Győr és környéke

2017.04.06. 16:02

Mutatjuk, hogy épül Győr új hídja a Mosoni-Duna felett! - fotók

Bár az időjárás csütörtökön kellemetlenül szeles volt, a keleti elkerülő utolsó, harmadik ütemének építése gőzerővel folyt. A befejező, 5,2 km-es szakaszon egy 395 m hosszú híd készül a Mosoni-Duna felett. A műtárgy építése egyre szembetűnőbb szakaszba ér.

Szeghalmi Balázs

A 395 m hosszú híd Győrszentiván Kertvárostól és az 1-es főúttól pár száz méterre szolgálja majd a közlekedőket. Csütörtökön az erős szélben emberfeletti küzdelmet folytattak az óriási cölöpökkel az építők. Emellett a híd szerelőterének gerendarácsát illesztették össze. Ha ez elkészül, akkor egy 180 m hosszú betonelemet tolnak majd innen a cölöpökre. Ez a mozzanat lesz a hídépítés leglátványosabb része, várhatóan nyáron. Az új úthoz tartozó kisebb műtárgy, a bácsai csatorna felett húzódó 45 m hosszú hídnál jelenleg a pályalemez építésének munkálatai zajlanak.


"Az elmúlt két évtized legjelentősebb állami közútberuházása a Győrt keletről elkerülő út építése a kisalföldi megyeszékhelyen. Az elkerülő 2018-as átadását követően a belvárost jelenleg még terhelő járműforgalom nagy része a városon kívül fog haladni. A torlódásokat az új út érdemben csökkenti" - mondta Simon Róbert Balázs.

Látványtervet ide kattintva tekinthetnek meg az új győri hídról!


130 ezer köbméter töltésanyag


A megyei fejlesztések miniszteri biztosa hozzátette: az útépítésre töltésanyagot szállító teherautókat egytől egyig ponyva takarja. Ennek azért van jelentősége, mert ameddig az M85-ös építése folyt pár éve Győr és Csorna között, rengeteg autós kereste meg szerkesztőségünket azzal, hogy a teherautókról pattogó kavicsok megrepesztették a szélvédőjüket.


Az utóbbi hetekben több cikkben írtunk arról, hogy Győr és Vámosszabadi közötti erős kamionforgalom megduplázódott azzal, hogy a sóderszállítók a város felől, a 14-es úton hordják az anyagot az útépítésre. Az biztos, hogy ez az elkövetkező hónapokban is így marad. A teherautók eddig 130 ezer köbméter töltésanyagot hordtak a munkaterületre. A szükséges mennyiség 80 százaléka még hátravan.


 

Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő az új híd építésénél.



Zajmérések


Hasonlóan fontos kérdéssé vált, hogy a kész keleti elkerülőn zajló forgalom milyen zajhatással lesz a lakóövezetekre. A környezetvédelmi hatóság előírta, hogy a keleti elkerülő harmadik szakaszának közelében hat ponton zajméréseket végezzenek több alkalommal.


"Az első mérés eredményei szerint egy helyszínen, Vámosszabadi közelében pár decibellel meghaladja a zaj a határértéket. Utóbbi a 14-es főút közlekedési zaja miatt alakult ki. Figyelünk erre a kérdésre, nem szeretnénk, hogy a közelben lakókat érzékenyen érintse a keleti elkerülőn haladó kamionok moraja" - közölte Simon Róbert Balázs. A forgalomba helyezés után hat hónappal és ezt követően egy évvel kötelező megismételni a méréseket. Ezek lesznek a perdöntőek.

Olyan lesz, mint a dunaújvárosi Duna híd


Az új híd medrének bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidak létesülnek. A mederhíd `kosárfüles´ ívhíd lesz. Az új híd "kicsiben" hasonlítani fog a tíz éve épített, jóval hosszabb dunaújvárosi Duna hídhoz.


Magyar forrásból


A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával. A harmadik Vámosszabadiig vezető 5,2 km hosszú szakasz kivitelezését az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi, a kivitelezés nettó összege 14,85 milliárd forint. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!