Győr és környéke

2019.09.05. 09:32

Halálkanyar a 83-ason: megnéztük, lassítanak-e a sofőrök a veszélyes szakasznál Győrszemere és Ménfőcsanak között

A 83-as főúton, Győrszemere és Győr-Ménfőcsanak között a 63-as kilométerszelvénynél kiegészítették az eddigi forgalomtechnikai intézkedéseket, hogy még hangsúlyosabb legyen a hatvanas korlátozás. A halálkanyar előtt villogó LED-es felirat és külön, veszélyt jelző tábla is óvatosságra inti a sofőröket.

Laczó Balázs

Amíg a 83-as főutat nem alakítják át négysávosra, addig ennél többet már nem lehet tenni a balesetek megelőzéséért – mondta a Kisalföldnek Bozzai Lajos, a Safety Car Autósiskola vezetője, s a megyei közlekedési baleset-megelőzési bizottság tagja. Mint megírtuk: a halálkanyarként is ismert szakaszon sebességmérésre és ellenőrzésre figyelmeztetnek.


Be lehet venni a kanyart kilencvennel vagy nem lehet bevenni kilencvennel? – főként ez adja az élénk vita alapját a „Győrben láttam, hallottam" Facebook-oldalán, ahol valaki bejegyzést tett közzé a lapunk által is megírt figyelmeztető tábláról. A 83-as főúton, Győrszemere és Győr-Ménfőcsanak között, a 63-as kilométerszelvénynél lévő kanyarban kiegészítették és megerősítették az eddigi forgalomtechnikai intézkedéseket, hogy ezáltal még hangsúlyosabb legyen: a „hatvanas" korlátozás szentírás! Számtalan baleset történt itt, tavaly szenteste egy frontális ütközés során hárman haltak meg.

Már négy különböző módon jelzik a veszélyt - Fotó: Mészáros Mátyás

Most a hatvanas korlátozás és az előzési tilalom mellett egy külön, veszélyt jelző tábla is óvatosságra int, villog a LED-es, 60-as tempóra figyelmeztető „lassíts" felirat, és előtte száz méterrel tábla hirdeti, hogy „közúti ellenőrzés, Traffic Control".


Reméljük, mindig úgy lesz, ahogy tegnap tapasztaltuk: mert a jelzések most együttesen hatékonyak és az autósok, kamionosok lefékeznek a tábla láttán, néhányan „satufékkel". Az is igaz, hogy szemlénk során akadt, aki a feloldó jelzést elhagyva máris kockázatos előzésbe kezdett, veszélyesen közel kerülve a szemben haladóhoz.


A Facebook hozzászólói közt nincs abban teljes egyetértés, hogy kizárólag az autósoké-e a felelősség, vagy az útviszonyok miatt gyakori a sérülés s a tragédia a szakaszon. Valaki azt írta: nem is a kanyar íve a fő probléma, hanem az, hogy jobban csúszik, mint az út többi része, s dob is egyet az autón. Korábban valóban foglalkoztunk azzal, hogy a kanyarban egy keresztirányú, jól érzékelhető huppanó nőtt ki a földből, s ez egyébként ma is ott van.


Bozzai Lajos, a Safety Car Autósiskola Bozzai vezetője kérdésünkre úgy vélekedett: a Magyar Közútkezelő és a megyei rendőrség a lehető legtöbbet hozta ki most ebből az öröklött helyzetből.


– Ez egy veszélyes hajtűkanyar rossz minőségű burkolattal. A pálya döntése nem igazodik a kanyar ívéhez, nem felel meg a mai kor útépítési szabványainak. Esőben pedig nagyon csúszóssá válik – mondja. Bozzai Lajos hozzátette: a megyei rendőr-főkapitányság égisze alatt működő megyei közlekedési baleset-megelőzési bizottság – aminek ő maga is tagja – kiemelten foglalkozik a 83-as főút baleseteivel és a megelőzési lehetőségekkel. Sajnos ezeken a megbeszéléseken kiderül – sokat elmondva a veszélyről –, hogy országos viszonylatban még a megye baleseti statisztikáját is jelentősen lerontja ez az egyetlen főút.


– Igazi megoldást majd csak a beígért négysávosítás fog hozni. Addig marad a prevenció, a hatékonynak bizonyuló sebességmérés, amivel szerintem most kimerültek a lehetőségek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!