2025.03.27. 19:17
Negyven rakott teherautó súlyát állta Győr huszadik hídja
Győr huszadik hídjának terhelési próbáját éppen ötvennégy éve tartották. Negyven, egyenként 18 tonnás teherautó gurult át a hídon. Sikerrel állta a terhelést.

A Béke híd látképe a gardénia csipkefüggönygyár felől 1971 május 16-án. (Fotó: Nagy József)
Forrás: Régi Győr
Győr nyugati határában, a Rába felett új híd építését kezdték meg 1967 szeptemberében. "Az építés során az acéllemezekkel körülzárt folyómederbe 114 darab, tíz méter hosszú beton cölöpöt vernek le. Ezekre épülnek majd a híd pillérei. Győr legújabb hídja vasszerkezetű lesz. Az elemeket a Ganz-MÁVAG gyár készíti" - idézte emlékező összeállításában a Régi Győr a Kisalföld, 1967. október 5-i számát.

Forrás: Régi Győr
Új híd a Rába felett
A három és fél év alatt elkészült Béke híd terhelési próbáját éppen ötvennégy éve, 1971 március 27-én tartották meg negyven, egyenként 18 tonnás tehergépkocsival. Az új híd a hatalmas terhelést sikerrel állta, így azt 1971 május 6-án felavatták és átadták a forgalomnak. A korabeli beszámolókban lejegyezték, hogy a 181 méter hosszú híd 11 méter széles közúti pályát és — egyik oldalán — több mint másfél méter széles gyalogjárdát tart.

Forrás: Régi Győr
Éppen a huszadik
Az építésnél számításba vették a várható forgalomnövekedést is. Úgy tervezték, hogy a híd szélességében tovább növelhető legyen. A korabeli beszámolók kiemelték: Győr huszadik hídját az Út- és Vasúttervező Vállalat tervezte, építésében közreműködött az Aszfaltútépítő és a Hídépítő Vállalat, a Ganz-MÁVAG, és segítettek a munkában a néphadsereg építő alakulatainak katonái is.

Forrás: Régi Győr
A korabeli felvételeket a Régi Győr gyűjtötte egybe.
