Győr és környéke

2017.05.11. 09:00

Dunaszerdahely a cél - Győrtől Medvéig duplájára szélesedhet az út

Egy határon átnyúló fejlesztés, a Győrt és Dunaszerdahelyet összekötő út fejlesztése is bekerült a miniszterelnök megyei ígéretei közé. Szlovákia a saját oldalán még nem ígért négy sávot. De kell-e kétszer két sáv nálunk akkor is, ha elkészül a komáromi Duna-híd, s befejeződik a győri keleti elkerülő építése?

Cséfalvay Attila

"Egy ügy függőben maradt, mert diplomáciai erőfeszítéseket is igényel: jó lenne, ha Győrt és Dunaszerdahelyet négysávos közút kötné össze. A magyar részét meg is fogjuk építeni, s tárgyalunk a szlovák miniszterelnökkel arról, hogy Dunaszerdahelyig érjen az aszfaltcsík. Most, hogy a komáromi Duna-hídra előteremtettük a forrást, itt az ideje egy négysávos útnak" – a miniszterelnök alig két héttel ezelőtti bejelentésében utalt arra, hogy ehhez a mostani medvei Duna-híd bővítésére lesz szükség. 


Szlovákia egyelőre nem reagált a felvetésre, ám a bejelentéstől függetlenül viszont már tervezik a Nagymegyer és Medve közötti út teljes átépítését. Érsek Árpád szlovákiai közlekedési miniszter emelte be az átépítési projektet tárcája prioritásai közé, és még ebben a választási időszakban elkezdődnek az építési munkálatok. A Nagymegyert Medvével összekötő, a szlovák–magyar határátkelőhöz vezető I/13-as betonútból így első osztályú út lesz.

 

Az aszfaltcsík-bővítéssel a győri cégek akár több határon túli munkaerőt is át tudnak csábítani.

Az aszfaltcsík-bővítéssel a győri cégek akár több határon túli munkaerőt is át tudnak csábítani.

 

Úgy tudjuk, a miniszterelnök (is) szorgalmazta, hogy a győri fejlesztések között határon átnyúló is legyen. Adott, hogy az erősödő kapcsolatok és a forgalom okán is Dunaszerdahely felé nyissanak. A fejlett pozsonyi régió mellett Csallóközre az elmúlt évtizedekben viszonylag kevés beruházás jutott. Az aszfaltcsíkbővítéssel a győri cégek akár több határon túli munkaerőt is át tudnak csábítani. Ráadásul a Győr és Dunaszerdahely közötti szakaszon magyar oldalon (és forrásból) kellene a rövidebb szakaszt megépíteni, körülbelül hét kilométert, míg a szlovák részen háromszor ennyit. 


Simon Zoltán Győr-Sáráson lakik, de nem az út mellett, beljebb, "ott nyugalom van. A 14-esen ugyanis nem könnyű átjutni a túloldalra, annyi kamion jár erre." Egy másik ott élő megkérdezett szerint most szükség lenne a kétszer két sávra, ám ha jövő ilyenkorra megépül a keleti elkerülő még hiányzó szakasza, akkor már elviszi Sárásról a hatalmas kamionforgalmat (más kérdés: Vámosszabadinál ettől még nem lesz változás). "Kétszer két sáv? Túlzásnak érzem, talán egy gyorsforgalmi is elég lenne ide" – mondta egy másik Sáráson élő férfi.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!