Az új BMW 3-as

Az új modell változata még magasabbra helyezte a mércét innovatív megoldásaival.

Az immár 30 éve kategóriája legjobbjaként emlegetett BMW 3-as sorozat legújabb változata az E90 kódjelű modell még magasabbra helyezte a mércét a motor, a karosszéria és a kényelem terén alkalmazott innovatív megoldásaival.

A nagyításhoz kattintson a képekre!

A legújabb 3-as BMW tervezői részben könnyű, részben nehéz helyzetben voltak: egyrészt építhettek a világ egyik legelismertebb középkategóriás sportlimuzinjának (és kombijának, kupéjának, kabrioletjének) kitűnő műszaki alapjaira, másrészt el kellett érniük, hogy az új 3-as az elődjénél is szebb, erősebb és meggyőzőbb modell legyen. Ráadásul az előző 3-asok annyira sikeresek voltak, hogy az elmúlt években bázismodellként alapozták meg a BMW ragyogó értékesítési és üzleti eredményeit – teljesen érthetően. Nem csoda hát, ha az akciós áron kínált „kifutó” modellekre most eléggé nagy az érdeklődés, hiszen a kiforrott technikájú, egyéni stílusú 3-asok már bizonyítottak. Mindenesetre a müncheniek a siker folytatása érdekében mindent bevetettek.

Jövőbe mutató karosszéria

Az új 3-asok még könnyebbek, erősebbek és ezáltal részben biztonságosabbak is, mint elődeik. Ez a könnyített súlyú acélszerkezetek alkalmazásával lehetséges, amelyeket különleges technológiai eljárásokkal formáznak meg. Az új modellekben a karosszéria feszességét 25 százalékkal növelték, anélkül, hogy az autó tömegének rovására ment volna. Ugyanakkor a biztonság növelése érdekében további lépéseket is tett a bajor gyár: például minden modellben szériafelszerelés a fékezés intenzitásától függően felvillanó, kétfokozatú féklámpa, illetve rendelhetőek az adaptív fényszórók, amelyek már messziről bevilágítják a kanyart.

Sportdízel: az új BMW 320d
Ez a változat a szegmensének legdinamikusabb autója kitüntetéssel büszkélkedhet, amit elsősorban a második generációs common rail technológiának köszönhet.. A kocsinak lendületet adó 163 lóerőhöz 340 Nm nyomaték társul, 5,7 literes átlagfogyasztással, a végsebesség pedig 225 km/óra. A 320d gyorsulása 8,3 másodperc 0-ról 100 km/órára.

A belső tér sem hazudtolja meg a BMW nevet, hiszen az utasteret egyaránt jellemzi a kényelem és a sportosság. A már jól ismert iDrive rendszer természetesen a 3-asból sem hiányzik, és a klímán és rádión kívül szinte minden ezen a rendszeren keresztül működtethető. A kényelem fokozása érdekében a légkondicionáló eddig még nem tapasztalt gyorsasággal képes  lehűteni vagy felmelegíteni az autó belső terét.

Négy új motorral

Az új 3-as idén márciusi piaci bevezetésekor három benzines és egy dízel változattal szállt versenybe konkurenseivel. Mind a négy motor figyelemre méltó többletet nyújt a teljesítmény, a vezethetőség, és a gazdaságosság terén egyaránt, és természetesen mind a négy már önmagában is különlegességnek számít:

Hat henger extra könnyű magnéziummal

A csúcsmodell BMW 330i-ben elhelyezett soros hathengeres motor 258 LE teljesítménye 27 lóerővel múlja felül elődjét.  Kategóriájában ez az autó a legnagyobb teljesítményű és legkönnyebb hathengeres.
A súlycsökkentés érdekében az új 3-asban a BMW most először helyettesítette az alumíniumot a mintegy 30 százalékkal könnyebb magnéziummal.
A BMW 330i mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, végsebességét pedig 250 km/óránál korlátozza az elektronika, amihez képest igen kedvező a fogyasztása, hiszen 100 kilométeren mindössze 8,7 litert igényel.

A nagyteljesítményű négyhengeres: BMW 320i

A sorozat legerősebb négyhengeresének szerepét a BMW 320i vette át. A kétliteres változat alapját az eddig 318i-ben alkalmazott soros négyhengeres motor képezi. A hatékonyság növelése érdekében természetesen ezt a modellt is felszerelték a Valvetronic szelepvezérléssel. Teljesítménye 150 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 200 Nm 3600-as percenkénti fordulatszáon. Ennek köszönhetően a BMW 320i 9,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet álló helyzetből, végsebessége pedig 220 km óránként. Mindehhez 100 km-en mindössze 7,4 liter benzinfogyasztás társul. A jövőben az új BMW 3-as sorozat még több benzines változattal fog bővülni.

Hat sebesség minden modellben

Új generációs DSC

Szintén a biztonság növelését szolgálja a BMW 3-asban megtalálható legújabb generációs DSC menetstabilizátor is, amely a lejtőn való elindulásnál meggátolja a visszagurulást, illetve az autó megállásnál érzékelhető „előre bólintását” is.

Az új BMW 3-as sorozat minden modellje hatsebességes. A plusz egy fokozatnak köszönhetően a vezető mindig a fordulatszámnak legmegfelelőbb sebességben tudja vezetni az autót. Ez főként az elindulásnál előnyös, hiszen az első fokozatban érzékelhetően megnőtt az autó húzóereje.
Összességében elmondható, hogy az új 3-as dinamikusabb mint elődje, a végsebessége is magasabb értékeket tud felvenni, fogyasztása azonban alacsonyabb.

Csúcstechnológia a lendületes autózás szolgálatában

Természetesen az új 3-ast rengeteg technológiai fejlesztéssel szerelték fel a vezetés élményének fokozása érdekében. Így például gombnyomásra indítható el, ami újdonságnak számít, ám a már jól bevált BMW sajátosságok sem hiányoznak belőle, így az új 3-asban is hosszában van elhelyezve a motor, és a hátsó kerekek felelnek a meghajtásért.
Újdonságnak számít a kétcsuklós első futómű, amely az új 3-asnál teljes egészében alumíniumból készült, és tökéletes egyensúlyba hozza az autó dinamizmusát és a kényelmet, illetve növeli a stabilitását. Az agilitásért és sportosságért a könnyűfémből készült öt lengőkaros hátsó futómű felel.

Egyedülálló aktív kormányzás

A hathengeres modellekhez választható az aktív kormányzási rendszer is, amelyet eddig csak magasabb kategóriájú BMW modellekben találhattunk meg. A rendszer a kormány áttételét változtatja a sebességtől függően. Az új 3-asban ráadásul a rendszer problémás útviszonyok esetén, például jégen, hóban, vagy nedves aszfalton még inkább beavatkozik. Így a rendszer gyorsabban és precízebben igazítja ki az autót, mint akár egy tapasztalt vezető, aminek következtében nő a vezető és az utasok biztonsága.

Gyász
,,Ha majd rátérünk mi is erre az útra, megyünk hozzád, s találkozunk újra. Hiába omlik rád a sír komor göröngye, emléked itt marad szeretteid szívében. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy VASZARI JÓZSEF 25 éves korában tragikus hirtelenséggel elhunyt. Temetése 2019. október 17-én, csütörtökön 11 órakor lesz a győr-nádorvárosi köztemető új ravatalozójából. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló Család
,,Nem az a fájdalom, amelytől könnyes a szem, hanem amit a szívünkben hordunk némán, csendesen. Fájó szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy NÉMETH LÁSZLÓNÉ szül. Nagy Mária hosszan tartó betegség után, 75. évében elhunyt. Temetése 2019. október 18-án, pénteken 14 órakor lesz a soproni Szent Mihály-temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Gyászoló család
„Búcsúztam volna Tőletek, de erőm nem engedett, így búcsú nélkül szívetekben tovább élhetek. Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy drága férjem, fiam, édesapánk, nagypapánk, apósunk, testvérem, sógorunk és rokonunk, HARASZT JÓZSEF 62 éves korában, súlyos betegségben elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. október 16-án, szerdán 15 órakor lesz a bőnyi temetőben. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban velünk éreznek. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy VARGA IMRE Csorna, Szatmári utcai volt lakos 85 éves korában csendesen elhunyt. Engesztelő szentmise 2019. október 16-án 8 órakor kezdődik a premontrei templomban. Temetéséről később intézkedünk. Gyászoló család
Megtört szívvel tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy édesanyám, testvérünk és rokonunk, MUZSAI KATALIN szabónő életének 80. évében, hosszan tartó, súlyos betegségben elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatása 2019. október 17-én, csütörtökön 13 órakor lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójától. Egyben köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Kérjük, hogy szeretett hozzátartozónktól csak egy-egy szál virággal búcsúzzanak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Mély fájdalommal tudatjuk mindazokkal, akik ismerték és szerették, hogy MARJAI JÓZSEF életének 67. évében váratlanul elhunyt. Hamvasztás utáni búcsúztatója 2019. október 17-én, csütörtökön 15 órakor lesz a győr-nádorvárosi köztemető régi ravatalozójában. Köszönetet mondunk mindazoknak, akik utolsó útjára elkísérik, és gyászunkban osztoznak. Részvétnyilvánítás mellőzését kérjük. Gyászoló család
Soha el nem múló fájdalommal emlékezünk KARÁCSONY ANDRÁS halálának 1. évfordulóján. A sors kegyetlen és mostoha, szeretni megtanít, de feledni soha. Szerető szüleid, kislányod, bátyád és családja
Beledi Általános Iskola 1974-ben végzett diákjai 45 éves osztálytalálkozójuk alkalmából kegyelettel emlékeznek A osztály osztálytársaikra: SIMON LÁSZLÓ KLEÉ ISTVÁN TAKÁCS GYULA VARGA ANDRÁS B osztály osztályfőnökükre PÁLFY JÓZSEFRE osztálytársaikra DUDÁS LÁSZLÓ SZABÓ JÓZSEF Emlékük szívünkben tovább él.
Én megyek őhozzá, de ő nem jön ide vissza énhozzám. Fájó szívvel emlékezünk, HÁRY ZOLTÁNNÉ Irénkére halálának 1. évfordulóján. Szeretett édesanyámról és nagymamámról szentmise keretében 2019. október 13-án 18 órakor a győri Szent Imre templomban emlékezünk meg. Gyászoló család
Fájó szívvel emlékezem ÖZV. KÓKAI LÁSZLÓNÉ (Ibolya) halálának 1. évfordulójára Elhagytad a házat, amit úgy szerettél, itt hagytál mindent amiért küzdöttél. Most már Nélküled jön el a nyár, az ősz, a tél, a tavasz, de bármilyen szép is, nélküled nem ugyanaz. Bocsáss meg, ha valamit hibáztam. Nem tudtalak megmenteni, pedig próbáltam. Kérem az Istent, hogy bánjon jól Veled, helyettem az angyalok simogassák fejed. Olyan drága voltál nekem, hogy ezt nem pótolja senki, lelkem sebeit nem gyógyítja semmi. Örökké szerető párod, Tibor
Fájó szívvel emlékezünk SZABÓ ZSUZSANNA szül. Bisztri Zsuzsanna halálnak 10. évfordulójára! De szomorú mindig egyedül lenni, valakit mindig hiába keresni. Valakire várni, aki nem jön többé, valakit szeretni örökkön örökké. Elmentél, azóta a temetőt járom, ez lett az én világom. Elmegyek mindig hozzád, amíg élek, nem hagylak magadra vissza-visszatérek. Ha eljön az én órám, hozzád hazatérek. Hiányod fájdalom, elviselni nehéz, örökké tart a rád emlékezés. Szerető Édesanyád és az Esztergomi család
Hálás szívvel emlékezem Édesanyámra SZILÁDI GYULÁNÉRA halálának 50. évfordulóján. Neki köszönhetem az életem, tőle tanultam mindent. Az élet elmúlik, de az emlékek élnek, míg élek őrzöm őket. Szerető lánya
Szívemben fájdalommal, Szememben könnyekkel emlékezem szerető férjemre NAGY REZSŐ halálának első évfordulóján. Eltünt egy élet csak az emlék maradt, de összeköt minket az igaz szeretet. Isten országa most már a te hazád, ott várj reám, ha majd az én időm is lejár. Bánatos feleséged: Joli
Szomorú szívvel emlékezünk RIGÓ TIBOR születésének 80. évfordulóján. Az idő múlik feledni nem lehet szívünk őrzi drága emlékedet Életed elszállt mint a virágillat De emléked ragyog mint a fényes csillag. Számunkra Te sosem leszel halott örökké élni fogsz, mint a csillagok. Szeretteid és a Papa csillaga Dávid.
Hálás szívvel mondunk köszönetet az osztálytársaknak, akik SZEKÉR JÁNOS sírjára az 50. osztálytalálkozó alkalmából a megemlékezés virágait elhelyezték. Felesége és gyermekei