Opel Signum: még innovatívabb

A Signum különleges dizájnjával, felszereltségével és technológiájával új osztályt nyitott.

Az Opel új kategóriát teremtett a Vectra új változatával 2003. márciusában. A Signum különleges, nyújtott karosszéria dizájnjával, nagyon flexibilis hátsó ülésmegoldásával, különleges felszereltségével és úttörő új technológiák alkalmazásával áttörte a hagyományos osztályhatárokat és egy teljesen új piacot nyitott. Nemrégiben újabb felszerelésekkel fokozták az innovatív üzleti autó korszerűségét.

Az Opel Signum stílusos megjelenés, kiváló vezetési dinamika és egyéni kényelem kombinációja a beltér különleges flexibilitásával. Az új Opel Signum eltéveszthetetlen karaterét már a speciálisan tervezett orrész is mutatja, de a kép az oldalsó nézettel, a kupolaformájú hátsó ablak lekerekített végével és a széles C oszloppal teljesedik ki.
Az új Opel Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két- illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Signum egy nagy luxusautó terét és komfortját nyújtja. Ha kívánják, a hátsó ülés utasai a két különálló hátsó ülést 130 milliméterrel hátrébb tudják tolni a maximális lábtér eléréséhez. A háttámla 28 fokos szögben dönthető, ezzel egy „business class” repülőgép ülés kényelmét nyújtva. A három hátsó ülést előre hajtva teljesen sima felületű rakteret kapunk. Ezzel a kialakítással a raktér kapacitása több, mint 1400 liter. Öt üléssel a raktér 480 literig növelhető a hátsó ülések helyzetétől függően.

A tárolómester

Azok, akik dolgozni, játszani akarnak hátul, egy italt vagy esetleg egy kis harapnivalót élvezni, örömmel fogják üdvözölni a „tárolómestert”. Ez a két szélső hátsó ülés közé van beépítve és két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hűtőszekrényt, szemétkosarat, elektromos csatlakozót, egy hordozható DVD lejátszó dokkolót és az audio rendszernek a hátsó üléseken ülők számára külön kialakított irányító rendszert tartalmaz. Mindezek az intelligens megoldások hasonlóak a korszerű repülőgépeken találhatókhoz – ugyanúgy, mint a kisebb tárgyak őrzésére kialakított fej feletti tárolók.

Az Opel Signum három új ECOTEC motorja közül az egyik az Opel első közvetlen befecskendezéses 2.2 literes benzinmotorja volt 155 LE teljesítménnyel, a másik a 2.0 literes turbófeltöltésű 175 LE-s motor, és a 3,0 literes V6 common-rail dízel 177 lóerővel. Ezek az erőforrások az Interaktív vezetési rendszerrel (Interactiv Driving System – IDS) együtt kiváló vezetési élményt nyújtanak. További újdonság az adaptív első lámpa bi-xenon fényszórókkal valamint az ortopédiailag optimalizált és légkondicionált első ülések amelyeket nyolcféleképpen lehet állítani. Ezek a csúcstechnológiát képviselő innovatív tulajdonságok – amelyek nagymértékben segítik a koncentrált, figyelmes vezetést – általában csak luxusautóban találhatók.

Fokozott dinamika, komfort és aktív biztonság

Munkába járáshoz vagy hétvégi családi kiránduláshoz jobb lágyan csillapítani a karosszéria mozgásait. A lágy futómű azonban tompítja az autó élénk reakcióit, elvesz a vezetés öröméből. Ha valamilyen nehéz menethelyzet – teljes terhelés, rossz út, gyors kanyarodás és sávváltás, erős fékezés – áll elő, könnyen eléri képessége határait a gyengén csillapított futómű. A konfliktus olyan régi, mint maga az autó, de egyre igényesebb megoldások léteznek rá, mint például az új Astra, Vectra és Signum bizonyítja.
A hálózatba kapcsolt IDSPlus futómű részét képező CDC (Continuous Damping Control) elektronikus lengéscsillapító-szabályozással a Vectrában és a Signumban is változó, a menethelyzethez, a terheléshez és az útállapothoz igazodó csillapítást honosít meg az Opel. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ráadásul sportos beállítást hívhat le az autós.
Az IDSPlus alapfelszerelésként jár a hathengeres 3.2 V6 ECOTEC és 3.0 V6 CDTI ECOTEC motorhoz, illetve megrendelhető a 2.0 Turbo ECOTEC és a 150 lóerős 1.9 CDTI ECOTEC-hez.

Az IDSPlus

A Vectra és a Signum igényes fronthajtása, modern MacPherson első futóműve és többlengőkaros hátsó felfüggesztése előtt új perspektívát nyit meg az új rendszer. Mivel immár nem szólistaként, hanem a CAN adatbusszal összekapcsolt rendszer tagjaként dolgozik az ESPPlus, a TCPlus, az ABS és a CDC, még jobban kiaknázhatjuk a menetdinamikai, komfort és biztonsági potenciált.”
A CDC elektronikus rendszer alapja a négy, mágnesszelep-vezérlésű lengéscsillapító, amelyek karakterisztikája fokozatmentesen, folyamatosan, néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodik a pillanatnyi útviszonyokhoz, járműmozgásokhoz és vezetési stílushoz. Három karosszéria- és két kerék-gyorsulásérzékelő adja a jeleket az elektronikának, amely figyeli például a menetsebességet és a gázpedál állását is. Ez egy valósidőben futó algoritmus lapján határozza meg az egyes kerekekhez szükséges csillapítást, majd vezérlő jeleket küld ki a lengéscsillapítók mágnesszelepéhez, amely az átfolyást, és ezáltal a karakterisztikát befolyásolja.

Minimális karosszéria-mozgás

Az algoritmus folyamatosan számítja a karosszéria és a kerekek mozgásának sebességét és irányát. A négy lengéscsillapítót úgy vezérli, hogy minimális legyen a karosszéria mozgása. Ehhez az alaptevékenységhez számos adaptív működés járul, amelyek érzékelik, és figyelembe veszik a különleges manővereket és útállapotokat. Erősen hullámos vagy laza talajon fékezéskor például csökkentik a kerékterhelések ingadozását, hogy jobb legyen az útfogás. A fékezési előrebukás és a gázadással járó felágaskodás csaknem teljesen megszűnik. Rossz úton akár öt százalékkal is megrövidülhet a féktávolság.
Ezt a jármű szabályozó rendszereinek következetes összekapcsolása (ICC, Integrated Chassis Control) teszi lehetővé. A CDC lengéscsillapító-szabályozás, az ESPPlus, az ABS, a TCPlus, valamint a motor és az automatikus váltómű elektronikája 500 kilobit sebességű adatbuszon keresztül kommunikál egymással, ami ötször olyan gyors, mint az ISDN (64 kbit/s).

Elektronikus lengéscsillapító-szabályozás

Különösen szoros a CDC és az ESPPlus kapcsolata. Ennek hatására javul a rákormányzási és a határhelyzeti viselkedés, új magaslatokra emelkedik a menettulajdonságok elektronikus felügyelete. A CDC figyeli a kormányszöget a perdületet, de kritikus helyzetben átengedi a lengéscsillapítók felügyeletét az ESP-nek. A hátsó csillapítók rövid idejű bekeményítése javítja a befordulási hajlamot, agilisabb lesz az autó. A határhelyzet megközelítésekor viszont oldalanként változó csillapítással lehet küzdeni az alul- és a túlkormányzottsággal szemben. A hatást „virtuális stabilizátorként” írhatjuk le találóan. Csak ezután, ha még mindig szükséges, avatkozik be egy vagy több kerék lefékezésével az ESPPlus. Így később válik szükségessé, és akkor is lágyabb a menetstabilizálás.

SportSwitch kapcsoló

A szabályozó rendszerek hálózatos struktúrájából már messze a határhelyzet elérése előtt is profitál azonban a Signum vezetője. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ugyanis egy szempillantás alatt változtathatja mindennapi hű munkatársát komoly sporteszközzé.
A szabad üzemmód-választás révén mindkét variáns sokkal következetesebben kihasználható. A valamennyi motorindításkor aktiválódó normál helyzetnek az a célja, hogy minimálisak legyenek a karosszéria gyorsulásai. Ilyenkor nyugodtan siklik az autó, hektikus billegés nélkül. A vezető úgy érzi, hogy tökéletesen uralja járművét.
A sport-üzemmód viszont a karosszéria maximális stabilitására törekszik. Ilyenkor a másik paraméterkészletre kapcsol át a csillapítási algoritmus. Egyidejűleg harapósabban reagál a motor a gázpedálra, az elektrohidraulikus szervokormány pedig közvetlenebb visszajelzéseket ad. Az automatikus váltómű magasabb fordulatszámokra csúsztatja el a kapcsolási pontokat.

SZPONZORÁLT TARTALOM
Újra akcióban Kajla: az országjáró vizsla természetjárásra hívja a családokat
Busz és autó ütközött kedd este Győrben a Szigethy Attila úton – fotók
A buszról mindenki leszállt, és az autót is elhagyták a benne ülők.
Orbán Viktor részvétét fejezte ki a libanoni miniszterelnöknek
„Szívünk és gondolataink önökkel vannak” – írta a magyar kormányfő.
Több száz éves kőtáblát találtak a kínai nagy fal egyik őrtornyában
A rajta olvasható mintegy háromszáz karakteres felirat a Ming-dinasztia 15 tisztviselőjének nevét és tisztségét sorolja fel.
A börtönbizniszben részt vevő Soros-szervezetek ismét külföldön támadják Magyarországot
Miközben a Soros-közeli ügyvédi irodák évek óta százmilliókat keresnek a börtönbizniszen, a balliberális nyilvánosságban ezzel párhuzamosan rendszeressé vált a hangulatkeltés.
Gyász
„Az ő szíve megpihent, a miénk vérzik, a fájdalmat csak az élők érzik. Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesanyám, nagymamánk, dédim, anyósom és rokonunk, HORVÁTH JÓZSEFNÉ Nagy Erzsébet Győr, Budai úti, volt sárási lakos életének 79. évében, súlyos betegségben elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. augusztus 7-én, pénteken 15 órakor lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójában. Előtte, 14 órakor engesztelő szentmisét a Szentlélek-templomban tartunk. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Csak az hal meg, akit elfelednek, sokáig él, kit nagyon szeretnek. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Édesanyám, Nagymamám, volt Anyósom és Rokonunk, NÉMETH MIKLÓSNÉ szül. Göltl Anna életének 89. évében elhunyt. Temetése 2020. augusztus 11-én, kedden 15 órakor lesz a soproni Szent Mihály-temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban velünk osztoznak. Gyászoló család
„Elhagytad a házat, amit úgy szerettél, minket és mindent, amiért küzdöttél. Szorgalmas két kezed nem dolgozik többé, megpihent a szíved mindörökké. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy ID. BANYÁR JÁNOS életének 71. évében, hosszú betegség után elhunyt. Temetése augusztus 6-án, csütörtökön 13 órakor lesz a hegyeshalmi temetőben. Engesztelő szentmise 12.15 órakor a helyi templomban. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Külön köszönet Dr. Cseh Sándor háziorvosnak áldozatos munkájáért. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Pihen a szív, mely értünk dobogott, pihen a kéz, mely értünk dolgozott. Itt hagytál minden álmot, vágyat, nem mesélsz már az unokáknak, csak könny és bánat marad utánad.” Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesapánk, nagypapám, dédpapám, TÁLOS JENŐ életének 81. évében elhunyt. Temetése 2020. augusztus 7-én, pénteken 14 órakor lesz a győr-szabadhegyi Szabadi úti új köztemetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Végsőt dobbant a szív, az élet véget ért, angyaloknak szárnyán a lelke békességbe ért.” Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Édesanyánk, Nagymamánk, Dédim, Anyósunk, Rokonunk, JÓZSA IMRÉNÉ szül. Szabó Ágnes életének 82. évében csendesen elhunyt. Temetése 2020. augusztus 7-én 17 órakor a börcsi temetőben lesz. Előtte, 16.15 órakor engesztelő szentmisét tartunk a helyi római katolikus templomban. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Végsőt dobbant a szív, az élet véget ért. Angyaloknak szárnyán a lelke békességbe ért. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett férjem, édesapánk, papánk, testvérem, keresztapánk és rokonunk, SÁRKÖZI ERVIN JÁNOS 80 éves korában csendesen elhunyt. Temetése 2020. augusztus 7-én, pénteken 17 órakor lesz a pázmándfalui temetőben. Előtte engesztelő szentmisét 16.30 órakor mondatunk a helyi katolikus templomban. Köszönetünket fejezzük ki mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
A gyászoló család fájdalommal tudatja, hogy TAKÁCS ISTVÁN nyugalmazott tanár 2020. július 27-én, 92 éves korában elhunyt. Felejthetetlen halottunktól 2020. augusztus 9-én 16 órakor a zirci Pintér-hegyi Parkerdő rendezvényhelyszínén búcsúzunk. Hamvait 2020. augusztus 10-én 17 órakor szülőfalujában, a tárnokréti temetőben helyezzük örök nyugalomra. A gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy NÉMETH GÁBOR volt Győr, Szőnyi Márton utcai, majd mérgesi lakos 45 éves korában váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2020. augusztus 8-án, szombaton 11 órakor lesz a gönyűi temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy ISTVANOVSZKI ANTALNÉ szül. Kocsis Mária gönyűi lakos életének 67. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. augusztus 7-én, pénteken 11 órakor lesz a gönyűi temetőben. Előtte engesztelő szentmisét tartunk 10.30 órakor a helyi templomban. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy méltósággal viselt, hosszan tartó betegség után SOMI LAJOS az egykori Rába-gyár dolgozója, az AUDI nyugdíjasa 67 éves korában megpihent. Szeretett édesapánktól, apósunktól, papinktól, testvéremtől, keresztapánktól, sógorunktól 2020. augusztus 8-án 15 órakor veszünk végső búcsút Malomsokon. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk, hogy szeretett édesanyám, nagymamám, anyósom, testvérünk és rokonunk, JAGADICS JENŐNÉ szül. Tejmel Veronika életének 85. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. augusztus 7-én, pénteken 14 órakor lesz az agyagosszergényi temetőben. Az engesztelő szentmise 13.30 órakor kezdődik a helyi templomban. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyám, anyósom, ÉDES EMILNÉ szül. Szimler Margit, a Glovita nyugdíjasa (Manci néni) életének 95. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. augusztus 12-én, szerdán 15 órakor lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójától. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló szerettei
Fájó szívvel emlékezünk fiam, testvérünk ÁGOSTON JÁNOS ZOLTÁN halálának 1. évfordulóján. Bús temető csendes susogása, oda megyünk hozzád, ez maradt csak hátra. Ott pihensz, ahol már nem fáj semmi, nyugalmadat nem zavarja senki. Mindig csak egy célod volt, a családért élni, ezt a halál nem tudta, csak széttépni. Soha el nem múló szeretettel őrizzük emlékedet. Szerető édesanyád és testvéreid
Soha el nem múló szeretettel emlékezünk ÁGOSTON LÁSZLÓ halálának 1. évfordulóján Még fáj, s talán örökre így is marad, de mindig velünk leszel, az idő bárhogy is halad. Szívünkben helyedet nem pótolja semmi, őrizzük emléked, nem fogunk feledni Szerető családod
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy TUJNER JÓZSEFNÉ szül. Deák Terézia életének 87. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2020. augusztus 7-én, pénteken 10 órakor lesz Győrben, az újvárosi temetőben. Gyászoló szerettei