Győr és környéke

2018.09.10. 15:39

Baleseti gócpont Sárás II. behajtója - 2x2 sávos lehet majd a 14-es főút

Százötven aláírás gyűlt össze tavaly Sárás II-n a biztonságosabb hazajutásért. Egyelőre 70 kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben, de lehet az még hatvan is. Még mindig egymást követik a balesetek.

Kamocsai Rita

Hiába a hetvenes táblák, száguldanak az autók a tizennégyes úton Vámosszabadi és Győr között. Aki pedig a mellékutakról csatlakozna a forgalomból, annak különösen vigyáznia kell, se az elejét ne zúzzák le az autójának, se hátulról ne rohanjanak bele. Sárás II-re befelé a legnehezebb közlekedni, ugyanis a lehajtó egy – hetvenesekkel kitáblázott – kanyar után húzódik, ráadásul azon a szakaszon a 14-esen mindkét oldalról kiserdő teszi nehezen beláthatóvá az utat.


„Abból van itt rengeteg baleset, ha megáll a sofőr elengedni a Győr felé utazókat, mielőtt lekanyarodna. Ezt viszont nem látja, aki a kanyarból ér éppen ki, és ha hetvennel is jön, belecsattan a várakozóba, átlöki a szemközti sávba, ahol szintén közlekedik valaki" – meséli Lovász Kinga, milyen baleseteknek volt szemtanúja Sárás II. lakosaként. A városrészben nagyjából 80-an laknak, mégis 150-en írták alá a petíciót – mivel sok cég telephelye is arra található –, amit a fiatal hölgy azért indított, hogy tegyenek valamit a biztonságos közlekedés érdekében. 

Lovász Kinga szerencsére még megúszta baleset nélkül a hazajutást Sárás II-re. A biztonságos közlekedésért aláírásokat gyűjtött, 150-en csatlakoztak. Fotó: H. Baranyai Edina 

A Magyar Közút hivatalos válasza szerint a Sárás-csomópontban az elmúlt 10 év személyi sérüléses baleseti statisztikáit vizsgálva 6 könnyű sérüléses baleset történt. Ezek okai között utoléréses, pályaelhagyásos és szembe haladó járművek ütközése szerepel, amelyek mindegyike sebességtúllépésre enged következtetni. Itt és a 14-es főút–Vámosszabadi útcsatlakozásnál is 70-es sebességkorlátozást vezettek be.

Lovász Kinga megoldási javaslatokat is felvetett: „Volt szó róla, hogy 70-es helyett 60-as táblák kerülnek ki, esetleg lassítócsíkokat festenek fel. Jó lenne egy menekülősávot kialakítani, mert a tábla nem tartja vissza az embereket a gyorshajtástól, de ebben nem is bízunk." 

 

A nemrég elkészült 813-as főút is segít a helyzeten, mert a kamionforgalom jelentős részét átveszi, viszont a város felé továbbra is ugyanerre járnak az emberek. 

 

„Tekintettel arra, hogy külterületi, közvilágítás nélküli szakaszokról beszélünk, nem célszerű forgalomtechnikai tükrök elhelyezése, mert éjszaka vakítanak; rossz látási viszonyok között, párás téli időben félrevezető, torz képet mutathatnak, ezért előfordulhat, hogy ellenkező hatást váltanak ki, mint amiért kihelyeznénk azokat" – reagált az útkezelő arra a felvetésre, hogy a kihajtást segíthetnék tükrök olyan mellékutaknál, amik szintén kanyarnál csatlakoznak a főúthoz. „Ugyanakkor előkészítés alatt van a 14-es főút kétszer kétsávosra fejlesztésének kidolgozása, ami szintén hozzájárulhat a baleseti kockázatok csökkentéséhez" – biztatott a szervezet.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!