Véleménycikk

2025.02.15. 10:00

Reklám és egészség

Szívbarát, koleszterincsökkentő, negatív kalóriás, laktózmentes, gluténmentes, ketogén, antioxidáns, vegetáriánus, vegán, hozzáadott cukrot nem tartalmazó, proteinben gazdag, vitamindús... Se szeri, se száma azoknak a kifejezéseknek, amelyek az egészségtudatos táplálkozásra szeretnének rávenni bennünket, fogyasztókat. Vagy még inkább eladni egy-egy terméket, amelyből számtalan márka van a piacon, de ki kellene tűnni vele mégiscsak valahogyan.

Ha a reklámokat nézzük, mindenki igen-igen egészséges, hiszen mást sem lehet kapni lassan a boltokban, mint a fentebbi tulajdonságokkal rendelkező dolgokat, és ezek még hellyel-közzel magyarul hangzanak és érthetőek. Mert van a többi, a bifidus essensis vagy bifidus actiregularis (mindkettő ugyanaz, csak az elsőt már túlságosan megszoktuk), hogy a kozmetikai termékekben és gyógyszerekben, táplálékkiegészítőkben levő hatóanyagok neveinek hirdetésekben való megjelenését már ne is említsük. 

Fotó: Shutterstock

Addig ezekkel nincs is baj, amíg pusztán hangzatosan kiemelnek egy teljesen átlagos összetevőt, mintha az valami különlegesség lenne (lásd csodás keksz, kizárólag tiszta, aranysárga gabonából – mégis miből lenne a liszt, ugye?), ám ha az már úgy megtévesztő, hogy egészségre is káros lehet, az nagyon nem mindegy. Most éppen az egyik multinacionális élelmiszerlánc kapott büntetést, mert a teljes kiőrlésű gabonát ők úgy értelmezték, hogy azt teljesen megőrölték... 

Ahogy elnézem a mesterséges intelligencia megjelenését a reklámokban és főleg a kamureklámokban, fel kell kötniük a nadrágot a hatóságoknak. De ha ott is ilyen hatékonyan bírságolnak, nem lesz gond az államháztartás bevételeivel... 
 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában