tízórai, ebéd, uzsonna

2021.02.04. 06:48

Elégedetlenek a szülők: panaszok a gyerekétkeztetésre Győrben

Tamasics Gábor győri édesapa sok panaszt hallott a szülőtársaitól, miközben a gyerekeket várták az iskola előtt. A téma a tízórai, az ebéd és az uzsonna volt. Az édesapa megelégelte, hogy a gyermekei éhesen járnak haza, ezért megkérdezett másokat is a „Győrben történt történik történni fog” Facebook csoportban.

Pozsgai Kitti

Tamasics Gábor felhívására hamarosan száznál is több komment érkezett, voltak, akik lefotózták a hazavitt maradékot, illusztrálva az ételek minőségét, de voltak, akik annak adtak hangot, milyen elégedettek a szolgáltatással.

Reagált az Eatrend

„A kilencéves gyerekem annyit eszik, mint egy felnőtt, nem válogatós, jó evő, repetázós, de az utóbbi időben nem eszi meg az ebédet a suliban, mert rossz” – írja egy édesanya. A szülők egyetlen céget emeltek ki, mint győri közétkeztetési szolgáltatót, az Eatrend Arrabona Zrt.-t. Gyura Zsanett cégvezető az alábbiak szerint reagált az észrevételekre.

– Társaságunk több mint tizenöt éve lát el gyermekétkeztetési feladatokat Győr oktatási és nevelési intézményeiben, illetve 2020. november 1-jétől további intézmények ellátása is társaságunk feladata. Csak novembertől számítva 630 ezer adag ebédet főztünk a gyerekeknek. Ezen időszak alatt a szolgáltatásunkkal kapcsolatos visszajelzések száma nem érte el a harmincötöt. Naponta százötven kollégánk dolgozik azon, hogy a gyermekek számára a szolgáltatást az eddigieknél még magasabb színvonalra tudjuk emelni. Létrehoztunk egy online felületet a honlapunkon – www.eatrend.hu/minosegbiztositas –, ami január 29. óta érhető el. Ide is várjuk a visszajelzéseket, észrevételeket, amelyeket kivizsgálunk. A hét folyamán kerekasztal-beszélgetéseket folytatunk azon szülői munkaközösségek vezetőivel, amelyek a szolgáltatással érintett intézményekben működnek. Ezekkel az intézményekkel folyamatos kapcsolatban állunk, de ezen túlmenően kérjük a szülők együttműködését, segítségét abban, hogy visszajelzéseik hozzánk is eljussanak – mondta lapunk kérdésére Gyura Zsanett.

A szülők a gyerekek panaszait továbbították a közösségi felületre, ahol pillanatok alatt rengeteg kifogást fogalmaztak meg. A szolgáltató ígéri, kivizsgálja az észrevételeket.

A polgármester is válaszokat vár

Az Eatrend honlapján megtalálható étlapok szerint nem teljes lefedettséggel érintettek a győri és környékbeli közétkeztetésben, de a megyében több helyen is ők a szolgáltatók.

Megkérdeztük a győri városvezetést, hogy Győrön belül hány cég van jelen a közétkeztetésben, mert ahogy az az észrevételekben felsorolt intézmények neveiből is kitűnik, korántsem biztos, hogy csak ezt az egy céget érinti a szülők kritikája, de ez a kérdés egyelőre nyitott maradt.

„Nálunk nem innen van az étkeztetés, de hozott haza a gyerek úgy gyümölcsöt, hogy nem tudta megállapítani, citrom, narancs vagy mandarin, máskor, hogy alma vagy körte, mert olyan volt a kinézete. Bevallom, az alma-körte variá­ció nekem is gondot okozott, így abban maradtunk, hogy »körma«” – fogalmazott egy másik szülő már a polgármester posztja alatt, amiben dr. Dézsi Csaba András arról számolt be, hogy megkereste az Eatrend Kft.-t, akiktől ugyanazt a választ kapta, mint lapunk.

Próbaebéd

Dr. Dézsi Csaba András a jelzett bejegyzésben ígéretet tett arra, hogy meg fogja kóstolni az ebédet különböző intézményekben.

„A próbaétkezés szúrópróbaszerű lesz, ami az elkövetkezendő hetekben fog megtörténni. Polgármester úr ezt követően be fog számolni az eredményről” – válaszolta lapunk megkeresésére Prédl Adél városházi sajtószóvivő.

Ezek is érdekelhetik