Győr és környéke

2016.05.04. 02:02

Ufónak nézték őket: motorral indulnak Mongóliába Győrújbarátról - videó

Payer Gábor és Koteczki Ervin nem mindennapi kaland kezdetéig számolja vissza a perceket: két keréken indulnak Mongóliába. A túra szombaton, a győrújbaráti motorostalálkozóról startol.

Szükösdi Judit

Egy állásinterjúra a legjobb felkészülés, ha az ember előtte elmegy hegyet mászni - véli Payer Gábor és a Koteczki Ervin. De mit csináljon akkor, ha elhatározza: motorral indul Mongóliába? Mert a fiúkra most ez az embert próbáló kaland vár.

"Bő két évvel ezelőtt kezdtük a felkészülést. Az erre az útra alkalmas Enduro motorokat másfél éve vettük meg˝ - mondja Ervin. „Egyikünknek sem jelent problémát, hogy mindent magunk szereljünk a járműveken. A szükséges felszereléseket is mi szereztük be. Kezdetben próbáltunk motoros boltokat megkeresni szponzorként, de ufónak néztek minket, leginkább csak legyintettek ránk, mondván: tegnap láttunk egy motoros filmet, holnapra már biztosan elfelejtjük. Nekik is szeretnénk megmutatni, mennyire nem így van."

Payer Gábor és Koteczki Ervin terveik szerint egy hónapot töltenek majd Mongóliában. Fotó: Cseh Róbert Fotók: Cseh Róbert

A start a győrújbaráti motorostalálkozón, szombaton lesz. A négy hónaposra tervezett úton tizenöt országot érintenek, így például Oroszországot, Kazahsztánt, Üzbegisztánt, Tádzsikisztánt és Kirgizisztánt is.

"Az út ötlete igazából Ervintől jött. Születésnapomra kaptam meg tőle Rakonczay Gábor könyvét, aki átkenuzta az Atlanti-óceánt. Ahogy olvastam, átéreztem, milyen lehet egy ilyen kihívást teljesíteni és mondtam Ervinnek: mi is csináljunk valamit!" - meséli lapunknak Gábor. "Először arra gondoltunk, északnak megyünk. Aztán meg arra, hogy délnek vagy nyugatnak, de például Portugáliáig elmotorozni aszfalton, nem nagy kaland. Mi a kihívást kerestük, ezért indulunk kelet felé."

Gábor és Ervin középiskolai osztálytársak voltak Győrben, de csak évek múlva, Tirolban lettek jó barátok. Azóta számos via ferrata túra van mögöttük, erre az útra pedig rengeteg futással készültek, így állóképességükkel nincs gond.

A fiúkon egyelőre nyomát sem láttuk izgulásnak, azt mondják: arra még nem volt idejük. Egy ilyen túrához ugyanis rengeteg adminisztrációra, vízumok beszerzésére is szükség van, a motorok felkészítése pedig az utolsó pillanatban is tart.

De mit szól mindehhez a kalandvágyók családja? "Először mindenki a fejéhez kapott, azt mondták, őrültek vagyunk. Természetesen ettől függetlenül támogatnak minket a céljainkban. Ahogy azok a barátok, műszaki emberek is, akikre mindenben számíthattunk, köszönjük nekik!"

A HUNomád néven futó kaland alatt Gábor és Ervin a tervek szerint többnyire sátorban alszik majd, de legalább hetente egyszer betérnek egy motelbe - esetleg számítanak a keleti népek vendégszeretetére. Azt mondják, bár előfordulhat közöttük konfliktus az úton, mindent meg tudnak beszélni.

Gábor eddig mérnökként dolgozott Svájcban, míg Ervin villanyszerelőként Tirolban - az előttük álló kihívás miatt mindketten felmondtak. Joggal bíznak abban, hogy az útról megfizethetetlen tapasztalatokkal térnek vissza.

A http://www.hunomad.hu/ honlapon folyamatosan követhetik, hogy éppen hol tartanak az úton. Ugyanitt arról is tájékozódhat, ha szeretné, hogyan támogathatja a csapatot.