Győr és környéke

2019.01.31. 13:39

Nagyon rossz állapotban van a medvei híd - négysávos lesz, de lezárni nem lehet

Tanulmányterv elemzi a lehetőségeket, majd a két ország dönthet arról, miként bővülhet újabb két sávval a folyó felett a medvei határkapcsolat. A közúti forgalom a fejlesztés alatt sem szűnhet itt meg. A medvei híd a szlovákiai közútkezelő ,,nagyon rossz" minősítését kapta.

Cséfalvay Attila

A Magyar Közút Zrt. forgalomszámlálási adatai szerint naponta átlagosan 5321 jármű használja a medvei hidat, amelyből mintegy négyezer személyautó és kisteherautó, ezer pedig teherautó. A hetvenéves műtárgyba azonban beleharapott már az idő vasfoga, 2016-ban több hétre le kellett zárni, hogy valamelyest javítsanak 

a szlovákiai közútkezelősök az állapotán. 


Kiderült, hogy a korábbi felújítások során rossz minőségű volt a beton, hiányzott vagy hiányos volt a szigetelés, ami miatt a víz és a jég komoly károkat okozott. 


Az új hidat óránként 90 kilométeres maximális sebességre tervezik.


2017 tavaszán a miniszterelnök bejelentette, a Modern Városok Programban négy sávra bővítik a Győr és Dunaszerdahely közötti aszfaltcsíkot. A kétszer két sáv a határhídra is értendő, ehhez viszont Szlovákiával is meg kell még állapodnunk a nemzetközi egyezmények értelmében. „Egy dologhoz ragaszkodik a magyar fél, hogy a fejlesztés, bővítés ideje alatt itt, a Duna felett a közúti kapcsolat nem szűnhet meg" – mondta Németh Zoltán, a területfejlesztési ügyekkel is foglalkozó megyei önkormányzat elnöke. 

 

A szlovák szakemberek szerint nagyon rossz állapotban van a medvei híd. Az biztosnak tűnik, hogy pár év múlva itt négy sávon kelhetünk át. A kérdés az: miképp?

A szlovák szakemberek szerint nagyon rossz állapotban van a medvei híd. Az biztosnak tűnik, hogy pár év múlva itt négy sávon kelhetünk át. A kérdés az: miképp?


A megoldásra több alternatíva merült fel: az első szerint a régi mellé egy másik kétsávos híd épül. Az ugyanis biztos, hogy a mostani medvei műtárgyat nem lehet négysávosra bővíteni, a statikája, szerkezete erre alkalmatlan. 


Az is felmerülhet, hogy új nyomvonalon épül egy új, kétszer kétsávos „gyorsforgalmi" híd és a régi műtárgyat – valamilyen szinten – felújítják a kerékpárosoknak és a lassú járműveknek. Ezzel kapcsolatban viszont gondot jelenthet, hogy másik nyomvonalon a csallóközi közúti csatlakozást is figyelembe kellene venni, nem beszélve arról, hogy a terület nagy része Natura 2000-es védett tájegység. A harmadik verzió szerint a mostani mellé épülne egy négysávos új híd, a régit pedig elbontanák. Ebben az esetben a kerékpáros-átvezetés az új műtárgyon épülhetne ki. „A szakemberek vizsgálják a lehetőségeket, a készülő tanulmánytervben választ adhatnak majd a kérdésekre" – jelezte az elnök. Ha ezután eldől, Magyarország melyik megoldást támogatja, utána kezdődhetnek egyeztetések Szlovákiával. Úgy tűnik egyébként, hogy az új hidat óránként 90 kilométeres maximális sebességre tervezik.


A Szlovák Közútkezelő Vállalat az állapotuk szerint hét kategóriába sorolja a szlovák hidakat. Az utolsó három a „rossz", a „nagyon rossz" és a „katasztrofális". Északi szomszédunknál a kis patakokon átívelőktől a legnagyobb hidakig összesen 8066-ot tartanak számon, ezek több mint 12 százaléka tartozik e három kategória valamelyikébe. Az értékelés szerint a medvei híd a „nagyon rossz" minősítést kapta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!