Hallgassa élőben!

Opel Signum: még innovatívabb

A Signum különleges dizájnjával, felszereltségével és technológiájával új osztályt nyitott.

Az Opel új kategóriát teremtett a Vectra új változatával 2003. márciusában. A Signum különleges, nyújtott karosszéria dizájnjával, nagyon flexibilis hátsó ülésmegoldásával, különleges felszereltségével és úttörő új technológiák alkalmazásával áttörte a hagyományos osztályhatárokat és egy teljesen új piacot nyitott. Nemrégiben újabb felszerelésekkel fokozták az innovatív üzleti autó korszerűségét.

Az Opel Signum stílusos megjelenés, kiváló vezetési dinamika és egyéni kényelem kombinációja a beltér különleges flexibilitásával. Az új Opel Signum eltéveszthetetlen karaterét már a speciálisan tervezett orrész is mutatja, de a kép az oldalsó nézettel, a kupolaformájú hátsó ablak lekerekített végével és a széles C oszloppal teljesedik ki.
Az új Opel Signum egyik fő attrakciója innovatív ülésrendszere, amely két- illetve háromüléses konfigurációban is használható. A hosszú tengelytávnak köszönhetően a Signum egy nagy luxusautó terét és komfortját nyújtja. Ha kívánják, a hátsó ülés utasai a két különálló hátsó ülést 130 milliméterrel hátrébb tudják tolni a maximális lábtér eléréséhez. A háttámla 28 fokos szögben dönthető, ezzel egy „business class” repülőgép ülés kényelmét nyújtva. A három hátsó ülést előre hajtva teljesen sima felületű rakteret kapunk. Ezzel a kialakítással a raktér kapacitása több, mint 1400 liter. Öt üléssel a raktér 480 literig növelhető a hátsó ülések helyzetétől függően.

A tárolómester

Azok, akik dolgozni, játszani akarnak hátul, egy italt vagy esetleg egy kis harapnivalót élvezni, örömmel fogják üdvözölni a „tárolómestert”. Ez a két szélső hátsó ülés közé van beépítve és két kihajtható tálcát, pohártartót, egy kis hűtőszekrényt, szemétkosarat, elektromos csatlakozót, egy hordozható DVD lejátszó dokkolót és az audio rendszernek a hátsó üléseken ülők számára külön kialakított irányító rendszert tartalmaz. Mindezek az intelligens megoldások hasonlóak a korszerű repülőgépeken találhatókhoz – ugyanúgy, mint a kisebb tárgyak őrzésére kialakított fej feletti tárolók.

Az Opel Signum három új ECOTEC motorja közül az egyik az Opel első közvetlen befecskendezéses 2.2 literes benzinmotorja volt 155 LE teljesítménnyel, a másik a 2.0 literes turbófeltöltésű 175 LE-s motor, és a 3,0 literes V6 common-rail dízel 177 lóerővel. Ezek az erőforrások az Interaktív vezetési rendszerrel (Interactiv Driving System – IDS) együtt kiváló vezetési élményt nyújtanak. További újdonság az adaptív első lámpa bi-xenon fényszórókkal valamint az ortopédiailag optimalizált és légkondicionált első ülések amelyeket nyolcféleképpen lehet állítani. Ezek a csúcstechnológiát képviselő innovatív tulajdonságok – amelyek nagymértékben segítik a koncentrált, figyelmes vezetést – általában csak luxusautóban találhatók.

Fokozott dinamika, komfort és aktív biztonság

Munkába járáshoz vagy hétvégi családi kiránduláshoz jobb lágyan csillapítani a karosszéria mozgásait. A lágy futómű azonban tompítja az autó élénk reakcióit, elvesz a vezetés öröméből. Ha valamilyen nehéz menethelyzet – teljes terhelés, rossz út, gyors kanyarodás és sávváltás, erős fékezés – áll elő, könnyen eléri képessége határait a gyengén csillapított futómű. A konfliktus olyan régi, mint maga az autó, de egyre igényesebb megoldások léteznek rá, mint például az új Astra, Vectra és Signum bizonyítja.
A hálózatba kapcsolt IDSPlus futómű részét képező CDC (Continuous Damping Control) elektronikus lengéscsillapító-szabályozással a Vectrában és a Signumban is változó, a menethelyzethez, a terheléshez és az útállapothoz igazodó csillapítást honosít meg az Opel. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ráadásul sportos beállítást hívhat le az autós.
Az IDSPlus alapfelszerelésként jár a hathengeres 3.2 V6 ECOTEC és 3.0 V6 CDTI ECOTEC motorhoz, illetve megrendelhető a 2.0 Turbo ECOTEC és a 150 lóerős 1.9 CDTI ECOTEC-hez.

Az IDSPlus

A Vectra és a Signum igényes fronthajtása, modern MacPherson első futóműve és többlengőkaros hátsó felfüggesztése előtt új perspektívát nyit meg az új rendszer. Mivel immár nem szólistaként, hanem a CAN adatbusszal összekapcsolt rendszer tagjaként dolgozik az ESPPlus, a TCPlus, az ABS és a CDC, még jobban kiaknázhatjuk a menetdinamikai, komfort és biztonsági potenciált.”
A CDC elektronikus rendszer alapja a négy, mágnesszelep-vezérlésű lengéscsillapító, amelyek karakterisztikája fokozatmentesen, folyamatosan, néhány ezredmásodperc alatt alkalmazkodik a pillanatnyi útviszonyokhoz, járműmozgásokhoz és vezetési stílushoz. Három karosszéria- és két kerék-gyorsulásérzékelő adja a jeleket az elektronikának, amely figyeli például a menetsebességet és a gázpedál állását is. Ez egy valósidőben futó algoritmus lapján határozza meg az egyes kerekekhez szükséges csillapítást, majd vezérlő jeleket küld ki a lengéscsillapítók mágnesszelepéhez, amely az átfolyást, és ezáltal a karakterisztikát befolyásolja.

Minimális karosszéria-mozgás

Az algoritmus folyamatosan számítja a karosszéria és a kerekek mozgásának sebességét és irányát. A négy lengéscsillapítót úgy vezérli, hogy minimális legyen a karosszéria mozgása. Ehhez az alaptevékenységhez számos adaptív működés járul, amelyek érzékelik, és figyelembe veszik a különleges manővereket és útállapotokat. Erősen hullámos vagy laza talajon fékezéskor például csökkentik a kerékterhelések ingadozását, hogy jobb legyen az útfogás. A fékezési előrebukás és a gázadással járó felágaskodás csaknem teljesen megszűnik. Rossz úton akár öt százalékkal is megrövidülhet a féktávolság.
Ezt a jármű szabályozó rendszereinek következetes összekapcsolása (ICC, Integrated Chassis Control) teszi lehetővé. A CDC lengéscsillapító-szabályozás, az ESPPlus, az ABS, a TCPlus, valamint a motor és az automatikus váltómű elektronikája 500 kilobit sebességű adatbuszon keresztül kommunikál egymással, ami ötször olyan gyors, mint az ISDN (64 kbit/s).

Elektronikus lengéscsillapító-szabályozás

Különösen szoros a CDC és az ESPPlus kapcsolata. Ennek hatására javul a rákormányzási és a határhelyzeti viselkedés, új magaslatokra emelkedik a menettulajdonságok elektronikus felügyelete. A CDC figyeli a kormányszöget a perdületet, de kritikus helyzetben átengedi a lengéscsillapítók felügyeletét az ESP-nek. A hátsó csillapítók rövid idejű bekeményítése javítja a befordulási hajlamot, agilisabb lesz az autó. A határhelyzet megközelítésekor viszont oldalanként változó csillapítással lehet küzdeni az alul- és a túlkormányzottsággal szemben. A hatást „virtuális stabilizátorként” írhatjuk le találóan. Csak ezután, ha még mindig szükséges, avatkozik be egy vagy több kerék lefékezésével az ESPPlus. Így később válik szükségessé, és akkor is lágyabb a menetstabilizálás.

SportSwitch kapcsoló

A szabályozó rendszerek hálózatos struktúrájából már messze a határhelyzet elérése előtt is profitál azonban a Signum vezetője. A műszerfali SportSwitch kapcsolóval ugyanis egy szempillantás alatt változtathatja mindennapi hű munkatársát komoly sporteszközzé.
A szabad üzemmód-választás révén mindkét variáns sokkal következetesebben kihasználható. A valamennyi motorindításkor aktiválódó normál helyzetnek az a célja, hogy minimálisak legyenek a karosszéria gyorsulásai. Ilyenkor nyugodtan siklik az autó, hektikus billegés nélkül. A vezető úgy érzi, hogy tökéletesen uralja járművét.
A sport-üzemmód viszont a karosszéria maximális stabilitására törekszik. Ilyenkor a másik paraméterkészletre kapcsol át a csillapítási algoritmus. Egyidejűleg harapósabban reagál a motor a gázpedálra, az elektrohidraulikus szervokormány pedig közvetlenebb visszajelzéseket ad. Az automatikus váltómű magasabb fordulatszámokra csúsztatja el a kapcsolási pontokat.

Visszafogottan búcsúzott a Fehér Háztól a first lady
Melania Trump állítólag nem bánja, hogy maga mögött kell hagynia Washingtont.
Feltérképezték az állatvilág legnagyobb ismert genomját
Az ausztráliai tüdőshal DNS-ében több mint 43 milliárd bázispár van, ami csaknem 14-szerese az emberi genomnak.
Álhír a pünkösdig tartó szálloda-stop
Magyarország kormánya ilyen döntést nem hozott – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ.
Ónos eső veszélye miatt adtak ki figyelmeztetést több megyére
Budapestre, valamint Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Komárom-Esztergom és Nógrád megyére jeleztek.
Gyász
Fájó szívvel emlékezünk SIPŐCZ PÁLNÉ szül.: Varga Éva halálának 2. évfordulója alkalmából. Csendes a temető, nem jön felelet. Arcomat mossák a keserű könnyek. Hideg sírköveden kezem pihentetem, itt vagyok nálad, rád emlékszem. Ha majd egyszer én is lehunyom a szemem, nem fáj semmi, mert ott leszel velem. Hiába borul rád a temető csendje, szívünkben élni fogsz mindörökkre. Örökké szerető családod!
„Váratlanul ért halálod, búcsú nélkül mentél el. Aludd szépen örök álmod, soha nem feledünk el. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyánk, nagymamánk, dédmamánk és rokonunk, ZOKOB MIHÁLYNÉ szül. Lázár Ágnes volt véneki lakos életének 89. évében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 22-én, pénteken 15 órakor lesz a győrszentiváni új temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Ő már ott van, ahol nincs fájdalom, örök álmát őrizze béke és nyugalom. Szomorú szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Férjem, Édesapánk, Apósunk, Nagypapánk, Testvérünk, Sógorunk és Rokonunk, BEKE PÉTER volt hédervári kántor életének 71. évében elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2021. január 22-én 15 órakor lesz a hédervári temetőben. Előtte engesztelő szentmise szűk családi körben 14.15 órakor. Ezúton mondunk köszönetet mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és részvétüket egy szál virággal kifejezik. A járványra való tekintettel a részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. A Gyászoló Család
„Nem vársz már minket ragyogó szemekkel, nem örülsz már nekünk szerető szíveddel. De egy könnycsepp a szemünkben érted él, egy gyertya az asztalon Érted ég. S bennünk él egy arc, egy végtelen szeretet, amit tőlünk soha senki el nem vehet. Telhetnek hónapok, múlhatnak évek, szívből szeretünk, s nem felejtünk Téged.” Fájó szívvel, de Isten akaratában megnyugodva tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Jó Feleségem, Édesanyánk, Nagymamánk, Anyósunk, Testvérünk, Sógornőm és Rokonunk, FEKETE LAJOSNÉ szül. Bánovits Ilona életének 83. évében váratlanul elhunyt. Temetése január 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz a hédervári temetőben. Engesztelő szentmisét lelki üdvéért a temetés után, 13.45 órakor tartunk a helyi templomban. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Te, aki annyi szeretetet adtál, Te, aki mindig mellettünk álltál, Te, aki sosem kértél, csak adtál, örökre elmentél. Szereteted szívünkben örökké él.” Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Szeretett Édesanyám, Nagymamánk, Testvérünk és Rokonunk, FELSŐ JÓZSEFNÉ szül. Török Mária életének 85. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása szűk családi körben megtörtént. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban osztoznak. Gyászoló család
,,Küzdöttem erővel, de mint a büszke fák, végül is ledőltem.” Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett férjem, édesapánk, nagyapánk, apósunk, testvérünk, rokonunk és szomszédunk, GERE ISTVÁN farádi lakos 78 éves korában, szerető családja körében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 22-én, pénteken 13 órakor lesz a farádi evangélikus temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Csoda volt, hogy éltél és minket szerettél. Nem haltál te meg, csak aludni mentél.” Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága feleségem, édesanyánk, nagymamánk, anyósunk és rokonunk, GŐSI JÁNOSNÉ szül. Budai Katalin ménfőcsanaki születésű, enesei lakos életének 66. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én 13 órakor lesz az enesei temetőben. Kérjük, hogy a szeretet és a tisztelet jelét egy szál virággal fejezzék ki. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesapám, nagypapánk, dédim, apósom és rokonunk, ID. BABOTH GÉZA tárnokréti lakos életének 93. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én 13 órakor lesz a tárnokréti temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Monda nékik Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: Aki hisz énbennem, ha meghal is, él; és aki csak él és hisz énbennem, soha meg nem hal.” (János 11: 25-26) Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesapánk, nagypapánk, apósom, testvérünk, rokonunk és ismerősünk, KOZMA JÓZSEF a Kisalföld Volán nyugdíjasa életének 63. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2021. január 22-én, pénteken 14 órakor lesz a győr-szabadhegyi Szabadi úti új temetőben. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló szerettei
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett testvérünk, keresztapám, nagybátyám és sógorom, LOVÁSZ LÁSZLÓ ERNŐ életének 69. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 21-én, csütörtökön 13 órakor lesz az óvári temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy szeretett édesanyám, nagymamánk, anyósom, testvérünk, sógornőnk és rokonunk, MARC GEORGINA életének 67. évében csendesen elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása január 21-én, csütörtökön 15 órakor lesz Mosonmagyaróváron, a Feketeerdei úti új temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy Drága Édesapánk, Nagypapánk, Fiunk, Testvérünk és Rokonunk, OCSKÓ RÓBERT 55 éves korában elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 18-án szűk családi körben megtörtént. Mindazok, akik szeretnének végső búcsút venni Tőle a szabadhegyi Szabadi úti temetőben, kegyeletüket a szülői sírnál róhatják le. Gyászoló család
Fájdalomtól megtört szívvel tudatjuk, hogy szerettünk, RUGOVICS LAJOS életének 88. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2021. január 20-án 14 órakor lesz a beledi temetőben. Köszönetünket fejezzük ki mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. A gyászoló család
Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy édesanyánk, nagymamánk, dédmamánk és rokonunk, SZALAY GYŐZŐNÉ szül. Simon Ilona életének 89. évében csendesen elhunyt. Búcsúztatása 2021. január 21-én, csütörtökön 14 órakor szűk családi körben lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójában. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
„Egész életeden át szívesen dolgozva, szerényen éltél, most bánatot ránk hagyva, csendesen elmentél. Örök álom zárta le drága szemed, megpihenni tért két dolgos kezed. Drága Édesanyánk, Isten Veled. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága édesanyánk, ÖZV. NAGY SÁNDORNÉ „Marika madám” szül. Fazekas Mária lipóti születésű, csornai lakos életének 93. évében csendesen elhunyt. Temetése 2021. január 21-én 15 órakor lesz a csornai Szent Antal-temetőben. A temetés után, 16.45 órakor engesztelő szentmisét mondatunk a premontrei templomban. Ezúton mondunk köszönetet a csornai napközi, a magyarkeresztúri, a pásztori gondozási központ és az óvári Karolina Kórház minden dolgozójának az áldozatos munkájukért, valamint mindazoknak, akik utolsó útján elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Kérjük, hogy a szeretet és a tisztelet jelét egy szál virággal fejezzék ki. Tisztelettel kérjük a járványügyi szabályok betartását, és a részvétnyilvánítás mellőzését. Gyászoló család „Földi utam végén kicsit még megállok, Isten áldását kérem még reátok.