Életveszélyes élmények

2025.05.15. 13:48

A motoros kalandok ismét megpróbáltatásokkal folytatódtak - fotók

Amikor Gáti Csaba, a motoros utazó a Kisalföld podcast adásában arról beszélt, hogy egy 36-37 napos túrára indul, ami mintegy 15 ezer kilométer megtételét jelenti, nem is gondolta, milyen megpróbáltatások várnak rá a Közel-Keleten az élmények mellett. A motoros kalandok tovább folytatódtak.

A motoros kalandok a tervek szerint Győrben kezdődtek, majd Szerbián, Bulgárián, Törökországon át lép be Gáti Csaba, az utazó az Iráni határon, aztán megy az Egyesült Emirátusokba, Szaúd-Arábiába, Kuvaitba és Irakba, aztán hazafelé veszi az irányt. Indulásáról, eddigi útjáról beszámoltunk már olvasóinknak. Csaba, aki The Guri – A motoros utazó néven rendszeresen hírt ad útjáról, sajnos nem úgy töltötte az iráni napokat, ahogyan tervezte. A világutazót kémnek nézték egy faluban, ezért bebörtönözték. GPS készülékének hála tudott hollétéről a felesége és mozgatott meg minden követ, hogy kiszabadítsa. Mivel kiutasították az országból így lélekszakadva kellett elhagynia az országot. Dubaiban tudott megpihenni, ahol még a behajózott motorját is vissza kellett szereznie. Egy kedves taxis segítségével végül is sikerült hozzájutnia az addig már eléggé hozzánőtt "Tigrishez", bár alapos tisztításra szorult. 

A motoros kalandok tovább folytatódtak.
A motoros kalandok tovább folytatódtak.
Fotó: The Guri – A motoros utazó

A motoros kalandok nem mindig kellemesek

A kitartó motor alapos tisztításon esett át, amíg Csaba is felkészült az út folytatására.

– Kész van, én gyorsan átvedlek egy krosszmezbe. A hőmérséklet 41 fok. Irány a hegyek, remélem ott hűvösebb lesz. irány a Jebel Jais, ahol a világ leghosszabb kötélpályája van – lendült bele újra a motorozásba Csaba. Persze, a remény hal meg utoljára. Csaba a 35,5 fokban "hűsölt". – A hőség tikkasztó, ugyanazt kell csinálnom, mint hidegben: 50-70-100 kilométerenként megállok, iszom, csak most hideget és literszám. Eszeveszett ez a 41 fok, érzed ahogy szárítja a tested. De a Tigrist ez nem zavarja, teszi a dolgát. A Jebel Jaisre felfelé kellemes kanyargós út, lehetne nyomni, de nem szabad, nagyon büntetik a gyorshajtást. Szóval egyelőre csak krúzolgatunk felfelé – írta Csaba az utinaplójában.  

      

motoros kalandok
Fotó: The Guri – A motoros utazó

                            

Csaba indulása után a 16. napon indult el Dubaiból a szaudi határ felé. – A hőség egyébként tavaszhoz képest is kemény, 41 fokban motoroztam egész nap..

  • Gyakran kellett megállni, mivel nagyon hamar felforr az ember agya ebben a melegben.
  • 60-80kilométerenként benzinkút, minden kúton egy csomó víz. 
  • A mai 350 kilométeres úton megittam nagyjából 4-5 liter vizet. 
  • Igazából túl izgalmas nem is történt, egész nap egy 4 sávos autópályán motoroztam, ahol 100-140-160 kilométerrel lehetett menni – írta a motoros, aki a következő napon indult Szaud-Arábiába. Az 550 kilométeres napra tervezett úton nem csak a 45-47 fokkal kellett megküzdenie, hanem a reggel óta tartó gyomorbántalmakkal. 
motoros kalandok
A motoros, a tevék és a homok... A forróság nem látszik.
Fotó: The Guri -A motoros utazó

– 45-47 fokban motoroztam. Minden benzinkútnál meg kellett állnom, vizezni magam, inni, de az hogy reggel kijött belőlem minden, az nem segítette a testemet ebben a hőségben. Kemény küzdelem volt a mai nap, olyan autóutakon mentem, amiket félig betemetett a homok. Munkagépek takarították el nagy lánctalpas dózerek nyomták félre az útból a homokot – számolt be napi élményről az utazó. Furán hangzik számunkra, hogy ott az utakról nem a havat, hanem a homokot takarítják a munkagépek, hogy lehessen közlekedni. Nagy szerencséje, hogy nem kapott hőgutát abban a hőségben. 

motoros kalandok
Holdbéli tájakon nyomja...
Fotó: The Guri – A motoros utazó

A motoros utazó terveiről beszélt a Kisalföld podcast adásában:

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában