Kisalföld logö

2019. 05. 26. vasárnap - Fülöp, Evelin Még több cikk.

Lassan autózhatunk a keleti elkerülő második szakaszán Győrnél - képgaléria

Lassan autózhatunk a keleti elkerülő második szakaszán Győrnél - képgaléria
A Győrt keleti irányból elkerülő főút most épülő második üteme a győrszentiváni Vonal út és Gönyű közelében az 1-es főút között fog kapcsolatot biztosítani. A 3,8 km hosszú útszakaszt várhatóan még idén birtokba vehetik az autósok.

Célegyenesben az új főút második üteme

"A főpályán az aszfalt kopóréteg építése mellett a befejező feladatokat, humuszolást, árokburkolást és a padkák kialakítását végzik. Az M19-es úton a marási feladatok után szintén aszfaltkopó réteg építése van soron, míg az 1-es főúton körforgalmat alakítanak ki a szakemberek a második ütemben" – részletezte az év végéig hátralévő feladatokat Simon Róbert Balázs, Győr egyik országgyűlési képviselője.

Új híd a Mosoni-Duna fölött

A megyei fejlesztések miniszteri biztosa hozzátette: "a keleti elkerülő harmadik ütemének közbeszerzési értékelése zajlik, ezt követően kezdődhet a kivitelezés 2017 elején". Utóbbi mondatnak azért van jelentősége, mert nyáron felröppentek olyan hírek, hogy a keleti elkerülő építésének befejezése kitolódhat 2019 és 2022 közé. Az utolsó, Vámosszabadiig vezető 5,6 km-es szakasz leglátványosabb része a Mosoni-Dunán átívelő új híd lesz. A tervek szerint a teljes, 13,4 km hosszú keleti elkerülőt 2018 elején adják át a forgalomnak.

 
Simon Balázs Róbert és Loppert Dániel az M19-es fölötti felüljárón - fotók: Cseh Róbert

Fizetős lesz?

Arra a kérdésünkre, hogy a második ütem december végi átadásával jövő év elejétől fizetőssé válik-e az első két szakasz, egyelőre nem hangzott el konkrét válasz. Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője szerint "a szokásjog az, hogy egy új út akkor kapcsolódik be a fizetős szakaszokba, ha az teljesen elkészül. Ez ügyben a döntést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozza meg".
Napi 9000 jármű

Ha véget ér a keleti elkerülő építése, a közlekedési szakemberek szerint napi 9000 jármű veszi majd igénybe az új utat. A keleti elkerülő út megépítésével jelentősen csökkenni fog a teher- és a személygépkocsi forgalom Győr szívében, elsősorban a Széchenyi hídon. Az első szakaszt tavaly ősszel adták át az M1-es autópálya és a Vonal út között.

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Árokba borult egy utánfutós terepjáró Győrnél - fotó

Árokba borult egy utánfutós terepjáró Győrnél - fotó
Tovább olvasom