2016.04.22. 10:04
Új Credo távolsági buszt mutattak be - a sorozatgyártás Mosonmagyaróváron lesz - fotók
Az új busz sorozatgyártása a második félévben indulhat a Lajta-parti városban, ahol hamarosan felavatják Magyarország legnagyobb autóbuszgyárát.
A legnagyobb magyar autóbuszgyártó, a Kravtex-Kühne Csoport új típusú távolsági autóbuszt mutatott be a zsámbéki Busexpón a napokban.
"Minden egyes busz gyártásával 4 magyar munkahely jön létre"
"A hagyományos buszoknál 2-2,5 méterrel rövidebb Credo Optinell 10 jelenleg az egyetlen hazai gyártmányú távolsági busz. A Mosonmagyaróváron és Győrben fejlesztett jármű vételár arányos magyar értékhányada megközelíti a 85 százalékot. Ez azt jelenti, hogy minden egyes busz gyártásával 4 magyar munkahely jön létre.
Az új busz üzemeltetési költségei jóval alacsonyabbak a hagyományos méretű buszoknál" - közölte Tormássy Attila, a Kravtex-Kühne Csoport marketingkommunikációs munkatársa.
Az új busz sokkal nagyobb biztonságot nyújt az utasok számára a felborulással járó balesetek esetén
A megyei gyártó szerint a Credo Optinell 10 a regionális közlekedési központoknál és külföldön is sikeres lehet a kisebb méretkategóriába tartozó autóbuszok európai piacának bővülése miatt. (A kisebb buszok azért válhatnak népszerűkké, mert több európai országban csökken az utaslétszám.)
A jármű a magyar gyártmányú buszok közül elsőként teljesíti a felépítmény szilárdságát szabályozó legszigorúbb előírást. Ezért sokkal nagyobb biztonságot nyújt az utasok számára a felborulással járó balesetek esetén. A balesetek megelőzését szolgálja az elektronikus vezérlésű fékrendszer is.
Magyarország legnagyobb autóbuszgyára jön létre Mosonmagyaróváron
Az új modell bemutatása mellett a Kravtex-Kühne Csoport júniusban avatja fel kibővített, 16 200 négyzetméteres autóbuszgyártó üzemcsarnokát Mosonmagyaróváron.
A Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt. területén megvalósult beruházásban Magyarország legnagyobb autóbuszgyára jön létre, amely 500 darabos éves kapacitásával a kelet-közép-európai régióban is kiemelkedőnek számít.