Győr és környéke

2016.04.15. 12:16

Jól látják: aszfalttal foltozzák ki a térkövek helyét Győrben

Aki vonattal érkezik Győrbe, látja. Aki busszal vagy autóval, az is. És mindenki más elszörnyülködik rajta, akinek a megyeháza előtti téren át vezet az útja. A világos kövek közé sötét, a környezetbe nem illő aszfaltfoltokat simítottak a burkolatjavítást végző munkások.

D. Pusztai Andrea

– Nekünk is van szépérzékünk, nem azért csináltuk így, mert nekünk ez tetszik – mondta rögtön Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet szóvivője, amikor tájékoztatta lapunkat a beavatkozásról.

Tavaly decemberben írtunk a megyeháza előtti tér balesetveszélyes köveiről. Egy idős asszonyt a mentő vitt el, mert a téli vásárban elbukott az egyikben.

 A megyeháza előtti téren a javítás néhány napja kezdődött.  Fotó: Mészáros Mátyás

A megyeháza előtti téren a javítás néhány napja kezdődött. Fotó: Mészáros Mátyás

Az útkezelők akkor megígérték: ha a 2016-os költségvetés engedi, a Győr-Szollal együtt elkészíttetik a szükséges felújítás terveit. Mivel azonban a tér alatti mélygarázs födémszerkezete és a térkő közötti vízelvezetéssel van a baj – alulról áznak a betonelemek, ezért rothadnak, repednek –, a födém felújításával is kalkulálni kell.

A Kisalföld tegnap rákérdezett és kiderült: az egyeztetések elkezdődtek, a szakemberek azonban úgy látták, a balesetveszélyes állapotokat mielőbb meg kell szüntetni. (Azt egyelőre megbecsülni sem tudták, hogy mennyibe kerülne a majdani teljes beruházás.)

Aszfaltréteggel tüntetik el a mélyedéseket Győr egyik legfrekventáltabb terén.

Aszfaltréteggel tüntetik el a mélyedéseket Győr egyik legfrekventáltabb terén.

A 2011-es javítás során még esztétikus, környezetbe illő kövekkel pótolták a tönkrement darabokat, most azonban aszfaltréteget simítottak a munkások minden lyukba.

– A módszert Európa több, természetes kővel borított belvárosában használják javításra, hogy csak Grazot vagy Londont említsem – fűzte hozzá a szóvivő. – Mivel tervben a felújítás, a cél pedig az volt, hogy a tönkrement burkolat ne okozzon balesetet, elsőként nem az esztétikai szempontokat vettük figyelembe, hanem a tartósságot, a gyorsaságot, a hatékonyságot és a költségeket.

Máthé-Tóth Péter elmondta: a javítás néhány százezer forintos kiadást jelent a városnak. 

– Ha helyszínen elkészíthető betonnal pótoltuk volna a hiányt, arra is közel ennyi pénzt kellett volna költeni, viszont feleslegesen – magyarázta a szóvivő. – Néhány hónap alatt ugyanis azt is tönkretette volna a pangó víz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!