2019.07.02. 12:17
Kisalföld a vásárlókért - Most a csomagátvételről kérdezhetnek olvasóink
<br>A Kisalföld a vásárlókért rovat keretében rendszeresen fogyasztóvédelmi témákban gyűjtjük össze olvasóink kérdéseit és válaszokat kérünk azokra szakértőinktől. Ezúttal két hétig a csomagkiszállítással kapcsolatos leveleiket várjuk.
A webáruházas megrendelést követő izgalmas várakozás csúcspontja, amikor átvesszük a futártól a csomagot. Nem elhanyagolható, ilyenkor mit teszünk és mit nem, ennek hosszú távra kiható, zsebbe vágó következménye lehet. Jó tudni például, hogy az esetek többségében a kiszállító harmadik félnek számít, azaz a vásárlással kapcsolatos ügyek nem tartozna rá, csak a csomagnak a megadott címre eljuttatásáért felel. Tehát, ha menet közben megsérül a csomag, azért a szállító a felelős, egyebekben nincs köze az ügylethez. A téves szállításból adódó problémánkat, ha nem azt kaptuk, amit megrendeltünk, és a jótállás körébe tartozó hibák miatti igényünket nála nem intézhetjük el. Viszont a csomag épségéért felel a futár. Ezt is íratja alá velünk: „sértetlenül átvettem".
A webáruházból rendelt csomagot és annak kibontását érdemes fényképekkel, videóval dokumentálni. Fotóillusztráció: Dreamstime