Győr és környéke

2016.11.14. 01:32

Megmutatjuk az új győri híd látványtervét, makettjét! - fotók

A Győrt keleti irányból elkerülő főút építésének leglátványosabb része a Mosoni-Duna felett átívelő, új győri híd lesz. A műtárgyat Győrszentiván kertváros, Győr-Bácsa és Kisbajcs közelében építik meg a keleti elkerülő harmadik ütemében, várhatóan 2018-ra.

Szeghalmi Balázs

A keleti elkerülő második ütemének építése célegyenesbe ért - adtuk hírül október végén. A második szakasz a győrszentiváni Vonal út és Gönyű közelében az 1-es főút között fog kapcsolatot biztosítani. A 3,8 km hosszú útszakaszt jó eséllyel még idén birtokba vehetik az autósok - az első szakaszt tavaly szeptemberben adták át a forgalomnak -, miközben az új főút utolsó, 5,2 km-es szakaszának kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárás értékelése folyamatban van.

A keleti elkerülő befejezésére jó esély van, hisz az új főutat a kormány "megígérte" a városnak és az Audinak. Általános vélekedés szerint a győri négykarikás gyárnak az első két szakasz volt igazán fontos. Ezt a képet árnyalja, hogy harmadik etap Szlovákia irányába biztosítana korszerű közlekedést és a VW-konszernnek jelentős üzeme működik Pozsonyban.

 

Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő az új híd makettjével Győrben, a Magyar Közút Batthyány téri központjában. Fotó: Mészáros Mátyás

Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő az új híd makettjével Győrben, a Magyar Közút Batthyány téri központjában. Fotó: Mészáros Mátyás

Kerékpárút a bringásoknak

A harmadik, Vámosszabadiig vezető 5,2 km-es szakasz kivitelezéséhez szükség lesz egy Mosoni-Dunán átívelő új híd létesítésére. "A tervezett híd teljes hossza 395 méter. A meder bal és jobb oldalán egyaránt ártéri hidakat kell építeni. A mederhíd `kosárfüles´ ívhíd lesz" - mondta Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója.

Az ártéri híd Bácsa irányába lesz hosszabb: itt 176 méteres szakasszal számolnak a szakemberek. Az új hídon kerékpárút áll majd a bringások rendelkezésére. Így a lehetősége megmarad annak a későbbiekben, hogy az 1-es főutat összekapcsolják Bácsával és az Ipari Parkkal. Díszvilágítást szintén kapna a híd. Úgy tudjuk, hogy már most felmerült, hogy a győri Jedlik Ányos hídhoz hasonló színes fényekbe öltözzön majd a műtárgy este.
 

Az új híd díszvilágítást kapott a látványterven.

Az új híd díszvilágítást kapott a látványterven.

10 éven belül a második híd épülhet a Mosoni-Duna győri szakaszán

"A tervek szerint a teljes, 13,4 km hosszú keleti elkerülőt 2018-ban adjuk át a forgalomnak. Sikeres közbeszerzés esetén, 2017 elején indulhat a harmadik ütem kivitelezése. 1994-ben fejeződött be a Győrt déli irányból elkerülő M1-es autópálya építése 23,7 km hosszan. Így az elmúlt két évtizedben a keleti elkerülő a legjelentősebb állami útépítés a kisalföldi megyeszékhelyen, egyúttal parlamenti választókörzetemben" - értékelt [namelink name="Simon Róbert Balázs"], Győr egyik országgyűlési képviselője.

A megyei fejlesztések miniszteri biztosa hozzátette: "ritka még a Győrhöz hasonló nagyságú, erős gazdaságú városok életében is, hogy tíz éven belül két új, jelentős híd épüljön a településen".

Az új győri híd "kicsiben" hasonlítani fog a tíz éve épített dunaújvárosi Duna hídhoz. Az említett műtárgyat a Pont-TERV Zrt. tervezte alvállalkozóként. Ugyanennek a mérnöki irodának a munkatársai közreműködtek a Mosoni-Duna felett átívelő új győri híd tervezésében.

 

Térképen a keleti elkerülő nyomvonala. Kattintson a nagyobb képért!

Térképen a keleti elkerülő nyomvonala. Kattintson a nagyobb képért! 

Győri hidak a Mosoni-Duna felett

Győrben jelenleg három híd ível át a Mosoni-Duna felett. A Kossuth híd elődje 1929-ben épült, amit a II. világháborúban lebombáztak és 1950-ben építettek újjá, az Árkád közeli Széchenyi híd pedig 1979-ben. A "legfiatalabb testvér" a Jedlik Ányos híd, melyet 2010-ben vettek birtokba az autósok.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!