Győr és környéke

2014.08.05. 15:51

M85-86 - Győrtől Csornáig kétszer két sávon autózhatunk júniusra

A korábban közöltnél egy-két hónappal korábban készül el a Győrt Szombathellyel összekötő M85–86-os főút három Győr-Moson-Sopron megyei szakasza. Az utolsóra viszont még bő két évet kell várni.

Hancz Gábor



A térség legdrágább közlekedési beruházása éppen ez a fejlesztés. A Győr–Enese, valamint az Enese–Csorna szakasz építését a Colas-csoport összesen 27,1 milliárd forintért nyerte el közbeszerzésen, a csornai elkerülő első ütemére pedig a Magyar Aszfalt Kft. és a Közgép Zrt. tette a legkedvezőbb, 30 milliárd forintos ajánlatot. Tavaly ősszel az is eldőlt, hogy a Csorna–Hegyfalu szakaszra a Közgép Zrt. és a Strabag Zrt. vonulhat fel, s munkájáért 65,9 milliárd forintot kap.

A kivitelezőknek a hídépítések is nagyon sok munkát adnak ezekben a hónapokban. Fotó: H. Baranyai Edina

A kivitelezőknek a hídépítések is nagyon sok munkát adnak ezekben a hónapokban. Fotó: H. Baranyai Edina
A beruházó, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint a legelőrébb a két Eneséhez közeli résszel tartanak, ahol már betonoznak, sőt, Győr és Enese között az aszfaltalap és a kötőréteg beépítése is zajlik.

Galéria!


Győr és Enese, valamint Enese és Csorna között a kivitelező folyamatosan végzi a töltés- és hídépítési munkákat is. A leginkább várt szakasz azonban nem ez a kettő, hanem a csornai elkerülő első üteme, amely elkészülte után tehermentesíteni fogja a várost az észak–déli irányú hatalmas átmenő kamion- és teherautó-forgalomtól. Ennek nagy részén most töltésépítés és -alapozás folyik, a településtől délre kialakítandó csomópontban pedig csapadékvíz-elvezető csatornák készülnek. Emellett számos híd építése ad munkát a szakembereknek.

A Rábapatona közelében készült felvételen jól látszik a leendő gyorsforgalmi út – itt a 85-ös főutat keresztező – nyomvonala. Fotó: M. M.

A Rábapatona közelében készült felvételen jól látszik a leendő gyorsforgalmi út – itt a 85-ös főutat keresztező – nyomvonala. Fotó: M. M.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szerint a munkálatok mindegyik szakaszon az ütemterv szerint haladnak. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy míg korábban arról volt szó: az említett három szakasz 2015. nyár végére készül el, most jövő májusra és júniusra tervezik a forgalomba helyezéseket. Szűk egy év múlva tehát már az M85–86-os úton is haladhatnak az autók Győrtől egészen Csorna déli részéig.

A gyorsforgalmi útból Győr-Moson-Sopron megyében jelenleg csak az enesei elkerülő kész, Vas megyében azonban a szelestei és a váti elkerülőt már négy-öt éve, a Szombathely–Vát szakaszt pedig két hete használhatják a közlekedők. A Szeleste–Hegyfalu közti aszfaltcsíkot jövő szeptemberben adják át, s akkor így már csak két rész marad hátra: Hegyfalu és Csorna között 2016 októberére végeznek a kivitelezők, míg a csornai elkerülő második ütemét 2017-ben fejezik be. Utóbbi azt teszi lehetővé, hogy Soprontól Győr felé vagy Győrtől Sopronba tartva se kelljen átmenni a rábaközi városon.

Merre halad?

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos lesz, 110 kilométer/óra megengedett sebességgel, minden települést elkerül és nem keresztezi szintben sem út, sem vasútvonal. A nyomvonal Győrnél, az M1-es autópálya lehajtójánál válik majd el a 85-ös főúttól, és végig a 85-ös és a 86-os főút közelében halad.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!