Győr és környéke

2017.02.28. 07:33

Negyedórás késések - a reggeli csúcsban teszteltük az egyik győri buszt

A győri tömegközlekedésben nem csak az öregedő buszpark, az állandó késések is súlyos problémákat okoznak. Péntek reggel a 11-es busz 12 perc késéssel érkezett a végállomásra. Az út során három dugó jelentett komoly akadályt.

Szeghalmi Balázs

Tavaly ősszel írtuk, hogy a 6-os busz 15-20 percet késett Győrben. A 6-os esetében az ÉNYKK úgy orvosolta a csúszásokat, hogy előbb útnak indítják a járatot Sárásról. Így a Révai utcában inkább pár percet vár a sofőr, de időben indul Kismegyer felé. A korrekció után megszűntek a negyedórás késések, de azt az ÉNYKK is elismeri, hogy több járat esetében rendszeresek akár a negyedórás csúszások.


Ezek közé tartozik az 1-es, a 11-es, a 14-es, a 22. Az 1-es és a 22-es többnyire a 83-as főút győri szakaszán akad el. Előbbi Gyirmótra, utóbbi Ménfőcsanakra szállítja az utasokat. A 14-es lakótelepeket összekötő járat, amely forgalmas útvonalon közlekedik. Az Audi dolgozóit szállító járatok (12, 20, 20Y, 24) műszakváltás után szintén sűrűn torlódnak. A 25-ös és a 38-as az Ipari Park üzemeit járja végig, utóbbi járatok általában a Tatai úton futnak lépésben haladó kocsisorba.


 

Fotók: Bertleff András.

Indul vissza 11-es Bácsa felé: a két városrész közötti utat 41 perc alatt kell(ene) csúcsidőben megtennie a járatoknak. Fotók: Bertleff András


Egyre nőtt a lemaradásunk


Lássuk, mit tapasztaltunk péntek reggel a 11-es buszon. Pontban 7 órakor szálltunk fel az Ergényi lakótelepen a Telek utcánál. Győr egyik leghosszabb vonalán a sofőr jól tartotta a menetidejét Bácsán. Ahogy azonban közeledtünk a Belváros felé, úgy nőtt a lemaradásunk. A Széchenyi-egyetemhez már 5 perces késéssel érkeztünk, majd komoly torlódásban volt részünk a Jedlik híd-Radnóti utca-Erkel utca szakaszon. Gombamód szaporodnak itt az új társasházak, miközben az úthálózat érezhetően szűk.


A legjelentősebb dugó a Jókai utcában ért bennünket: hosszú percek után fordultunk a Szent István útra. A Honvéd ligetnél 9 perc késéssel vettük fel az új utasokat. A Tihanyin még egy nagy torlódásba csöppentünk. Ennek újabb plusz 3 perc volt az ára. Végül 12 perc késéssel szálltunk le a marcalvárosi végállomáson.

10 használt csuklós busz jöhet Győrbe


Az ÉNYKK 10 használt csuklós busz csatasorba állítását tervezi idén Győrben. Ez a jó hír, a rossz, hogy a buszok legjobb esetben év végén érkeznek a városba. Múlt héten számoltunk be arról, hogy télen 48 busz robbant le Győrben, részletek itt.


A dugókról


"Győrben a gépkocsi forgalom jelentős növekedése figyelhető meg. Ez a buszközlekedésben reggel 7 óra 20 perc körül és délután 15 óra 30 perc körül okoz kezelhetetlen késéseket" - közölte Kuti Piroska, az ÉNYKK kommunikációs vezetője.


"A győri úthálózatra nehezedő nyomás ugrásszerűen emelkedett az utóbbi években. 1000 ember jelenleg 500-600 közötti autóval rendelkezik. Az arányszám közelít a nyugat-európai városok átlagához. Hozzáteszem, egy nemzetközi tanulmány szerint a debreceniek életéből 25 órát vesznek el a dugók évente. Győrben ez a mutató kevesebb, mint 9 óra" - mondta Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet mérnöke.


Nyáron jön az új menetrend


Visszatérve a buszokhoz. Utoljára 2014 októberében, a felújított Baross híd átadása után adtak ki menetrendet, vagyis a növekvő forgalmat nem rögzítették közel két és fél éve. Ennek hiányát pótolja az ÉNYKK. "A nyáron életbe lépő új helyi menetrend tervezése során kiemelt szempont, hogy a menetrendtől való eltéréseket minimalizáljuk, a menetidőket a növekvő forgalomhoz igazítsuk" - tudtuk meg Kuti Piroskától.

Várjuk Olvasóink észrevételeit!


A győri buszközlekedésről írják meg véleményüket: [email protected]. A tapasztalatokat összegezzük és továbbítjuk az ÉNYKK és az önkormányzat felé.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!