DiscoverEU

2022.08.11. 20:40

Folytatódnak a 3 győri diák kalandjai, akik vonattal járják be Európát - fotók

Gősi Dávid, Herczegh Ádám, Lakics Domonkos, a három lelkes révais diák a DiscoverEU-s pályázattal indult el európai körútjára. Egy hét alatt ellátogatnak Prágába, Berlinbe, Amszterdamba, Luxemburgba, Milánóba, Velencébe és végül Bécs után térnek haza Magyarországra.

kisalfold.hu

Folytatódik a körút

"Prágából indultunk tovább Berlinbe, Drezdán keresztül. A vonat, amivel menni szerettünk volna meghibásodott, úgyhogy kicsit késve értünk a fővárosba. Az első pillanatban furcsa, rideg hangulata volt a városnak, de ez valószínűleg a felhős időjárás miatt volt. Később esni kezdett az eső, így nem volt túl sok lehetőségünk körbejárni a belvárost. A Brandenburgi kaput és a parlamentet sikerült megnéznünk, majd sétáltunk a közeli parkban.

Berlinből este indult a vonatunk Amszterdamba, Frankfurti átszállással. Az egyik vagonon nem jutott nekünk már hely, de egy jó fej kalauz kisegített minket és kényelmes kabinban utazhattunk a célállomásig.

Reggel fél 10-re érkeztünk Amszterdamba, ami Prágához képest nagyon hideg és szeles, így előkerültek a melegebb ruhák is a táskákból. Amszterdam egy gyönyörű város, ámulva sétálgattunk a csatornák mentén. Meglepő volt, hogy rengeteg ember sétál az utcákon éjjel és nappal is. A korlátok tele vannak biciklikkel, az utcákat bringások lepik el. Már sok látványosságot meglátogattunk, másnapra a múzeumokat terveztük megnézni. Ezután folytatjuk utunkat Luxemburg felé."

Luxemburgi kalandok

"Luxemburgba 29-én érkeztünk meg, ami azonnal elvarázsolt mindhármunkat. Nagyon szép hely, a vár, a város, és az erdős, dimbes-dombos rész összhangban van egymással. Szerencsére szuper kirándulós időnk volt, úgyhogy gyorsan végigjártuk a város kis utcáit.

Még egy szórakozóhelyet is meglátogattunk, ahol egy ital mellett másokkal is megismerkedhettünk. Mivel helyiek voltak, sokat meséltek nekünk Luxemburgról, és a helyi emberekről, szokásokról. Ezután elmentünk az egyik helyi étterembe, ahol finomat vacsoráztunk, utána pedig elindultunk a szállásunkra. Előtte az éjszakai fényekbe öltözött Luxemburgot is láthattuk, amit meg is örökítettünk. Este is gyönyörű a város!

Nagyon jól éreztük magunkat. Reggel azonban más fordulatot vett a napunk, ugyanis egy balhézó fiatalember környékezett meg minket a pályaudvaron. Sebaj, nem törődtünk vele így folytattuk utunkat Trieren keresztül Koblenzbe, ahol én Bécsbe, míg Ádám és Dávid pedig Zürichen keresztül, Milánóba utaztunk."