNNÉ szül. Spitzer Jolán életének 93. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. szeptember 20-án, pénteken 14 órakor lesz a győr-révfalui temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Kérjük, emléke előtt egy szál virággal adózzanak. A gyászoló család
„Nem fogjuk már elgyengült kezed, nem simítjuk őszülő fejed, nem tekint ránk aggódó szemed, megpihenni tért két dolgos kezed. Drága Édesanyám, Isten Veled!” Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Édesanyám, Nagymamánk, Dédink, Anyósom és Rokonunk, HORVÁTH REZSŐNÉ Váczi Erzsébet életének 95. évében örökre megpihent. Hamvasztás utáni temetés szeptember 19-én, csütörtökön 16 órakor lesz a nyúli temetőben. Lelki üdvéért a temetés előtt, 15.15 órakor tartunk engesztelő szentmisét. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, fájdalmunkban osztoznak, és sírjára a kegyelet virágait elhelyezik. Minden külön értesítés helyett. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Pihenj, te drága szív, már megszűntél dobogni, szerető jóságod nem tudjuk feledni. Mert elfelejteni Téged soha nem lehet, csak meg kell tanulnunk ezután élni Nélküled. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Jó Férjem, Édesapánk, Nagypapánk, Apósunk, Testvérem, Rokonunk, NAGY JÓZSEF életének 67. évében csendesen elhunyt. Temetése 2019. szeptember 18-án, szerdán 16 órakor lesz a püski temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága férjem, édesapám, apósom, sógorom és rokonunk, VARGA JÓZSEF KÁROLY a volt FERRO-VILL villanyszerelője és a Gábor László szakiskola karbantartója életének 72. évében hosszan tartó betegségben, csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2019. szeptember 19-én, csütörtökön 15 órakor lesz a nádorvárosi köztemető új ravatalozójában. Köszönetet mondunk a Petz Aladár Megyei Oktató Kórház Onkológiai Osztálya és az Ambulancia orvosainak és ápolóinak áldozatos munkájukért. Kérjük, hogy részvétüket egy szál virággal fejezzék ki. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló Család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesapánk, nagyapánk, dédink, testvérem és rokonunk, FÉL JÁNOS 83 éves korában váratlanul elhunyt. Temetése 2019. szeptember 19-én, csütörtökön 14 órakor lesz Győr-Ménfőcsanakon, a Koroncói úti temetőben. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel emlékezünk KOVALOVSZKI ZOLTÁN halálának 6. évfordulójára. Még fáj, s talán örökre így marad, de mindig velünk leszel, az idő bárhogy is halad, Szívünkben a helyedet nem pótolja semmi, őrizzük emlékedet, nem fogunk feledni. Szerető feleséged, lányod, fiaid, unokáid, vőd, menyeid és dédunokáid
„A világ vándora voltál, s most az egek országútját járod. Nézz vissza mosolyogva, ha szemünket könnyezni látod. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett fiunk, édesapám, párom és rokonunk, WARENICH ÁKOS életének 48. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. szeptember 20-án, pénteken 15 órakor lesz a győri Szentlélek-templom altemplomában, szentmisével egybekötve. A szertartás után hamvait bátyjával, Zsolttal együtt helyezzük örök nyugalomra. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család