2019.05.09. 09:00
Készülnek a győrszentiváni híd elemei
Nyíregyházán készülnek az acélszerkezet elemei, az ívtartó pedig már megérkezett Hollandiából - május végén állítják össze az M19-es autóút felett átívelő új hidat.
Május utolsó hetében emelik be a helyére a szerkezetet, amelynek legtöbb eleme abban a nyíregyházi acélgyártó üzemben készül, ahol már festik a Hollandiából érkezett ívtartót. A végső összeszerelés várhatóan kétnapos útzár mellett történik majd.
Az M19-es a Kálmán Imre úttal együtt egész Győrszentivánt kettévágja. (Amikor évtizedekkel ezelőtt megépült, még úgy képzelték, hogy az M1-es autópálya északról kerüli majd el a megyeszékhelyet.) Az összeköttetésül szolgáló – állami kezelésű – Felüljáró úti hídra hatalmas forgalom hárult, mára nagyon leromlott az állapota, ráadásul meredekek a kerékpárosok számára. A helyiek szívesebben használták a mintegy 250 méterre keletre lévő Kálmán Imre utat, amelynek vonalában máig látható a csapás. Gyalogosan és kerékpárral is itt vágtak át az autóúton. Folyamatos volt a balesetveszély, az egyik átkelés halálos áldozatot is követelt. A közút előbb szalagkorlátot, aztán dróthálót emelt, hiába. Rendre leszerelték. Most egy masszív vadháló fut az út mellett, a probléma és az igény azonban változatlan. Időközben nyilvánvalóvá vált, hogy ha a környék tovább fejlődik, amit a rendezési terv is előrevetít, egyre nagyobb szükség lesz megoldásra. Aztán miután a lakossági igény elhangzott egy közmeghallgatáson, a polgármester ígéretet tett egy gyalogos-kerékpáros híd megépítésére. A tavalyi költségvetésbe pedig bele is került a beruházás.
Az új gyalogos-kerékpáros híd megépítése az útkezelők idei leglátványosabb projektje, 300 millió forintba kerül az építmény, amelynek hossza 47 méter, szélessége pedig 3 méter lesz.
Az új híd különlegessége, hogy ilyen típusú ívtartós acélhíd még nincsen hazánkban. Hozzá hasonlók vannak, ezek az úgynevezett kosárfülű hidak, amilyen Győrben is látható a 813-as számú főút Mosoni-Dunát átszelő szakaszán. Ami a különbség, hogy míg a kosárfülű ívtartók két, egymáshoz tetőponton illesztett ívekből állnak, addig az új hídnak csak egy, átlósan feszített ívtartója lesz.