Újabb roham az üzletekben

2020.12.28. 15:56

Elmúlt a karácsony, az üzletekben mégis nagy volt a forgalom

Hécz Attila

20201227 Győr Termékek, ajándékok visszacserélése karácsony után, Győr, Árkád, Fotó: Csapó Balázs CSB Kisalföld

Forrás: Kisalföld

Fotó: Csapó Balázs

Újra megnyitottak tegnap az üzletek, és rengetegen éltek is a lehetőséggel, hogy további ajándékokat vásároljanak vagy kicseréljék a nem működő, illetve nem tetsző darabokat. Kíváncsiak voltunk, mennyien vették újra nyakukba a várost.

A kisfiam a rokonoktól kapott egy huszonhatos cipőt, de kicsi lett, így most kicseréljük nagyobbra – mondta Anna, aki férjével és kisfiával érkezett a cipőboltba. – Úgy néz ki, találtunk is megfelelő méretűt.

Két óra alatt 20 termék

Az egyik legnépszerűbb elektrotechnikai szaküzlet bejáratánál többen várakoztak. Anna a párját lepte meg karácsonyra egy számítógépes egérrel. – Az egér érintkezési hibás vagy zárlatos – mondta Dániel, Anna barátja. – Természetesen használat közben derült ki, így a csomagolás nem volt ép. Ennek ellenére kicserélték.

Az üzlet vevőszolgálatán érdeklődve megtudtuk, három munkanapon belül minden terméket visszavesznek, visszafizetik a vételárat, illetve levásárolható az üzletben. A visszavétel bontatlan árura vonatkozik. Három napon túli reklamációnál csak a hibás terméket veszik vissza cserével. Ebben az esetben pénzt nem adnak vissza. A vevőszolgálat tájékoztatása szerint a nyitást követő első két órában 20–25 cikket vittek vissza a vásárlók.

Meglepetés-karkötő

Karácsonyra idén is sokan választottak ajándékul ékszert. Az egyik üzlet előtt hosszú sor állt. Sándor és Ramóna három gyermek szülei és Ácsról érkeztek.

– Ez az első alkalom, hogy páromnak karkötőt ajándékoztam. Mivel meglepetésnek szántam, nem találtam el a méretet, így most együtt jöttünk el, hogy kicseréljük. Bízom benne, hogy ugyanilyet találunk – mesélte Sándor.

Elmúlt a karácsony, az üzletekben mégis nagy volt a forgalom, sokan most vásároltak.
Fotó: Csapó Balázs / Kisalföld

Online vásárlásnál az átvételtől számított 14 napon belül a termék indoklás nélkül visszaküldhető. Hogyan élhetünk fogyasztói jogainkkal?

Az első és legfontosabb szabály: reklamálni csakis jótállási jeggyel, érvényes blokkal, számlával lehet. Az üzletek nem kötelesek a kifogástalan állapotú, tökéletesen működő terméket visszavenni, de az ünnepi időszakban sok helyen kínálnak cserét és levásárlási lehetőséget.

Tartós használati cikkekre általában két év garancia van. Ha készülékünk a vásárlás utáni első hat hónapban hibásodik meg, a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy hibátlan árut adott el. A három munkanapon belül meghibásodott terméket a kereskedő köteles azonnal kicserélni.

A szavatossági, jótállási előírások értelmében az üzlet köteles a hibás a terméket megjavíttatni, ha nem javítható, azt egy ugyanolyanra cserélni. Ha ez nem megoldható, a vételárat vissza kell fizetnie.

Online vásárlásnál az átvételtől számított 14 napon belül a termék akkor is indoklás nélkül visszaküldhető, ha az hibátlan vagy nem tetszik. (Több webshop hosszabb, akár 30 napos elállási időt is vállal.) Az elállási jog nem korlátlan, például felbontott csomagolású DVD-re, CD-re, egyedileg készíttetett termékre nem vonatkozik.

Ha vita támadna

Ha probléma merül fel, és azt a kereskedővel nem sikerül rendezni, a vásárlók a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez fordulhatnak. Más uniós tagállamból beszerzett termék esetén az Innovációs és Technológiai Minisztériumon belül működő Európai Fogyasztói Központtól lehet ingyenes segítséget kérni. (Továbbiak a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján.)

Fotó: Csapó Balázs

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában