PR-cikk

2021.03.31. 13:46

Mi a keresőoptimalizálás, miért jó a cégeknek?

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mit jelent pontosan a keresőoptimalizálás, és miért előnyös a cégek számára.

Munkatársunktól

A 21. században minden cég használ digitális marketing eszközöket, ez azonban egy rendkívül dinamikusan fejlődő terület, ahol résen kell lenni, folyton figyelni kell az újításokra, lépést kell tartani a versenytársakkal. A keresőoptimalizálás Magyarországon még aránylag frissnek számít, azonban nagy lépésekkel halad előre, egyre több vállalat foglalkozik vele. Ha a saját szektorában versenyben akar maradni egy cég, akkor nem árt ha ezt is beleveszi marketing eszközeinek sorába. Vannak olyan területek, ahol a nagy verseny miatt erre kiemelten nagy szükség van, más piacokon kicsit kevesebb jelentőséggel bír, de elmondható, hogy nincs olyan vállalat, akinek 2021-ben ne válna a hasznára a SEO szolgáltatás.

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mit jelent pontosan a keresőoptimalizálás, és miért előnyös a cégek számára.

Mi pontosan a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás, azaz a SEO (Search Engine Optimization) célja, hogy adott kulcsszavakra előre tudjon kerülni egy weboldal a keresőmotorok találati listájában, angol nevén a SERP-ben (Search Engine Results Page).

Ezeket a kulcsszavakat a SEO szakértők a kulcsszókutatás során határozzák meg. Ennek folyamán azt elemzik, hogy egy szektoron belül mik azok a témák, amiknek meg kell jelenniük az adott ügyfél weboldalán. Az elemzés eredményeként meghatározott kulcsszavakra a szakértő által megadott szempontok mentén szükséges tartalmakat készíteni.

Fontos megjegyezni, hogy ez csak az organikus találatokra vonatkozik, a fizetett hirdetések ugyan szintén a keresőmarketing, SEM (Search Engine Marketing) részét képezik, de ezek nem a SEO, hanem a SEA (Search Engine Advertising) területéhez tartoznak. A keresőmarketing részei a SEA és a SEO, cikkünk csak ez utóbbival foglalkozik.

A kulcsszavak meghatározása és ennek mentén a tartalomkészítés önmagában még nem elég, a keresőoptimalizálás nem csak erről szól, egy SEO szolgáltatás ennél sokkal komplexebb.

A keresőoptimalizálásnak 3 alappillére van, a technikai SEO, az on-page SEO és az off-page SEO.

A technikai SEO azt vizsgálja, hogy mennyire van jól felépítve, mennyire egészséges egy weboldal. Ide tartozik például, hogy megfelelően van-e indexelve, azaz látják-e a keresőrobotok, mennyire gyors és sok más egyéb tényező is, amire most egyesével nem térünk ki. Ez a keresőoptimalizálás 0. lépése, és kiemelten fontos foglalkozni vele. Egy rosszul felépített, lassú, rendezetlen, a keresőrobotok számára érthetetlen weboldalt először technikai szempontból kell rendbe tenni, utána lehet csak továbblépni.

Az on-page SEO a weboldalon lévő tartalmakra vonatkozik, itt dióhéjban arról van szó, hogy a kulcsszókutatás során meghatározottak alapján minőségi tartalmak készülnek. Meg kell jegyezni, hogy ezeknek a tartalmaknak minden esetben időre van szükségük, ez egy lassú műfaj, az eredmények nem jelentkeznek rögtön.

Az off-page SEO azt vizsgálja, hogy egy weboldal mennyire hiteles a keresőmotorok szemében. Ez attól függ, hogy mennyi és milyen tekintélyű más weboldalakról mutatnak rá hivatkozások. A szakértők feladatai közé tartozik, hogy elemezzék az adott piacot, majd ennek alapján elkészítsék a linképítés menetrendjét. Ennek a menetrendnek a megvalósítása is szükséges a kívánt eredmények eléréséhez.

Ha ez a 3 terület rendben van és az ügyfél a szakértő útmutatásának megfelelően elvégzi a szükséges feladatokat, akkor a kitűzött célok elérése garantált.

Miért előnyös a cégek számára? Milyen helye van a marketingstratégiában?

Fotó: pexels.com

Adott egy cég, ami bizonyos szolgáltatásokat nyújt vagy termékeket kínál. A 21. században a boltban/bemutatóteremben történő vásárlások és a szolgáltatások iránt személyesen történő érdeklődések száma egyre csökken. Kézenfekvő tehát, hogy a potenciális vásárlók/ügyfelek eléréséhez az online térben is jelen kell lenni. És nem elég jelen lenni, az élen is kell járni, elöl kell lenni az internetes keresések során, az adott cég számára fontos témákban.

Gondoljunk csak bele: keresünk valamit a neten, az első oldalt még tüzetesen átböngésszük, ha tényleg alaposak vagyunk, akkor még a második oldalt is átfutjuk, de ennél tovább nem megyünk. Egy átlagos keresés szinte sosem jut el a SERP harmadik oldaláig.

2021-ben egy vállalkozás számára nagyon fontos, hogy az internetes keresések során a számára fontos kulcsszavakra elöl legyen a találati listában, ehhez pedig keresőoptimalizálás szükséges.

Ha egy cég foglalkozik a keresőoptimalizálással, akkor számos előnyre tehet szert:

1. Új ügyfeleket/vásárlókat tud szerezni

A keresőoptimalizálás minőségi forgalmat generál, melyből sokkal nagyobb arányban lesznek ajánlatkérések és vásárlások, a konverzió aránya jóval magasabb, mint a fizetett hirdetések esetében.

2. Jobb arányban meg tudja tartani régi ügyfeleit és visszatérő vásárlókat szerezhet

Ha egy honlapon minőségi tartalom van, akkor ez a folyamat sokkal könnyebb. Vegyünk egy példát. Józsefnek van egy webáruháza, ahol kertészettel kapcsolatos termékeket értékesít. József az oldalon egy SEO szakértő útmutatása szerint rendszeresen blogol. Írásaiban számos olyan téma előkerül, mely régi vásárlóinak hasznos, például milyen növényeket mikor lehet elülteni, mire kell figyelni az egyes szerszámok használata során és még sorolhatnánk. Aki egyszer már vásárolt nála, és azt tapasztalja, hogy József weboldala igényes, elolvassa és hasznos találja írásait, melyekből azt a következtetést vonja le, Hogy József szakmailag valóban jó nem is kérdés, hogy legközelebb hol fog vásárolni ha kertrendezésen gondolkodik.

3. Növelni tudja a felhasználói élményt weboldalán

Ha egy látogató jól érzi magát a weboldalon, a kattintás után egy jól felépített, tartalmas site fogadja, akkor könnyedén lehet, hogy a látogató státuszból rendszeresen visszatérő olvasó lesz. Ezt a folyamatot az értékesítési tölcsér (Sales Funnel) elemzi, amely az emberek vásárlás előtti viselkedését modellezi. Aki újra és újra visszatér egy weboldalra, az nagy eséllyel eljut a vásárlásig is.

4. Erősítheti, ismertebbé teheti a márkanevet

Egy brand ismertté tétele is fontos. A márkanévre való keresésből (Branded Search) bejövő organikus forgalomnak is van jelentősége. Egy minőségi tartalommal megtöltött website és az emögött álló márka könnyebben ismertté és elismertté válhat, mint versenytársai.

5. Felerősítheti egyéb digitális marketing eszközeinek hatását

Mivel a digitális marketing nem csak a SEO-ból áll, azt is vizsgálni kell, hogy a többi eszközre milyen hatással van a folyamat. Az a tapasztalat, hogy ha keresőoptimalizál egy cég, akkor egyéb marketing eszközei is sokkal hatékonyabban működnek. Azt, hogy ezek közül melyiket milyen arányban érdemes alkalmazni mindig az adott piac sajátosságai határozzák meg.

Emellett kiemelkedő tartalommal, azaz színvonalas írásokkal a potenciális vásárlók/ügyfelek és a piac többi szereplője szemében is jó szakmai hírnévre is szert lehet tenni, ez pedig további előnyökhöz vezet.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában