Kisalföld logö

2019. 07. 20. szombat - Illés 18°C | 31°C Még több cikk.

Hogyan áll az új győri híd építése? Utánajártunk - fotók

Hogyan áll az új győri híd építése? Utánajártunk - fotók
A több mint 130 milliárdos Modern Városok Program győri elemei között négy fajsúlyos közlekedési projekt szerepel. Ezek között van az Ipar utca hosszabbítása. A főút a Lukács-iskola mellett vezet majd a Mosoni-Duna irányába, a folyó túlpartján pedig csatlakozik az Új Bácsai úthoz (az út neve hivatalosan Bárka út). Ehhez új győri hídra is szükség lesz. Portálunk megkereste a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF) és megkérdeztük: hol tart most a fontos győri közlekedésfejlesztési ügy?
2021-ben indulhat

"A nyomvonal kiválasztását, a környezetvédelmi dokumentumok készítését Győr város önkormányzata végezte. Ez alapján a terv környezetvédelmi engedélyt kapott idén április 2-án" – kezdte Hideg András. A NIF kommunikációs igazgatója hozzátette: "közbeszerzési eljárás keretein belül az engedélyezési és kiviteli tervek készítésére május 2-ig adhattak ajánlatokat a pályázók". Jelenleg ezeket értékelik, a közbeszerzés az idei év harmadik negyedében zárulhat. Ezt követően az engedélyezési procedúrára 9 hónap, a kiviteli tervekre pedig 6 hónap áll rendelkezésre. A legoptimistább forgatókönyvet nézve 2021 első felében kezdődhet a tényleges útmunka és a hídépítés.
 
Akárcsak az 1-es főút bővítése Likócs irányába, az Ipar utca folytatása is kétszer kétsávos lesz.
Akárcsak az 1-es főút bővítése Likócs irányába, az Ipar utca folytatása is kétszer kétsávos lesz.
Az Ipar utca hosszabbítása régi terv: már a hetvenes években szó esett róla. Nem véletlen, hogy sem a Lukács-iskola mellett, sem a folyó túlpartján, a bácsai részen nem építettek sem lakásokat, sem üzemeket. A fejlesztés első üteme Gyárvárost és Bácsát köti össze, hogy tehermentesítse a Belvárost. Azok, akik csúcsidőben járnak a Jedlik, a Kossuth és a Széchenyi hídon, ők sokat, hosszú percekben mérhető időt nyerhetnek majd a beruházásból. Jelenleg mindhárom hídon torlódásba ütköznek az autósok a tanév idején. A legkritikusabb szakasz a Széchenyi-egyetem környéke a Jedlik híd előtt, illetve a szűk, kanyargós utcák Győr-Szigetben. A kocsisor reggel fél nyolckor lépésben halad innen egészen a Petőfi hídig.
 
A hetvenes években készült légi felvételen jól látszik, hogy már az ETO-stadion építése idején számolt a közlekedési szakma az Ipar utca hosszabbításával. Fotó: www.fentrol.hu
A hetvenes években készült légi felvételen jól látszik, hogy már az ETO-stadion építése idején számolt a közlekedési szakma az Ipar utca hosszabbításával. Fotó: www.fentrol.hu
Nyomós érvek

Mielőtt a Jedlik híd építése elrajtolt 2009-ben, a győri közlekedési szakemberek között komoly szakmai vita zajlott arról, hogy Révfalu és Győr-Sziget összekötése vagy az Ipar utca hosszabbítása előbbre való. Abban egyetértettek a szakemberek: a két fejlesztés mellett ugyanannyi érv szól. A győri városháza a két híd azonos idejű építését nem tudta vállalni; a Jedlik híd teljesen önkormányzati büdzséből épült.

"Ma már nehezen képzeljük el az életünket a Jedlik híd nélkül, mindennapi rutinná vált, hogy áthajtunk a műtárgyon. Ha megépül az új híd Gyárváros és Bácsa között, egy-két év után ugyanezt fogjuk érezni" – mondta az új híd szükségességéről Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke. A NIF adatai szerint a szóban forgó út az 1-es főút és az Új Bácsai út között 1,27 kilométer hosszú lesz. Az utat végig kétszer kétsávosra tervezik, vagyis Győr új hídján is négy sávot vehetünk majd igénybe.

A híd 110 méter hosszú lesz. Ez a szakasz a bácsai körforgalomba fog csatlakozni. A közlekedési szakma tudatosan tervezte nagy méretűre a körforgalmat. Pontosan azért, hogyha kész lesz az új híd, legyen elegendő kapacitás az "autóáradatra". Az 1-es főút és az Ipar utca találkozásánál jelzőlámpás turbókörforgalom "engedi" majd az autókat az új híd felé. A hídon biztosítják a kerékpáros- és gyalogosforgalmat is. Az Ipar utcai hosszabbítás várhatóan 7 milliárd forint körüli összegbe fog kerülni.
 
Hasonló híd fog épülni Gyárváros és Bácsa között, mint a tavaly márciusban átadott keleti elkerülőn. A két fő különbség: Győr legújabb műtárgya rövidebb lesz, igaz, jóval szélesebb. Itt kétszer két sávon haladhatunk majd. Fotók: Bertleff András
Hasonló híd fog épülni Gyárváros és Bácsa között, mint a tavaly márciusban átadott keleti elkerülőn. A két fő különbség: Győr legújabb műtárgya rövidebb lesz, igaz, jóval szélesebb. Itt kétszer két sávon haladhatunk majd. Fotók: Bertleff András
Hiányzó "láncszem"

Amiről eddig szó esett, az a belső körgyűrűként fémjelzett terv első üteme. A második ütemben az 1-es és a 14-es főutat kötnék össze. Ezzel Győr észak–dél közlekedési főtengelyének hiányzó "láncszeme" megvalósulna. A tervek szerint az Új Bácsai út és a 14-es főút közötti rész kétszer egysávos és 1,65 kilométer hosszú lesz. Jelenleg több mint 10 ezer autó érkezik a szigetközi úton Győrújfalu irányából a városba. A második ütem nekik nyújtana óriási segítséget.
 
Az új híd a bácsai körforgalom ágába vezeti majd a forgalmat Gyárváros felől.
Az új híd a bácsai körforgalom ágába vezeti majd a forgalmat Gyárváros felől.
Újraaszfaltozhatják az Ipar utcát

A sugárút hosszabbítása előtt a tervek szerint felújítás indul az Ipar utca meglévő szakaszán – erősítette meg kérdésünkre Máthé-Tóth Péter. A korszerűsítés indokolt, hisz nem lenne célszerű úgy az új utat összekötni a régivel, hogy utóbbit előtte nem tették rendbe.

Hasonlóan a Szigethy Attila úthoz, este 10 és reggel 5 óra között kamionstop van életben az 1-es főút és a Puskás Tivadar utca között az Ipar utcában. Ha megtörténik az Ipar utca hosszabbítása, a tervek szerint az új szakaszon is bevezetik az éjszakai kamionstopot.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kilencven évet ünnepelt a Kölcsey

Programok sorával ünnepelte a Győri Kölcsey Ferenc Általános Iskola megalapításának 90. évfordulóját… Tovább olvasom